2020-07-19, 21:18
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Att du inte är konventionellt attraktiv gör ju att du lättare hittar äkta människor. Om du på det utvecklar en personlighet och lite talanger så ligger du före oss andra. Och utseende är jätteviktigt bara en bråkdel av livet.
Citera
2020-07-19, 21:18
Medlem
qvarne2s avatar
Lite grått hår på män e ju bara trevligt. Ser mer manligt ut på något sätt Tar ju hellre grått hår än flintis alla dar i veckan. Grått på kvinnor däremot... åh nej
Citera
2020-07-19, 21:22
Medlem
Blingons avatar
Du skall försöka släppa din fixering vid ditt utseende genom att vara snäll mot dig själv. Gör saker som du tycker om och trivs med. Extra viktigt för dig att gör sociala aktiviteter. Gå på danskurs (=damer), ta MC-kort, åk på träffar och tävlingar, gör saker enbart för att det är socialt även om det kanske inte är det du skulle valt spontant.

Grått hår och det stör dig? Raka av dig allt och kör kalt. Damerna gillar detta, du ser lite farligt ut.

Och nu skall jag berätta om en kvinna som jag lärde känna på jobbet för många år sedan. Låt oss kalla henne "L".

L var strax under 40, singelmamma, 1.60 cm lång, vägde minst 80 kg och hade långt stripigt hår med viss hårlossning. Till råga på detta hade hon också talfel och pratade inte helt rent. Eftersom många vill ha betygsättning på människor (vilket jag inte gillar) så skulle jag bedöma henne som 2 av 10. Kanske 1.

MEN, fan vad killar hon dejtade hela tiden. Jag trodde inte det var sant.

Hur var detta möjligt? Jo, hon hade jobbat upp sin personlighet till något utöver det vanliga. Hon var bland de roligaste personer jag träffat, alltid glad och positiv men kunde fräsa ifrån om det behövdes, alltid full med bus, hyss och upptåg. Rolig som sjutton och en massa bra pranks hittade hon på. Och hon var omtänksam och generös.

Var det något på gång, spelade ingen roll vad det gällde, så hängde hon på. AW? - Absolut, Resa? - Givet, Festa? - Japp. Plocka svamp? - Jodå. Hörde henne aldrig tacka nej till något.

Och så var hon grym på att laga mat. Och det viktigaste av allt; hon verkade trivas med sig själv.

Jag är helt övertygad om att hon hade jobbat stenhårt och målmedvetet på sin personlighet för att kompensera sitt utseende.

Hon trivdes bättre med sin tillvaro än de flesta människor jag träffat.
Citera
2020-07-19, 22:11
Medlem
Svar : börja träna..du blir attraktivare då
Citera
2020-07-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Hej på er,

Jag har enorma problem med min mentala hälsa och jag börjar bli orolig nu, på riktigt. Jag börjar få enorma ångestattacker och jag har för första gången känt mig en aning självmordsbenägen. Detta är inget jag säger bara för att få uppmärksamhet, men jag vill prata av mig lite och få lite input från andra människor. Jag kan må helt okej vissa dagar och känna att jag ser ju helt okej ut, jag är nog ändå inte så ful. Sen dagen efter kan jag bli helt paralyserad och få ångestattacker som sitter i flera timmar när jag ser mig själv i spegeln och tänker på mitt liv.

Jag är 27 bast nu, och jag har insett att jag är ful. Uppskattar mig själv till en 3.5/10. Har ganska dåliga definitioner i ansiktet, mjukare drag och vattniga/stirriga ögon. Riktigt fult och dåligt hår. Detta har blivit en besatthet för mig, jag kan inte sluta tänka på hur jag ser. ut Varje gång jag ser mig själv i en spegel mår jag oerhört dåligt och får ångest. Jag skulle uppskatta att jag lägger 4 timmar bara på att tänka på hur mycket jag ogillar mitt utseende varje dag. Jag undviker social kontakt och är väldigt isolerad. Har jag en nyklippt/stylad frilla och lite skägg, bra ljus kanske jag kan vara en 5/10 men känner mig bara som en bluff ändå.

Jag har testat massa olika frisyrer, från helsnagg till halvlångt, olika skäggstilar, få en solbränna osv men inget som verkligen ändrar något på riktigt. Gymmade stenhårt i två år och la på mig lite muskler men var lika oattraktiv för det. Jag tänkte alltid att så fort jag fixar X, så kommer allt att lösa sig. Men jag har testat och försökt med så jävla mycket nu hamnar ändå tillbaka på ruta ett. Jag motionerar och har normalt BMI.

Och nu har jag märkt av ytterligare en grej som får mig att må ännu sämre. Jag börjar redan vid 27 års ålder bli gråhårig. Jag hade ett par gråa hårstrån för ett par år sedan, och idag har jag säkert 20-30 helt VITA hårstrån över skallen så jag kommer förmodligen vara ordentligt vithårig när jag är 30. Tror detta är triggat av stress/mental ohälsa då ingen i min släkt blivit gråhårig såhär tidigt. Jag äter grönsaker varje dag, fruktdrycker/bär och minst 20g protein från djur varje måltid så beror nog inte på kosten tyvärr.

Jag har inte haft några riktiga kompisar på tio år. Jag har ett heltidsjobb där jag träffar folk och har lite ytliga kontakter med kolleger, det är den enda sociala kontakten jag har. På min fritid är jag helt ensam med ångest och sitter mest hemma Jag har genom åren försökt få kompisar eller träffa en partner men har misslyckats katastrofalt. Så fort jag börjar prata med en tjej så dör samtalet så fort jag slutar ställa frågor, får aldrig några frågor tillbaka så min attraktionskraft är NOLL.

Det som jag verkligen är så oerhört frustrerad över är att jag har haft dessa tankar för flera år sedan, och att jag fortfarande sitter i samma sits trots att jag försökt med massa olika saker.
Jag hade ångest tidigare för att jag var smällfet. Bollan hackade på mig occh jag bestämde mig för att operera magsäcken. Ångesten försvann, jag blev mera böjlig, jag fick ragg få krogen, allt är perfekt nu.
Citera
2020-07-20, 01:34
Medlem
Det låter som att ditt problem är hur du ser på dig själv, inte hur du ser ut.
Citera
2020-07-20, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Hej på er,

Jag har enorma problem med min mentala hälsa och jag börjar bli orolig nu, på riktigt. Jag börjar få enorma ångestattacker och jag har för första gången känt mig en aning självmordsbenägen. Detta är inget jag säger bara för att få uppmärksamhet, men jag vill prata av mig lite och få lite input från andra människor. Jag kan må helt okej vissa dagar och känna att jag ser ju helt okej ut, jag är nog ändå inte så ful. Sen dagen efter kan jag bli helt paralyserad och få ångestattacker som sitter i flera timmar när jag ser mig själv i spegeln och tänker på mitt liv.

Jag är 27 bast nu, och jag har insett att jag är ful. Uppskattar mig själv till en 3.5/10. Har ganska dåliga definitioner i ansiktet, mjukare drag och vattniga/stirriga ögon. Riktigt fult och dåligt hår. Detta har blivit en besatthet för mig, jag kan inte sluta tänka på hur jag ser. ut Varje gång jag ser mig själv i en spegel mår jag oerhört dåligt och får ångest. Jag skulle uppskatta att jag lägger 4 timmar bara på att tänka på hur mycket jag ogillar mitt utseende varje dag. Jag undviker social kontakt och är väldigt isolerad. Har jag en nyklippt/stylad frilla och lite skägg, bra ljus kanske jag kan vara en 5/10 men känner mig bara som en bluff ändå.

Jag har testat massa olika frisyrer, från helsnagg till halvlångt, olika skäggstilar, få en solbränna osv men inget som verkligen ändrar något på riktigt. Gymmade stenhårt i två år och la på mig lite muskler men var lika oattraktiv för det. Jag tänkte alltid att så fort jag fixar X, så kommer allt att lösa sig. Men jag har testat och försökt med så jävla mycket nu hamnar ändå tillbaka på ruta ett. Jag motionerar och har normalt BMI.

Och nu har jag märkt av ytterligare en grej som får mig att må ännu sämre. Jag börjar redan vid 27 års ålder bli gråhårig. Jag hade ett par gråa hårstrån för ett par år sedan, och idag har jag säkert 20-30 helt VITA hårstrån över skallen så jag kommer förmodligen vara ordentligt vithårig när jag är 30. Tror detta är triggat av stress/mental ohälsa då ingen i min släkt blivit gråhårig såhär tidigt. Jag äter grönsaker varje dag, fruktdrycker/bär och minst 20g protein från djur varje måltid så beror nog inte på kosten tyvärr.

Jag har inte haft några riktiga kompisar på tio år. Jag har ett heltidsjobb där jag träffar folk och har lite ytliga kontakter med kolleger, det är den enda sociala kontakten jag har. På min fritid är jag helt ensam med ångest och sitter mest hemma Jag har genom åren försökt få kompisar eller träffa en partner men har misslyckats katastrofalt. Så fort jag börjar prata med en tjej så dör samtalet så fort jag slutar ställa frågor, får aldrig några frågor tillbaka så min attraktionskraft är NOLL.

Det som jag verkligen är så oerhört frustrerad över är att jag har haft dessa tankar för flera år sedan, och att jag fortfarande sitter i samma sits trots att jag försökt med massa olika saker.

Väldigt tråkigt och höra men du är sällan ensam om detta även om det inte är till någon tröst kanske.

Jag delar gärna från min egen erfarenhet även om det kanske känns svårt att jämföra. Snyggheten man besitter kan ha sina fördelar och se ut så men jobbar man inte med sig själv inifrån kommer man inge vart, allt går i krasch oavsett vad du gör.
Karaktär och bra självkänsla är allt! Finns många människor som är riktigt fula och har partner snygg som ful, vad som skiljer dem åt är deras självkänsla framförallt. Här kommer det viktiga för att bygga detta. Hitta intressen som tar dig utanför hemmet eller pyssla med saker som får din hjärna att sluta älta " att älta är själens cancer".

BÖRJA SPRING, rör på dig 10min räcker ibörjan, få upp pulsen bara, bygg om din kemi i hjärnan och tro det eller ej du kommer känna skillnad hur du kemiskt mår, de värsta man kan göra är att sitta hemma då blir allt värre, vi var inte gjorda för att sitta still, man tror man blir bättre, hittar energi osv men de blir sämre. Är man deprimerad och behöver hjälp ska man givetvis söka detta och få stöd. Alla behöver stöd och vägledning i denna knäppa värld. Så fort de blir att man tänker som satan då blir allt svart och grått, leder sällan nån vart. (iofs skrev du att du motionerar oklart mängd/hur)

Som många tidigare att snackat om och som min erfarenhet själv hjälpt mig då min egen snygghet inte tagit mig längre en några månader i förhållande (flertalet), då jag oftast får panik och har "needy behov" av bekräftelse för att hitta lugn/konflikträdsla/ ej säga vad jag tycker egentligen, men när det själva verket handlar om något man själv måste ta itur med. Du måste göra en resa med dig själv. Det handlar mycket om intalade delar och snacka schysst om dig själv oavsett vad du känner i grunden om dig själv.

Stå för vad du tycker och tänker (lagom dos) oavsett är vad som kommer få folk att börja snacka med dig mer. När man är hemma mycket kan man inte heller hitta ord eller frågor eller ha en skön känsla i sociala sammanhang man blir helt trött i huvudet och känner sig nästan dum. Oftast för det inte händer något i ens liv heller, man blir naturligt deppig. Att tala är guld, men inte lätt och många är konflikträdda och undviker sig själv och sina egna behov, vilket föranleder till sämre självkänsla och kanske även självförtroende. Frågor du vill ha kommer inte alltid av ditt frågande mot dom, du kommer också märka att många människor är skit tråkiga och inte värda att ställa frågor till, bara hoppa till nästa.

Byt miljö/stad eller plats, pröva nytt jobb. Res gärna, testa måla eller vad du vill så kommer du märka att mycket blir lättare även om allt de där är bara delar av ett stort pussel i ens liv, tro de eller ej. Så skapar du historia som blir intressant att ta del av. Skratta ofta åt dina misstag och dela med dig.

Utseendefixeringen är en nitlott alla tror att bara man kommer i mål i detta så löser sig allt, mycket vanligt men helt fel väg oavsett i muskler eller frisyrer och kläder. Visst de kan känns skönt och byta om och skaffa nytt i garderoben ibland och ger en viss kick och hopp om attraktion men den skall komma från dig, inte andra huvudsakligen, allt annat är en bonus. Om utseendet blir så starkt kopplat till ens självkänsla så blir man beroende av andras bekräftelse, men det blir en falsk överföring som inte fyller dig på riktigt. Den självkänslan kan bara du bygga sann inom dig.

Man blir aldrig nånsin bli klar med sig själv (evig lycklig) och kommer alltid ha svarta dagar, som man lär sig leva i. Det som gör ljusa dagar bättre. Men man kan minimera många faktorer som får det att bli mycket lättare och bättre.

Allt ovan stämmer kanske inte på dig men som du märker delar jag från mig själv. Vi alla har egna individuella behov.
Senast redigerad av rawjudge 2020-07-20 kl. 02:41.
Citera
2020-07-20, 02:24
Medlem
PK-befriads avatar
Ta det från mig som är en fruktansvärd, grön mossvarelse, man är inte så viktig när allt kommer omkring. Det är oftast mer intressant och givande att fokusera på omvärlden än sig själv. Jag trivs bäst med tillvaron vid de stunder då jag "glömmer bort mig själv" och bara finns till.
Senast redigerad av PK-befriad 2020-07-20 kl. 02:28.
Citera
2020-07-20, 03:18
Bannlyst
Det känns som du alltid har haft dåligt självförtroende när det kommer till din attraktion.
Att det inte är något nytt du behöver acceptera helt plötsligt.
Du behöver snarare acceptera att du är en helt normal människa.

Jag tror att du behöver acceptera att du ser ut som du gör och lära dig tycka om det.

Det är inte så stor skillnad på oss människor, vi ser alla likadana ut egentligen.
När du kollar på asiater så ser du inte stor skillnad, eller hur?
Asiater ser ingen större skillnad på européer.

Vi har helt enkelt tränats/lärt oss se minimala skillnader i varandra.
Men dessa minimala egenskaper gör inte någon direkt ful.

En snygg kropp och ett bra självförtroende så kan jag lova dig att du är attraktiv.
Citera
2020-07-20, 03:23
Avstängd
Är du riktigt jävla duktig på något? I sådana fall fokusera på det, därefter kan du ju göra plastikkirurgi? Om inte detta är ett alternativ så börja lira vanilla WoW / andra datorspel och bli grym på detta som komplement.
Citera
2020-07-20, 03:40
Avstängd
Pungsvings avatar
Acceptera att andra är fula också.
Citera
2020-07-20, 10:32
Medlem
Jag är några år äldre och har samma problem. När jag var runt 19-23 så festade jag ganska mycket och höll mig väldigt socialt aktiv och trodde jag skulle hitta en tjej men tjejer sa till mig att jag antingen var för kort eller för ful. På dejtingsiter som jag försökt med i tio år får jag inte ett enda svar, ja jag har försökt med allt.

Personligen så hade jag gärna valt dina gråa hårstrån mot att iallafall komma i närheten av medellängd. Håret kan färgas. Nu sitter jag här deprimerad och super ensam för det är ingen ide att träffa folk för en flickvän kan jag aldrig få iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in