Igår, 21:21
Medlem
När det nu plusat ett par dagar, varför kan inte börsen då vara öppen i helgen?

Har gått back ungefär 40k under de senaste två veckorna, Boliden, Axfood, Astra Z. Är lyckligare när jag gör en månadslön på en dag. Och glad över att jag inte köpte in mig i vare sig Ellos eller SpaceX.

Vad tror ni om Securitas på måndag?
Senast redigerad av Stiffinger Igår kl. 21:28.
Citera
Igår, 22:23
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Vilka minnesbolag handlar du med?

Nog tror jag att Iran-kriget kommer börja spela roll igen, ihop med att amerikanska 10-åringen stabiliserar sig över 5% och oljan runt 100 dollar fatet.
VM är över och snart är det helg = Skulle betta på att Trump har planerat att bomba en del i helgen.

MU är väl den stora. Men kör mest en etf, DRAM, som innehåller MU, Samsung, SK Hynix, SNDK, STX, WDC etc. Är rätt nervös nu iom att det blev en sån bajsdag för memory idag, vilket troligtvis leder till att koreanerna säljer av på måndagen innan USA-öppnar, och då åker allt memory-relaterat ner innan USA öppning.

Obligationsmarknaden börjar bli svettig men det är en bra bit kvar till 10-åringen ligger på 5%.
Citera
Igår, 22:34
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
MU är väl den stora. Men kör mest en etf, DRAM, som innehåller MU, Samsung, SK Hynix, SNDK, STX, WDC etc. Är rätt nervös nu iom att det blev en sån bajsdag för memory idag, vilket troligtvis leder till att koreanerna säljer av på måndagen innan USA-öppnar, och då åker allt memory-relaterat ner innan USA öppning.

Obligationsmarknaden börjar bli svettig men det är en bra bit kvar till 10-åringen ligger på 5%.

KOSPI har tappat en tredjedel i värde. Det är svårt att fatta.

Trump gör allt för att jävlas med marknaden, hade folk haft hopp om framtiden hade chiprallyt fortsatt.

Nu får man se om det blir ytterligare ett skitår, även om DJ gått upp så har dollarn gått ner.

Man tycker två år av totalt kaos får räcka men faktum är att jag tror att hans väljare enbart lever på hat nu. När han straffar världen så jublar de.

Man får ha is i magen, alla företag visar spektakulära vinster, ändå är folk skitnervösa.

Jag lägger ansvaret för det helt på vita huset.

Skitdag som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in