• 1
  • 2
2020-07-18, 15:21
Medlem
Tja! Brukar inte skriva här så ofta men känner att det är dags att ta upp en sak.
Väldigt ofta när jag tar oxycontin så får jag sömnparalyser.
Ända sen jag va liten så har jag haft sömnparalyser men då va det mer att jag blev förlamad och såg en mörk varelse i rummet.
Nu när jag får det pga oxy så börjar det med ett väldigt intensivt "brus" och det skakar i hela kroppen. Första gången det hände så trodde jag att huvudet skulle sprängas.
Det kan sluta lite olika men ofta när bruset slutar så skjuts jag iväg i ljusets hastighet och Åker runt i rummet som en tjackad ballong som tömmer luft eller så åker jag runt på olika platser och bara flyger. Den delen är väldigt spännande och det älskar jag men nu kommer min fråga och förundran. Väldigt ofta när sömnparalyser börjar, samtidigt som "bruset", så kan jag typ få ont i kroppen. Eller inte ont men tänk er ett obehagligt tryck som nästan kittlas. Inte kittla som att sitta med en fjäder utan mer som att någon trycker och det kan vara i revbenen, under foten, ryggen, benet osv.
Det är väldigt svårt att förklara men någon där ute kanske känner igen sig .
Dela gärna med er om liknande händelser som sker i sömnen under påverkan av opiater eller inte.

Peace
Citera
2020-07-18, 15:33
Medlem
Testa astral projektion!! Verkar som du ligger nära stadiet vid sömn.. försök flyga ut ur huset!
Senast redigerad av Datten123 2020-07-18 kl. 16:15.
Citera
2020-07-18, 15:33
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Vad tar du för dos? Jag sover väldigt gott på oxy.
Citera
2020-07-18, 17:13
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Vad tar du för dos? Jag sover väldigt gott på oxy.

Ja jag håller med låter konstigt att det skulle bero på Oxyn? Är nog något annat bakomliggande isåfall som orsakar detta. Oxy gör ju ofta tvärtom att man sover väldigt bra.
Citera
2020-07-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Ja jag håller med låter konstigt att det skulle bero på Oxyn? Är nog något annat bakomliggande isåfall som orsakar detta. Oxy gör ju ofta tvärtom att man sover väldigt bra.

Det brukar handla om 20-30mg kanske. Jag har läst om väldigt många som upplever sömnparalyser på oxy och andra opiater men sen som sagt så har jag haft sömnparalyser sen jag va liten men nu blir det liksom till nästa nivå om man säger så. Sen håller jag med er båda, sover som en liten bebis på oxy det är bara ibland när jag ska sova.

OT men är nyfiken vad brukar ni ligga på för dos när ni kör och hur tar ni det?
Citera
2020-07-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme

Glömde säga det men det här händer bara när jag tar oxy. Har aldrig upplevt liknande när jag inte tagit oxy så någon faktor i det måste det ha!
Mvh fistarn
Citera
2020-07-18, 21:59
Medlem
Larasofts avatar
Sluta ta detta. Extremt vanebildande.
Citera
2020-07-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datten123
Testa astral projektion!! Verkar som du ligger nära stadiet vid sömn.. försök flyga ut ur huset!

Jaa jag har läst mycket om det och hur man ska göra. Det är typ det jag gör. Jag kan styra hur jag tar mig fram men inte vart jag är. Ibland är det i mitt rum eller så är det bara helt svart men ibland så åker jag runt i ett dystopiskt land typ. Men sen efter ett tag så blir allt en gröt och jag börjar drömma "vanligt"
Citera
2020-07-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Sluta ta detta. Extremt vanebildande.

Jo tack!
Citera
2020-07-18, 22:04
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistarnelit
Jo tack!

Har du värk?
Citera
2020-07-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Har du värk?

Yes och det enda som hjälper
Citera
2020-07-18, 23:20
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistarnelit
Yes och det enda som hjälper

Jag fick utskrivet oxycontin 14 kapslar mot smärta. Det räckte för att jag skulle inse hur farligt preparatet är. Aldrig mer om det inte handlar om cancersmärta eller palliativ vård.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in