• 1
  • 2
2006-05-06, 01:47
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Ni kanske inte förstår vad jag menar, ni kanske inte tycker som jag, men jag tänkte på en sak såhär i min lilla fylledimma. När slutar droger att vara en "lek" för er? När upplevde ni, eller vart anser ni, att sträcket går.

För mig har knarket mest vart på lek, något man har lite skoj med ibland. Inget jag behöver jämt, har haft i mig amfetamin en gång detta år, det är hela min knarkresa sedan nyår. Delvis helt utan baktanke, men jag nådde också en lite töntig punkt där det kändes som jag var ute på hal is.

Det började väll med cannabisrökning, testande av lite psykadelia och opiater. Det sista är fortfarande min svaghet, och jag vet inte om jag kan klara Spanien i sommar där jag har lagligt tramadol till vrakpriser i varje apotek, det får gudarna se. Men någonstans vid mitt opiatbruk börjades det kännas obehagligt, när suget psykiskt blev för svårt, när jag ringde och fixade kartor för att nollställa allt. Hela tiden var det så, gah. Nu är det borta sedan länge, har blivit erbjuden tramadol och bangat, har inga problem med det. Men det var inte skoj längre.

Jag känner lite samma för tjacket, kan man hålla det till helgerna så är det bra. Jag personligen klarar inte tjack har jag märkt, jag har inte psyke till det och får lägga det på hyllan och håller mig till öl på helgerna, kanske inte så mycket bättre, men det känns iaf så.

Men men, när upplevde ni att folk runt er, eller ni själva, nådde en gräns? Eller har ni ingen sådan?

Mina ögonblick:
När gamla kompisar har torskat helt, tjejkompisarna som är fullfjädarade tjackisar, folk som konstant dricker gobbe eller äter benzo, när folk jag känner började röka heroin, när jag hamnade på sjukhus efter en överdos psykadelia på fyllan och när jag själv märkte att opiaterna började sätta sina klor i mig

När upplevde du att leken var slut, när var det inte längre skoj? Hur har det gått för er / dem ni kände så för?

// Jekyll, som känner att baksidan av myntet är ganska svart..
Citera
2006-05-06, 01:57
Medlem
grimms avatar
Droger slutar väl vara en "lek" när man ramlat av stolen av för mycket GHB hemma hos morsan, och hon ser en på golvet och undrar om man lever... Eller när man e så benzad att man pissar på en växt i vardagsrummet... Eller när man röker en joint helt öppet inför morsan... Eller när man följer med en okänd heroinist hem och får sin jungfrudos där, så flöddrad att man inte ens minns hur horset kändes...

Finns väl värre historier...

Tar det lugnare nuförtiden, är mer försiktig... Man har ju lärt sig av sina misstag. Så jag leker väl nu igen, kan man säga...
Citera
2006-05-06, 02:18
Medlem
speedracers avatar
Det slutade vara en lek för mig när jag började köpa större mängder amfetamin (runt 10-15 gram, för mig är det 'större mängder' p.g.a. tillgången i denna hålan) och var påtänd 24/7 tills det tog slut, eller när jag åt DXM så pass ofta att jag blev tvungen att ta ledigt från skolan för att istället sitta hemma och vara väck...

Men jag tar det lugnare nu, och är återigen på "lek-stadiet". Vet inte riktigt om ni förstår vad jag menar, men men.
Citera
2006-05-06, 02:49
Medlem
Droger är aldrig en lek tyvärr.....

Det slutar vara en "lek" när man kommer på att man blivit beroende. Tyvärr är det så att det finns inga direkt varningssignaler innan man blivit beroende utan man inser tillslut att "grattis du blev beroende igår".....

Tips skulle kanske vara att när du tex känner något av följande saker så är det ingen lek längre.
* Sug efter grejor när du dricker
* Påverkar ditt vanliga vardagsliv
* Sitter o pundar själv
* Ingen avtändning
* Inser att du nästan enbart har pundarvänner kvar
* Tar vid andra tillfällen en fest, tex städa, jobba etc
* Får depression dagen efter
* Tar vid motgångar i vardagslivet
* Söker anledning för att ta
* Kommer i kontakt med folk som skjuter

osv...

Själv kom jag på att det inte var en lek längre för typ en 7-8 år sedan. Har varit bland missbrukare (mest tjack dock) i ca 15 år nu, o önskar att jag aldrig tog den där första linan när jag var 15. Fastna egentligen direkt då det var en sån kick för mig första gången. Kärlek vid första ögonkastet....

Sitter o kör lite meta nu o gott är det.... :-) säg vad man vill men det är kul att punda.... :-)
Citera
2006-05-06, 02:57
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Stämmer nog ganska bra.
Annars var detta lite skumt:
"* Ingen avtändning och* Får depression dagen efter"

Isf blir det svårt att inte vara på G att bli beroende.. eller hur!
Men jag håller med, när man behöver droger för att hålla vardagen, motgångar och jobb igång då är man torsk. Då är det inte kul längre.. då är det BLOODY SERIOUS KILLER MACHINE EEK-A-MOUSE. Nåja, mne något sådant iaf.

Nu måste jag fan sova, har ju svårt att skriva något vettigt här, fylla och trötthet tar ut sin rätt. Ursäkta för urusla inlägg idag, men så är man, fett jävla ITF (in the fog!).

Sieg sieg, gonatt FB.
Citera
2006-05-06, 09:30
Medlem
DevilDists avatar
Leken tog slut vid en snetripp på svamp...
Citera
2006-05-06, 09:49
Medlem
galts avatar
När ens föräldrar gråter över sin son. När min mor vakar en hel natt när jag tagit aldeles för mycket benso och sub, för att se till så att jag andas.

Jag bor inte hemma, men samåker till jobbet med min far, därför kom det fram, för andra gången, vad jag höll på med. Hade tidigare berättat för dom att jag åt mycket benso eftersom jag inte orkade med vardagarna, jag fick mycket stöd hemifrån och jag gick till en läkare och fick behandling mot depression. Sen är jag så jävla dum att jag tar en massa benso och sub, efter att jag varit ren i 2 månader.

Det sista blev en engångsförteelse. Jag har insett att det finns människor som bryr sig om mig så jag har bestämt mig för att jag inte kan fortsätta göra som jag gjort mot dem.
Citera
2006-05-06, 09:52
Medlem
Carradines avatar
Personligen har jag aldrig haft problem med bruket, använder det mycket sparsamt och senast var väl 3-4 månader sen om jag inte minns fel.

För mig är det på väg ut om man brukar när man egentligen har viktigare saker för sig, som en vän till mig som hade en tid till en jobbintervju på ett jobb där de gör drogtester när man börjar och sedan slumpmässigt - han rökte på bara några få dagar innan och skulle med all säkerhet åka på ett pissprov, han fick dock inte jobbet av en annan anledning.

Sådant stör mig, människor som inte kan ta det lungt när det gäller utan kör på utan att bry sig.
Citera
2006-05-06, 12:00
Medlem
Tranes avatar
När testandet blir beroendet
Citera
2006-05-06, 13:14
Medlem
call3s avatar
Jag skulle säga:
* När det sårar personer i din omgivning.
* När man sitter och är sugen på nästa tripp dan efter den förra
Citera
2006-05-06, 13:20
Medlem
speedracers avatar
Ehm, vad är det för fel med att ta droger själv? En del föredrar (bl.a. jag) att ta hallucinogener ensam, eftersom allt blir så lugnt och skönt.

Citera
2006-05-06, 19:50
Medlem
grimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call3
Jag skulle säga:
* När det sårar personer i din omgivning.
* När man sitter och är sugen på nästa tripp dan efter den förra

Måste hålla med, framförallt slutar det vara en lek när det sårar ens familj och ens vänner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in