• 1
  • 2
2020-07-19, 15:49
Medlem
Efter att ha blivit ”de-plattformed” i typ alla Big Tech (youtube Facebook Instagram etc) så söker sig Tommy Robinson nu till ryska plattformar.

1 timme intervju här på någon rysk kanal(länk nedan), kom ut i mars så den e relativt ny jag har inte sett något om den här på fb.

Vad tror ni det blir av detta? Kommer Ryssland tolerera honom? Behövs detta? Finns väl plattformar som GAB t.ex, kan han inte husera där?

https://m.youtube.com/watch?v=sR3cQlTpMSw
Citera
2020-07-19, 15:56
Medlem
kalkryggars avatar
Nu orkar jag inte kolla på videon. Men vad menar du med flyttar till Ryssland? Han flyttar väl inte rent fysiskt till Ryssland?

Han bor väl kvar lite utanför London och använder ryska plattformar är väl vad du menar va?

Det tror jag att ryssarna kommer tolerera ganska länge eftersom ryssar normalt ser Européer som lite soja-människor och tål mycket mer sanning.
Citera
2020-07-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu orkar jag inte kolla på videon. Men vad menar du med flyttar till Ryssland? Han flyttar väl inte rent fysiskt till Ryssland?

Han bor väl kvar lite utanför London och använder ryska plattformar är väl vad du menar va?

Det tror jag att ryssarna kommer tolerera ganska länge eftersom ryssar normalt ser Européer som lite soja-människor och tål mycket mer sanning.

Ja precis det jag menar. Mod får gärna redigera rubriken.

I intervjun så säger ryssen att Tommy kan komma att få det svårt även i Ryssland. Han säger att folk fått fängelse för inget mer än memes där. Och han ger ett ganska intressant perspektiv som jag inte visste, att Ryssland mer eller mindre betalar tjetjenien för att inte attackera Ryssland. Att ryssaena, hur hårdknackade man än kan tycka dom är, inte vet något annat sätt att hålla pli på muslimer(tjetjenien är mer eller mindre islamiskt) helt enkelt än att betala flera hundratals miljoner i bidragspengar.

Precis som i sverige. Alla dessa bidragspengar som går till 600.000 arbetslösa muslimer. Kan det tolkas så? Är det beskyddarpengar som Sverige betalar? Om inte ens Ryssland kan stå emot islam, ur det perspektivet, varför skulle det va annorlunda här?

Tycker det va en ganska intressant intervju. Gav ett nytt perspektiv på macho-Ryssland. Kanske inte så macho after all.

Ska bli intressant att följa iaf hur det går för Tommy.
Senast redigerad av fr0g 2020-07-19 kl. 17:45.
Citera
2020-07-19, 18:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Efter att ha blivit ”de-plattformed” i typ alla Big Tech (youtube Facebook Instagram etc) så söker sig Tommy Robinson nu till ryska plattformar.

1 timme intervju här på någon rysk kanal(länk nedan), kom ut i mars så den e relativt ny jag har inte sett något om den här på fb.

Vad tror ni det blir av detta? Kommer Ryssland tolerera honom? Behövs detta? Finns väl plattformar som GAB t.ex, kan han inte husera där?

https://m.youtube.com/watch?v=sR3cQlTpMSw

Han får väl satsa på Bitchute annars.
Citera
2020-07-19, 22:10
Medlem
HipToBeSquares avatar
Hur kommer det sig att han väljer just att flytta till Ryssland av alla ställen? Det finns andra ställen som även har lite högre i tak när det gäller yttrandefriheten, t.ex. Schweiz.

En annan fråga är hur kan han få flytta till Ryssland över huvud taget? Ryssland är inte som Sverige där vem som helst kan komma in utan man måste ha en bra anledning. Har han sökt politisk asyl i Ryssland eller har han startat en företag i Ryssland? Någon som vet mer när det gäller migrationslagarna i Ryssland.
Citera
2020-07-19, 23:45
Medlem
53....so whats avatar
Han kör väl på sin egen sida..... vem behöver tuben i dag.

https://www.tr.news/
Citera
2020-07-20, 04:16
Medlem
SkattefriZons avatar
Han finns inte på Gab tror jag.
Följer honom dock på VK.
Trode han var en galen idiot innan jag började följa honom.
Helt klart värt att skaffa konto på både Gab och VK.
Facebook och Twitter tillåter inte att man pratar om sanningen.
Citera
2020-07-20, 23:47
Medlem
Pansarhyenas avatar
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Ryska plattformar o.dyl. kan aldrig bli ett verkligt alternativ till de stora, etablerade västerländska plattformarna! Och det är djupt olyckligt om dissidenter börjar se det annorlunda. För vilka når man på dessa alternativa plattformar utöver de redan frälsta? Knappt någon! Så mycket bättre att anpassa sig så gott det går till vad som i praktiken gäller på Facebook, YouTube, osv. och ha i alla fall en liten chans att nå ut till nya människor utanför dissidentsfären.

Fast i just fallet Tommy Robinson är det förstås inget alternativ. För honom är det nödvändigt att söka sig till alternativa plattformar, och att hoppas att så många som möjligt i hans publik följer honom dit. Dock tycker jag han borde hålla sig undan från just ryska plattformar, med tanke på hur gärna vår etablissemangsmedia hugger på allt som ens ytligt liknar en koppling mellan högern och Ryssland.
Citera
2020-07-21, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Ryska plattformar o.dyl. kan aldrig bli ett verkligt alternativ till de stora, etablerade västerländska plattformarna! Och det är djupt olyckligt om dissidenter börjar se det annorlunda. För vilka når man på dessa alternativa plattformar utöver de redan frälsta? Knappt någon! Så mycket bättre att anpassa sig så gott det går till vad som i praktiken gäller på Facebook, YouTube, osv. och ha i alla fall en liten chans att nå ut till nya människor utanför dissidentsfären.

Fast i just fallet Tommy Robinson är det förstås inget alternativ. För honom är det nödvändigt att söka sig till alternativa plattformar, och att hoppas att så många som möjligt i hans publik följer honom dit. Dock tycker jag han borde hålla sig undan från just ryska plattformar, med tanke på hur gärna vår etablissemangsmedia hugger på allt som ens ytligt liknar en koppling mellan högern och Ryssland.

Men om man tror som Tommy på att islam håller på att invadera och erövra Europa, hur anpassar man sig till youtube? Hur skulle han kunna vattna ner budskapet egentligen.
Citera
2020-07-22, 22:38
Medlem
dexterss avatar
Många som är på Twitter skapar konto på gab.com.
Citera
2020-07-23, 20:20
Medlem
53....so whats avatar
På Banned.video läggs en del ut.

https://banned.video/results?query=tommy%20robinson
Citera
2020-07-25, 01:09
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Men om man tror som Tommy på att islam håller på att invadera och erövra Europa, hur anpassar man sig till youtube? Hur skulle han kunna vattna ner budskapet egentligen.

Nu tror jag nog att man ännu kan kritisera islamiseringen av Europa på YouTube, bara man t.ex. skriver om "islam" och inte "muslimerna". Om man alltså är tydlig med att man vänder sig mot en ideologi och inte mot en grupp människor. Men om inte, då är det förstås problematiskt. Fast kanske kan man välja att tala om annat på YouTube och förlägga de mest kontroversiella åsikterna till andra plattformar (dit man leder folk via just YouTube)?

I vilket fall är det ju dock meningslöst att ha full yttrandefrihet om man inte har någon publik att potentiellt omvända, eller hur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in