2020-07-19, 20:42
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Min misstanke om att någon av de här tjejerna har vrålat något är på topp. Kollar man tjejen som skrev ut det där på FB är det en solklar främlingsfientlig person.

"Sverige har aldrig varit tryggare."

Kollar man hennes mans FB så det en solklar nazist som ogillar invandrare.

Vad dom sagt är ju ganska irrelevant.
Den importerade orchen började ju jävlas när han kallade dom för horungar.
Citera
2020-07-19, 20:46
Medlem
Hur kommer det sig att dessa s.k "oprovocerade" bråk visar sig att offren "Råkar" vara SD:are på sista tiden? Samma sak med den där misshandeln som filmades, där volvo-raggarna filmade när misshandeln började och lade ut det på Facebook och grinade. Nä nä jag är övertygad om att dessa personer har varit högst provokativa. Kolla hur offret uttrycker sig på Facebook. En person som inte har en agenda uttrycker sig inte på det sättet.

Personerna ifråga uttrycker sig som typiska SD:Are, det är inga neutrala svenskar, precis som i fallet med volvoraggarna. Nä nä det är med högst sannolikhet provocerat för att fiska röster åt deras sektledare som på sista tiden har tappat röster.

Och nej, jag försvarar inte misshandel överhuvudtaget, men däremot är jag väldigt kritisk till ordet "oprovocerat", speciellt med tanke på personernas icke-neutrala ställning rent politiskt!

Jag såg personens inlägg på Facebook och de är garanterat SD-röstare, dvs inget som jag "gissar" mig fram till utan de gillar SD-sidan, har SD-loggan på sina bilder osv osv.
Senast redigerad av Darkangel. 2020-07-19 kl. 20:50.
Citera
2020-07-19, 20:48
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Har inte sagt att det är rätt.

Dina nedersta teori kanske stämmer.

Jag är ändå övertygad nu om att dessa kvinnor och deras män är Sverigedemokrater. Inte för att det ger någon rätt att spöa på människor, men jag är helt hundra på att historian inte är helt framtagen.

Ja det får vi fråga dem om. Jag vet inte. De kan mycket väl vara Sverigedemokrater. De skulle mycket väl kunna vara Socialdemokrater. Jag misstänker att du sätter likhetstecken mellan att vara Sverigedemokrat och att vara främlingsfientlig. Det skulle jag vilja hävda är att dra antaganden för långt.
Citera
2020-07-19, 20:56
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Hur kommer det sig att dessa s.k "oprovocerade" bråk visar sig att offren "Råkar" vara SD:are på sista tiden? Samma sak med den där misshandeln som filmades, där volvo-raggarna filmade när misshandeln började och lade ut det på Facebook och grinade. Nä nä jag är övertygad om att dessa personer har varit högst provokativa. Kolla hur offret uttrycker sig på Facebook. En person som inte har en agenda uttrycker sig inte på det sättet.

Personerna ifråga uttrycker sig som typiska SD:Are, det är inga neutrala svenskar, precis som i fallet med volvoraggarna. Nä nä det är med högst sannolikhet provocerat för att fiska röster åt deras sektledare som på sista tiden har tappat röster.

Och nej, jag försvarar inte misshandel överhuvudtaget, men däremot är jag väldigt kritisk till ordet "oprovocerat", speciellt med tanke på personernas icke-neutrala ställning rent politiskt!

Men finns det neutrala svenskar? Tror du det? Antingen är man för en okontrollerad ohejdad invandring baserad på skattefinansierade bidrag eller så är man för en kontrollerad volymmässigt hanterbar invandring av mestadels arbetskraftsinvandring typ.

Sedan kan det faktiskt vara så att just dessa personer som du säger sympatiserar med SD faktiskt inte viker av på trottoaren eller viker ner blicken då de tex möter invandrargäng som många av de "goda" faktiskt gör och att det kan vara den utlösande faktorn, det är nog så provocerande i sig för en blatte med dåligt självförtroende men med en lättkränkt personlighet och uppsvälld egocentrisk självbild som "farlig".

Sedan kommer du inte runt faktumet att personen faktiskt slår tjejer. Det spelar ju ingen roll vad dessa tjejer säger eller gör. Man slår inte en tjej. Man ska helst inte misshandla någon men absolut inte en tjej. Det spelar ingen roll hur svinig eller provocerande hon är. Det är intressant att de här SD:arna som du hävdar faktiskt lyckas leta upp personer som verkligen lever upp till alla fördomar. Är inte det ganska häftigt egentligen? att man lyckats så bra med det? Om jag går ut och provocerar på stan så kommer det att ta ett bra tag innan någon lackar ur och jag åker på stryk. Jag får antagligen jobba ganska hårt för att i ett offentligt rum med många vittnen bli misshandlad. Då är jag ändå man.

Själv skulle jag aldrig låta mig provoceras av två okända tjejer så att jag misshandlar dem. Det är bara att skaka på huvudet och gå vidare. Allt annat är att sänka och förnedra sig själv.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2020-07-19 kl. 21:15.
Citera
2020-07-19, 20:57
Medlem
Citat:
Min misstanke om att någon av de här tjejerna har vrålat något är på topp. Kollar man tjejen som skrev ut det där på FB är det en solklar främlingsfientlig person.

"Sverige har aldrig varit tryggare."

Kollar man hennes mans FB så det en solklar nazist som ogillar invandrare.

Det är ju en gradvis utveckling. Det kommer inte över en dag. Men på några års sikt kokar det över och till slut blir man förbannad. Jag själv träffar bra invandrare som jag gillar men det har blivit för mycket bråk och stök, är det konstigt att fler människor blir "främlingsfientliga" till slut. Jag försäkrar dig att det kommer inte över en dag. Det växer fram och det borde också politikerna ta med i bilden när Sverige omvandlas. Denna utveckling kommer inte att sluta lyckligt för Sverige. Var så säker. Hur många intermezzon har vi nu haft dom sista dagarna med knivskärning där man ser multikulturen. Som psalmen säger: "Jag kan inte räkna dem alla"...
Citera
2020-07-19, 21:01
Medlem
Revejs avatar
Citat:

Jag såg personens inlägg på Facebook och de är garanterat SD-röstare, dvs inget som jag "gissar" mig fram till utan de gillar SD-sidan, har SD-loggan på sina bilder osv osv.
Helt korrekt analys, detta blir en fråga likt hönan och ägget, varför blev de misshandlade rasister och varför blev utlänningarna misshandlare.

En ond cirkel i vilket fall som inte går att komma ifrån, tycker väldigt synd om sällskapet som verkar ha barn och inte vara ute och svida alltför ofta, detta med mer eller mindre oprovocerade misshandlar känns som det ökat kraftigt senare decennier och gärna många beväpnade personer mot folk som inte kan försvara sig.

Lustig kommentar med g
Gottsunda och kvinnomisshandel, antar det är något ställe runt Uppsala där låginkomsttagare bor, men den som briljerar med att vara kvinnomisshandlare kan inte vara rätt funtad.
Citera
2020-07-19, 21:05
Medlem
oralzinks avatar
Det bästa med denna historien var när kalle och pelle klev ur bilen med bältena i högsta hugg.
Citera
2020-07-19, 21:06
Medlem
hashs avatar
Detta är planerat.

Ställer ut någon som provocerar, sen när det börjar hända grejer så kommer resten av babsen och attackerar.

En ren provokation för att starta ett bråk.
Citera
2020-07-19, 21:08
Medlem
Citat:

Säger allt egentligen, spelar det någon roll hur mycket man än provocerar att det rättfärdigar till våld?
Citera
2020-07-19, 21:08
Medlem
Citat:

Politiskt neutral? Är någon det? Är det ens något att stå efter? Bara så att alla använder samma språk, det låter annars som att du med "politiskt neutral" åsyftar någon som är likgiltig inför utlandsföddas kriminalitet och att bara SD-sympatisörer skulle hysa negativa åsikter om saken. Jag vet att det inte är så men definiera gärna en politiskt neutral person för diskussionens skull.

Vad tänker du dig annars att det har förekommit för sorts provokationer? Det är ett ganska rejält våld det handlar om och jag funderar på vad som skulle få mig själv att tippa över kanten och börja misshandla ett par för mig okända tjejer. Eller ansluta till ett sådant pågående slagsmål.
Citera
2020-07-19, 21:10
Medlem
BucNasty-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Det bästa med denna historien var när kalle och pelle klev ur bilen med bältena i högsta hugg.

Ja den va oväntat, sen är det ganska vanligt i arabländer att använda bälte som vapen då dom ofta har skärp på sig. Ett snabbt sätt att få ett vapen att använda på sitt offer eller motståndare.
Citera
2020-07-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Säger allt egentligen, spelar det någon roll hur mycket man än provocerar att det rättfärdigar till våld?

Nä & det är det jag har skrivit. Misshandel är inte ok, men detta är INTE oprovocerat och väldigt strategiskt planerat som sagt! Varför inte skriva ut hela historien & sen grina om att det var "oprovocerat"? Jo, för annars fattar medelsvensson att Conny, Jonny & Sonny hade planerat detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in