Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-18, 18:56
  #1
Medlem
Vilken sömnmedicin skrivs de om i artikeln?

https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...-som-en-stock/
Citera
2020-07-18, 19:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Vilken sömnmedicin skrivs de om i artikeln?

https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...-som-en-stock/

Den finns inte.
Citera
2020-07-18, 19:13
  #3
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat ifrån artikeln?

För oss som inte klickar på länkar på flahsen?
Citera
2020-07-18, 19:20
  #4
Medlem
Kan det vara Belsomra som han pratar om?
Citera
2020-07-18, 19:56
  #5
Medlem
yournotlikemes avatar
Säkert någon neuroleptika,antihistamin eller antipsykos medicin.

Tycker Imovane 7.5or är optimala mot sömnproblem. Dock ska man se till att inte utveckla vana eller tolerans så jag tar de bara 2-3 dagar i veckan. Har jag väldigt svårt att sova tar jag 2 Nozinan 25mgx2.

Det släcker en definitivt en bra stund men man får räkna med att vara segstartad nästa dag dock.

Men läkare idag som ska "behandla" sömnproblem är ett så stort skämt så det finns inte. Känner en gubbe, redan överviktig som fick Mirtazapin mot sina sömnproblem. Det är en MAO-hämmare som dock är sederande men också gör att din aptit ökar något enormt SAMTIDIGT som det egentligen är en antidepp som gör att du typ inte känner någonting, men detta berättade minsann inte läkaren utan sa bara att "-ta en två timmar innan du går och lägger dig". Så det fick jag berätta för honom och då förstod han varför han hade ökat i vikt och var trött hela dagarna istället.

Går man till en vårdcentral idag får man typ Lergigan och möjligtvis Theralen. Det var betydligt bättre förr när man faktiskt fick adekvat hjälp med sina problem och inte skämt mediciner utskrivna.

Jag gick tex. till en läkare på BC efter att jag inte hade sovit på 3 nätter och tog med mig ett papper där jag skrev när vad jag hade provat redan:

Där stod:

Lergigan
Theralen
Seroquel
Olanzapin
Zyprexa
Quetapin
Melatonin

Ändå efter att ha bett honom hjälpa mig så tyckte han det var en bra idé att skriva ut Truxal för den hade jag ju minsann inte prövat, dvs ännu en antipsykotisk medicin som inte hjälpte ett jävla skit.

Idag är jag SÅ glad över att hittat Darknet och Bitcoins och kan beställa hem vilket läkemedel jag vill till riktigt bra priser. Ingen jävla läkare ska ge mig nå mer skit jag får biverkningar utav.

Vill ni ha instruktioner hur man lär sig Darknet och beställer från Flugsvamp så PM:a bara. Hjälper gärna till då jag har suttit i samma sits och varit desperat innan jag hittade detta.
Citera
2020-07-18, 20:26
  #6
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Kan det vara Belsomra som han pratar om?
Ja. Står orexin i artikeln. Intressant, då jag blivit erbjuden den på licens tidigare, men läkaren hade aldrig prövat den på någon. Att den ej har bieffekter är dock dravel, min läkare sa att det finns zolpidemliknande bieffekter, även om den ej är kemiskt/fysiskt beroendeframkallande. I USA så blev ju Belsomra klassad som ett schedule IV preparat, som t.ex. alla bensodiazepiner där.
__________________
Senast redigerad av Vogly 2020-07-18 kl. 20:29.
Citera
2020-07-18, 22:03
  #7
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Säkert någon neuroleptika,antihistamin eller antipsykos medicin.

Tycker Imovane 7.5or är optimala mot sömnproblem. Dock ska man se till att inte utveckla vana eller tolerans så jag tar de bara 2-3 dagar i veckan. Har jag väldigt svårt att sova tar jag 2 Nozinan 25mgx2.

Det släcker en definitivt en bra stund men man får räkna med att vara segstartad nästa dag dock.

Men läkare idag som ska "behandla" sömnproblem är ett så stort skämt så det finns inte. Känner en gubbe, redan överviktig som fick Mirtazapin mot sina sömnproblem. Det är en MAO-hämmare som dock är sederande men också gör att din aptit ökar något enormt SAMTIDIGT som det egentligen är en antidepp som gör att du typ inte känner någonting, men detta berättade minsann inte läkaren utan sa bara att "-ta en två timmar innan du går och lägger dig". Så det fick jag berätta för honom och då förstod han varför han hade ökat i vikt och var trött hela dagarna istället.

Går man till en vårdcentral idag får man typ Lergigan och möjligtvis Theralen. Det var betydligt bättre förr när man faktiskt fick adekvat hjälp med sina problem och inte skämt mediciner utskrivna.

Jag gick tex. till en läkare på BC efter att jag inte hade sovit på 3 nätter och tog med mig ett papper där jag skrev när vad jag hade provat redan:

Där stod:

Lergigan
Theralen
Seroquel
Olanzapin
Zyprexa
Quetapin
Melatonin

Ändå efter att ha bett honom hjälpa mig så tyckte han det var en bra idé att skriva ut Truxal för den hade jag ju minsann inte prövat, dvs ännu en antipsykotisk medicin som inte hjälpte ett jävla skit.

Idag är jag SÅ glad över att hittat Darknet och Bitcoins och kan beställa hem vilket läkemedel jag vill till riktigt bra priser. Ingen jävla läkare ska ge mig nå mer skit jag får biverkningar utav.

Vill ni ha instruktioner hur man lär sig Darknet och beställer från Flugsvamp så PM:a bara. Hjälper gärna till då jag har suttit i samma sits och varit desperat innan jag hittade detta.

Har du provat potenta formuleringar av withanolides?
De går på GABA receptorer och där bl.a. Sensoril 10% skall vara i samma paritet som valium för att somna.

Jag själv använde det som substitut mot Mianserin innan läggdags.. Däckade fint.
https://www.iherb.com/pr/Doctor-s-Be...gie-Caps/56017

Förövrigt bör du prova Agomelatine?
https://science.bio/product/agomelatine-powder/
Citera
2020-07-18, 23:55
  #8
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Gissar att det är suvorexant som avses i artikeln.
Citera
2020-07-19, 15:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Gissar att det är suvorexant som avses i artikeln.

Ja det är det. Har läst en liknande artikel där preparatet nämns.
Den verkar ha floppat rejält i usa. https://www.drugs.com/comments/suvor...-insomnia.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback