SMHIs och YRs app tycker jag är värdelösa. Vilka väderappar är det som är bra? Vad kör man? Utan reklam till höger och vänster som ploppar upp i tid och otid.
Kolla klart.se annars då. Själv kör jag en blandning av klart och appen väder som följer med iphonen. Tycker de funkar godkänt så länge man bara tittar en eller två dagar framåt.
Alltid bra med en referens, har man svårt att utläsa en prognos från yr.no ska man nog satsa på något yrke eller intresse som saknar beroende av väder. Norska tjänsten används med stor säkerhet av lantbrukare i Sverige, däremot Smhi är idag ett skämt och ungefär som att vinna på Lotto.
Sjörapporterna brukar trots allt stämma, det är tydligen enklare att förutspå väder över hav än land, kanske använder meteorologer fler parametrar då det kan gälla liv eller död.
SMHIs och YRs app tycker jag är värdelösa. Vilka väderappar är det som är bra? Vad kör man? Utan reklam till höger och vänster som ploppar upp i tid och otid.
(Samt helst med minimalt med reklam).
Vore kanske läge att nämna om det är till ios eller android du vill ha appen till.
Ja, visst är SMHI ett skämt. Själv litar jag alltid på appen från The weather channel, alltså den som finns på Androidtelefoner. Stämmer faktiskt alltid.
Ja, visst är SMHI ett skämt. Själv litar jag alltid på appen från The weather channel, alltså den som finns på Androidtelefoner. Stämmer faktiskt alltid.
Ja. Smhi och yr är inget vidare. Hittade någon som hette sverige väder eller tvärtom den var perfekt. För android.
En bra väderapp helt utan reklam är appen "Väder". Använder data från The weather channel vilket innebär att den visar samma prognos som övriga appar med data från TWC.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!