2020-07-15, 18:46
Medlem
♥️ Hej ♥️
Jag är tjej och närstående till en kille som brukat benzo, amfetamin, alkohol.
I slutet av förra året så ville han att jag skulle komma hem till honom eftersom han mådde dåligt. Jag klädde på mig och gick över. Jag såg att han var påverkad, med konstiga pupiller. Skulle ha vänt om och gått hem, men jag gick in i lägenheten. Jag frågade honom om han hade ätit. Han svarade nej, jag frågade om jag skulle laga något, så han skulle få isig något. Han svarade ja.
Jag lagade ihop en enkel rätt till honom. Allt var lugnt. Han frågade mig om jag tyckte att han svek mig. Jag svarade nej. Allt var lugnt..
Gick och la mig på sängen, han kom efter allt var lugnt. Tills han skrek ut ur mitt hus, jag reste mig upp för och gå, tog jackan och gick mot dörren. Då kommer han efter mig trycker upp mig mot väggen, och tar handen runt min hals och skriker, ser jag narkotika påverkad ut och tvingar mig att se in i hans ögon. Jag svarar ja, han lyfter mig upp och dunkar mig mot hall äggen. Skriker ut med dig din demon. På något sätt tar jag mig ut och flyr, väntar att han ska komma ikapp mig, men han kommer inte. Jag går hem...
2 timmar senare kommer han hem till mig, ringer på min dörr. Vi pratar genom brevinkastet. Han vill komma in men jag säger att det är bäst att vi pratar genom brevinkastet , han frågar om jag är rädd för honom. Jag svarar ja, han frågar varför jag gick. Jag svarar att han trodde att jag var en demon, och skulle strypa mig. Han hade inget minne av det.
Nu är han på behandling. Jag har träffat honom en gång. Han vågade inte se mig i ögonen. Det var bara ett jobbigt möte.
Min fråga är, har ni som är aktiva gjort illa någon som står er nära, hur kändes det? Har ni gjort om det?
Jag behöver inget svar om att jag ska lämna honom. Det handlar inte om det.
Jag vill bara förstå vad som hände. Jag vet att han inte är samma person när han är påverkad.
Är det jobbigt att möta era anhöriga,. Jag vet att det kommer att ta tid för honom att komma på fötter. Kanske kommer han att börja igen, det får tiden utvisa. Jag vill bara höra om någon har skadat någon som ni tycker om, när ni var påtända. Minns ni något av det? Jag har försökt prata med andra anhöriga, men dom säger ge upp honom.
Jag vill tacka att ni orkade läsa mitt långa inlägg. Jag vet inte om mitt inlägg hamnat rätt. Om inte så flytta det till ett lämpligare forum. ♥️
Citera
2020-07-15, 18:58
Medlem
Aldrig under alla ca 5000 gångerna jag varit hög har jag det.. möjligtvis sagt nå lite elakt eller opassande till nån.. värsta jag gjort är att hota min mor som tog mitt Spice så kom polis och inget hände
Citera
2020-07-15, 19:29
Medlem
Dopis avatar
Det finns en väldigt stor chans att han svarar här själv
Citera
2020-07-15, 20:00
Bannlyst
Jag har varit rätt borta på drogkombinationer inkl benso och alkohol och klart som fan att man inte gör så här hur fuckad man än är. Han har uppenbarligen grova psykiska problem. Bryt kontakten fort som tusan.
Citera
2020-07-15, 20:38
Medlem
yungyeeys avatar
Jag har aldrig skadat någon fysiskt (förutom mig själv) när jag gick på benso, däremot har jag sagt ruskigt otrevliga saker till nära och kära och sårat de så. Jag kunde flippa på någon för att jag misstolkat de eller för att de sa något som inte stämde in på min världsbild, ofta var det att de påpeka att jag var påverkad men i min hjärna var jag inte det. Då kastade jag sönder mobilen eller något annat och skällde ut de.
Det värsta var när jag fick höra allt som jag sagt eller gjort när jag nyktrat till, Det fick mig att må så jävla pissigt att det ända som "hjälpte" var att fortsätta knappra benso.
Alkohol och benso är en farlig kombination, man tappar ALLT vett och man kan få för sig att göra så konstiga och dumma saker.
Citera
2020-08-06, 14:56
Medlem
Pianotangents avatar
Jag har varit i samma sits som du. Haft 2 familjemedlemmar som olika gånger hamnat i psykoser hemma, en gång blev jag attackerad med sparkar då personen var övertygad om att jag var ond. Krävdes 6 personer för att bli övermannad.
I flera år fick tilliten sig en knäck och innan personen var helt tillbaka i verkligheten.
Även den andre personen har stått över mig i sängen med en kniv i handen, nu vågar jag aldrig ha någon så påverkad hemma. Vet att de 'ser' helt andra saker och tror på sina tankar vad man än säger.
Jag tror inte de har en aning om hur mycket det skadar förtroendet, kanske för all framtid. Ingen av dom har dåligt samvete för vad som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in