2020-07-19, 19:52
Medlem
Någon som vet mer?

En bil full med folk som "stoppar" deras killar och random "jag är från gottsunda och klår tjejjer"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRAjLw/systrarna-misshandlades-pa-oppen-gata
Citera
2020-07-19, 20:06
Medlem
Något stämmer inte här. Försvarar absolut inte förövaren, men hela historian låter helt konstig?

"Jag är från Gottsunda och slår tjejer."

Misshandeln har ägt rum, men hela historian framkommer inte.

Skulle inte förvåna mig om någon av dessa systrar har slängt ut sig något skit och sen brann det till i huvudet på idioten som misshandlade dom.
Citera
2020-07-19, 20:11
Medlem
Någon som sett något i sociala medier som det skrivs om i artikeln?
Citera
2020-07-19, 20:14
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Något stämmer inte här. Försvarar absolut inte förövaren, men hela historian låter helt konstig?

Skulle inte förvåna mig om någon av dessa systrar har slängt ut sig något skit och sen brann det till i huvudet på idioten som misshandlade dom.

Vad ska de säga för att vara värda att bli misshandlade av ett flertal män? I min bok spelar det ingen roll vad som kommer ur en mun, man svarar inte med våld. Men du är kanske en av de vänsterslöddre som hyllar våld så länge det är ”rätt” personer som blir slagna.
Citera
2020-07-19, 20:20
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbalrog

Här är vad en av systrarna har lagt ut på Facebook som jag har förstått det https://m.facebook.com/rebecca.sjostedtwiden/posts/10157148358361784
Citera
2020-07-19, 20:21
Medlem
Finns ingen notis om detta på Polisens Uppsalasida.
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?requestId=1595182765557&lpfm.loc=Uppsala
Citera
2020-07-19, 20:22
Medlem
De hade vrålat hora till tjejerna. Tjejerna hade sagt ifrån. Gärningsmännen stannar då bilen och misshandlar två tjejer och två killar (pojkvännerna).
Citera
2020-07-19, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrbalrog
Gå in på Samhälllsnytt eller Fria tider så skriver de om det och länkar till en av offrens facebook.

Otippat att Aftonbladet utlämnar det faktum att förövrarna är av utländsk härkomst.
Citera
2020-07-19, 20:30
Medlem
Min misstanke om att någon av de här tjejerna har vrålat något är på topp. Kollar man tjejen som skrev ut det där på FB är det en solklar främlingsfientlig person.

"Sverige har aldrig varit tryggare."

Kollar man hennes mans FB så det en solklar nazist som ogillar invandrare.
Senast redigerad av jagskagorakaos 2020-07-19 kl. 20:33.
Citera
2020-07-19, 20:30
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Men det spelar ju ingen roll egentligen i sak. En vanlig vettig balanserad och stabil kille slår inte en tjej. Det oavsett vad hon sagt för glåpord eller tillmälen.

Min egen teori är att ett gäng är ute efter bråk, att provocera fram bråk och få avreagera sig. De valde fel tjejer. Killen på gatan ska starta bråket, de i bilen ska sedan hoppa in och börja slåss. Kommentaren underbygger också min teori.
Citera
2020-07-19, 20:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Min misstanke om att någon av de här tjejerna har vrålat något är på topp. Kollar man tjejen som skrev ut det där på FB är det en solklar främlingsfientlig person.

"Sverige har aldrig varit tryggare."

Utveckla gärna din teori. Att hon skrev "från icke skidåkande nation" är väl det enda som kan styrka den tesen men det kan också ses som ironi och ett sätt att skriva ut vad de kom ifrån utan att för trassla in sig alltför mycket i det laddade ämnet om etnicitet. Och det stämmer i sak, vad är problemet med det? kommer du från mellanöstern så kommer du från en icke skidåkande nation. Dvs det är mycket liten chans att du kan åka skidor och det är mycket liten chans att du har några intressen, kunskapsmässiga, kulturella eller känslomässiga referenser till skidåkning och allt vad som därtill hör.

Är din slogan "Sverige har aldrig varit tryggare" tänkt som ironi vilket de flesta numera använder den till eller tror du verkligen att så är fallet? Du kan fråga vilken invandrare som helst som bott här i 20-30 år så kommer du att få svaret. Din tänkta fyndiga slogan avslöjar dig endast som varandes fjortis.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2020-07-19 kl. 20:44.
Citera
2020-07-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Men det spelar ju ingen roll egentligen i sak. En vanlig vettig balanserad och stabil kille slår inte en tjej. Det oavsett vad hon sagt för glåpord eller tillmälen.

Min egen teori är att ett gäng är ute efter bråk, att provocera fram bråk och få avreagera sig. De valde fel tjejer. Killen på gatan ska starta bråket, de i bilen ska sedan hoppa in och börja slåss. Kommentaren underbygger också min teori.

Har inte sagt att det är rätt.

Dina nedersta teori kanske stämmer.

Jag är ändå övertygad nu om att dessa kvinnor och deras män är Sverigedemokrater. Inte för att det ger någon rätt att spöa på människor, men jag är helt hundra på att historian inte är helt framtagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in