2020-07-16, 18:34
Medlem
FiniteLifes avatar
Om man tittar på folk på stan så verkar det som att det inte spelar någon roll om cykeln är en damcykel eller herrcykel, främst tycker jag det märks på män som väldigt ofta cyklar på en damcykel, oklart om det är för att dom föredrar detta eller för att damcyklar är mer tillgängliga (kanske har dom lånat sin frus)

Det tycks inte beröra dom närmvärt, vilket är lite lustigt för ingen man skulle ju t ex lika obehindrat bli sedd med något annat som är typiskt kvinnligt t ex kjol.

Bryr ni er? Eller tar ni bara första bästa? Kanske föredrar ni damcyklar av någon anledning?
Citera
2020-07-16, 18:38
Ja, föredrar kärringcyklar. Ser ingen som helst mening med hög stång.
Citera
2020-07-16, 18:42
Medlem
Den bästa cykeln jag någonsin har haft var en-växlad kärring cykel.. Man tog tre eller fyra tramp och sen flög man fram resten utav resan.

Ända anledningen till ha en cyckel med växlar är om man ska cykla igenom skogen imo.
Citera
2020-07-16, 18:42
Medlem
Jag använder bara könlösa cyklar. Hela tanken på cyklar med kön är lite bizzart..
Citera
2020-07-16, 18:46
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag använder bara könlösa cyklar. Hela tanken på cyklar med kön är lite bizzart..

Ja hur fan ser en hencykel ut?
Citera
2020-07-16, 18:58
Medlem
Visst, står man ut med flexet, vingligheten och bristen på riktningsstabilitet så kan man väl cykla damcykel.

Om man hävdar att man inte känner någon skillnad på herr- och damcykel så är det bara bra om man väljer damcykel - så andra ser och förstår vad för slags sillmjölke man är.

Kalla det varudeklaration på ett personligt plan, den som vill.
Citera
2020-07-16, 19:11
Medlem
Bonnatorps avatar
Är det bara glassglidande genom stan och inga uppförsbackar så är väl en damcykel helt okej. Är ändå inget vidare kul att cykla över trottoarkanter och gräsmattor utan stötdämpare.
Men en dammountainbike skulle jag nog helst inte vilja ha.
Citera
2020-07-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Ja hur fan ser en hencykel ut?

Unisex så klart:
https://www.cykelkraft.se/cykel/mountainbike/trail
Citera
2020-07-16, 19:35
Medlem
Enda gången jag använder en damcykel är just om jag använder lång kjol. Damcyklar uppfanns just för anledningen att kunna cykla med lång kjol. I alla andra fall bör både man och kvinna använda en cykel med ram då det både bidrar till stabilare cykling och en rent tekniskt hållbarare cykel.
Citera
2020-07-16, 21:25
Medlem
6feetdeeps avatar
En riktig man ska alltid cykla på en damcykel. Fråga inte varför. Det bara e så.
Citera
2020-07-17, 06:18
Medlem
Fragan kan tolkas pa tva satt.
1. Bryr du dig vilken cykel du sjalv cyklar pa?
2. Bryr du dig vilken cykel andra cyklar pa?

Pa forsta fragan svara jag ja, av samma anledning som nagon annan. En "herrcykel" ar for det mesta mer effektiv att cykla pa. Pa andra fragan svarar jag nej. Jag bryr mig napperligen vad andra cyklar pa.
Citera
2020-07-17, 11:50
Medlem
rondellhundens avatar
Föredrar damcykel i stan.. annars ska man köra typ downhil, racing l eller nåt så behövs det såklart en ram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in