• 1
  • 2
2020-07-16, 11:50
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...nation-arboga/
16 juli 03:17, Detonation, Arboga

Detonation utanför butik i centrala Arboga.

Polis och räddningstjänst larmades till en butik i centrala Arboga eftersom det varit en detonation på plats. På plats kunde man konstatera att något hade exploderat och att det var skador på entrédörr och skyltfönster. Oklart i nuläget om något är stulet från butiken. Inga personer blev skadade i samband med detta. Butiken ligger i markplan i ett bostadshus och de boende har evakuerats från huset. Brottet rubriceras i nuläget som allmänfarlig ödeläggelse. Polisen har spärrat av för teknisk undersökning och utför vittnesförhör. Ingen person är gripen.

Uppdatering 16/7, kl. 11.45

De boende som evakuerats fick återgå till sina lägenheter vid 9.30-tiden. Det återstår fortfarande en mindre avspärrning på platsen. Fler utredningsåtgärder kommer att genomföras under dagen.
Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-07-16, 12:11
Medlem
halaltarzans avatar
Kapellgatan 31?
Citera
2020-07-16, 12:51
Medlem
JBernards avatar
Låter som någon är skyldig någon pengar eller glömt betala nån beskyddare. Kan man gissa att det inte är en ICA-butik?

Börjar bli ganska vanligt även i småhålor.
Citera
2020-07-16, 14:20
Medlem
SC sXes avatar
Den utsatta butiken är Phone Center, mobilreparationer osv. Ligger vägg i vägg med arabshopen Arboga Livs så jag trodde det var den som var utsatt först när jag hörde om det.
Citera
2020-07-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Den utsatta butiken är Phone Center, mobilreparationer osv. Ligger vägg i vägg med arabshopen Arboga Livs så jag trodde det var den som var utsatt först när jag hörde om det.

Är det inte samma ägare?
Citera
2020-07-16, 14:49
Medlem
SC sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Är det inte samma ägare?

Ingen aning faktiskt, men det skulle inte förvåna mig.
Citera
2020-07-16, 15:30
Medlem
Vaknade vid 03.30 av en hög smäll. Tänkte hoppas de har sprängt arabaffären Dream of Damaskus åt helvete. Somnade om. Vaknade och gick ut. Då var polisen där vid mobilbutiken med en målad bil och en tekniker bil och en fotograf. Då fattade jag varifrån smällen kom. Vet inte vilka som äger de olika affärerna här, bara att de är muslimer. Utom Thai salongen. Spännande.
Citera
2020-07-16, 15:34
Medlem
Är väl H*ng*w som har det där jävla tattarstället?
Citera
2020-07-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multifridolf
Är väl H*ng*w som har det där jävla tattarstället?
Vem är det? Som du har maskat namnet ser det ut som kinesiska. Är det en kines? Jag har sett muslimer där. Vem vet och vem bryr sig.
Citera
2020-07-16, 16:20
Medlem
diseuses avatar
SVT, "Polisen efter sprängningen i Arboga":
Polisen uppger nu att de har gjort vissa fynd vid den butik som sprängdes i centrala Arboga natten mot torsdagen. Det finns även iakttagelser som placerar personer på platsen i samband med att detonationen ägde rum.
Citera
2020-07-16, 16:22
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Låter som någon är skyldig någon pengar eller glömt betala nån beskyddare. Kan man gissa att det inte är en ICA-butik?

Börjar bli ganska vanligt även i småhålor.
Vanligt ja! Jag reagerar inte längre, om det inte sker en mil i omkrets runt jag bor. Vilket förövrigt var ett år sedan..
Citera
2020-07-16, 18:45
Medlem
*=a så nej det är ingen kines
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem