2021-11-18, 21:41
Medlem
Swingexpertens avatar
Blev en bra dag på börsen! Tradingen +2,2% och fonderna +0,3%. Långade Pivot vid öppningen och tog vinsten vid Bollinger-taket. Sen blev det läge igen att långa vid S1 samtidigt som RSI gick under 30. Plockade hem vinsten strax innan stängning. Min bästa fond idag blev Länsförsäkringar Fastighetsfond med +1,7%.
Citera
2021-11-19, 19:02
Medlem
backwardations avatar
Det mesta går upp även idag. Visst bubblar det på sina håll, men samtidigt verkar efterfrågan i ekonomin vara god. Onekligen lockande att gå all in bearcert nu, men den farliga mannen Powell är ingen man vill ha som sin fiende.

Återstår att se om Riskbanken hittar på något nästa vecka. Makthavare som Ingves, Lagarde, Löfven, Tegnell mm är egentligen samma sak. ”Vi såg det inte komma”.
Citera
2021-11-19, 19:32
Medlem
Glossuss avatar
En ordinär månadslön back. Det har blivit så pass lurigt på börsen att jag har beslutat mig för att ägna mig åt daytrading istället för långa innehav.
Citera
2021-11-19, 20:13
Medlem
Swingexpertens avatar
Blev en helt ok dag på börsen. Tradingen +1,1% och Fonderna +0,2%. Bara att korta när vi nådde R1 samtidigt som RSI gick över 70. Plockade vinsten när vi nådde S2 samtidigt som RSI gick under 30. Portföljens bästa fond idag blev återigen Länsförsäkringar Fastighetsfond med +1,2%.
Citera
2021-11-19, 20:14
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
En ordinär månadslön back. Det har blivit så pass lurigt på börsen att jag har beslutat mig för att ägna mig åt daytrading istället för långa innehav.
I de lugnaste vattnen...
Citera
2021-11-19, 21:23
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
I de lugnaste vattnen...
..Går de fulaste fiskarna. Det har gått bra, till och med skitbra. Inga träd växer dock till himlen..
Citera
2021-11-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus

Vad får dig att tro att du skulle lyckas bättre med daytrading?
Citera
2021-11-19, 22:38
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoinsEye
Vad får dig att tro att du skulle lyckas bättre med daytrading?
Jag ligger lång i Elkem, EVO och SWMA. Trots detta anser jag mig skickligare på trading än på långa innehav.
Citera
2021-11-19, 23:02
Medlem
Bra dag, Lucid & Tourn studsade tillbaka! Slutar dagen på +3,500kr
Citera
2021-11-20, 11:36
Medlem
Oljeprisfallet har inget med USA:s president att göra. USA:s oljereservpolitik är inte ett hot då Aramco enkelt kan återgälda (hämnas) genom att sänka produktionen.

Din tes om inflation och aktier är helt felaktig. Och du kommer att bränna dig ordentligt om du har kvar dina oljerelaterade exponeringar. Olja, tillsammans med konsumentrelaterat och tech har absolut sämst framtidsutsikter på två års sikt.

Allt är som vanligt. Alla idioter utan kunskap är mästare i börsuppgång. I börsnedgång däremot så kommer det rätta ansiktet fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Herejävlar. Åkte på en rejäl minnesbeta på mina 200 Rivianaktier. Tappade 40 000kr bara där. Sedan gjorde Biden sitt oljeutspel, så jag åkte på en smäll även där då jag har en hel del i olja och energi. En blodröd dag på börsen.

Får hoppas på bättring imorgon. I det långa loppet är det aktier som gäller i och med inflationen. Madrassen är inget alternativ.
Citera
2021-11-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Oljeprisfallet har inget med USA:s president att göra. USA:s oljereservpolitik är inte ett hot då Aramco enkelt kan återgälda (hämnas) genom att sänka produktionen.

Din tes om inflation och aktier är helt felaktig. Och du kommer att bränna dig ordentligt om du har kvar dina oljerelaterade exponeringar. Olja, tillsammans med konsumentrelaterat och tech har absolut sämst framtidsutsikter på två års sikt.

Allt är som vanligt. Alla idioter utan kunskap är mästare i börsuppgång. I börsnedgång däremot så kommer det rätta ansiktet fram.

Vad bör man ligga i då? Jag har hört att banker går bra vid inflation och räntehöjningar? Och företag med ”pricing power” vilka det nu skulle vara.
Citera
2021-11-20, 17:40
Medlem
Analys är inte linjärt och det finns få fixerade mallar att gå efter.

Finanssektorn kommer att leda tillsammans med tech framöver, och INFÖR en kommande räntehöjning. Även oljeprisfallet kommer initialt att kyla ner inflationsförväntningarna vilket kommer att ge mer krut åt nuvarande ledare dvs tech, halvledare, flygbolagen osv.

När räntehöjningen blir ett faktum ändras kalkylerna. Då blir bankerna förlorare tillsammans med de övriga ledarsektorerna.

Men först en nedgång baserad på en förväntad uppgång av den amerikanska korträntan.

Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vad bör man ligga i då? Jag har hört att banker går bra vid inflation och räntehöjningar? Och företag med ”pricing power” vilka det nu skulle vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in