2020-07-14, 20:27
Medlem
Jag är intresserad av en tjej. Som också är intresserad av mig vad jag förstått.
Hon har frågat efter mitt nummer. Skickat hjärtan och puss till mig.

Jag frågade ut henne på lunch här för 3-4 veckor sedan.
Men då hade hon inte tid. Mycket att göra på jobbet. Vilket jag fått bekräftat.

Sen provade jag igen att bjuda ut henne igen förra veckan.
Då var hon bortrest på semester i 2 veckor, vilket jag också fått bekräftat stämmer.
Så lite otur/dålig tajming kan man kanske tycka.

Men frågan är nu om jag ska prova ytterligare en gång.
Eller ligger bollen hos henne nu?
Eller ska jag släppa henne och gå vidare?
Citera
2020-07-14, 20:29
Moderator
pbos avatar
Eftersom hon har haft helt rimliga skäl att inte kunna så fråga en gång till. Men sedan är bollen hos henne.
Citera
2020-07-14, 20:32
Medlem
Om hon är intresserad spelar det nog ingen roll men jag personligen hade känt att det är hennes tur att fråga iochmed att hon inte brukar kunna när du frågar
Citera
2020-07-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Jag är intresserad av en tjej. Som också är intresserad av mig vad jag förstått.

Då var hon bortrest på semester i 2 veckor, vilket jag också fått bekräftat stämmer.

Du har frågat 2 gånger. Det räcker så.

Nu har du chansen och se om hon verkligen vill, är seriös eller bara fjantar runt med meddelanden och inte minst att det är lite GO i bruden.
Citera
2020-07-14, 20:46
Medlem
tnems avatar
Citat:

När hon säger att hon är upptagen, så skulle du föreslagit nästa vecka och frågat vilken dag som passar bäst.
Man kan ha en vecka med mycket på jobbet, men kan hon inte lyckas få tid över att träffa dig veckan efter, Så är du långt ner på priolistan då är det bättre att gå vidare.
Citera
2020-07-14, 20:50
Medlem
Citat:

Fråga en 3:e och sista gång. Sen droppar du henne. Glöm det där med att jaga henne. Det är inte dem du ska satsa på ändå. Det ska vara ömsesidigt intresse. Om hon var intresserad så kan hon ju själv fråga då du redan frågat 2 ggr. Men ok, EN sista gång. Sen släpp!
Citera
2020-07-14, 21:00
Medlem
Citat:

Om inte hon hör av sig, skit i henne.
Citera
2020-07-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Om inte hon hör av sig, skit i henne.
Hon kanske bara fönstershoppar lite.
Citera
2020-07-14, 21:12
Medlem
Jösses, skulle man skruva tillbaka klockan 100 år så hade det antagligen sett likadant ut fast med färre alternativ. Då handlade det väl mest om "spela svår"-lekar. I dag så är det leken och att leta efter bättre helt enkelt.

Att det ska vara så förbaskat svårt att bara bestämma en tid, dyka upp och få det ur världen. Istället ska en så enkel sak som t.ex. en promenad tjatas och tjafsas bort i 4 veckor pga mängder av ursäkter. Alla känner igen sig i det där, i alla fall om man har varit med ett tag.

Egentligen så ska det räcka med att man frågar En gång och därefter så ligger bollen hos den andra. Under tiden så går man vidare med någon annan som Kan. Om det är svårt att släppa: ge det två chanser med lagom tid mellan gångerna. Sedan går man absolut vidare.
Citera
2020-07-14, 21:34
Medlem
FiniteLifes avatar
Vad menar ni när ni säger att bollen ligger hos den andra? Tror ni på det själva? Att det råder nån slags varannan gång jämlikhet mellan könen?

Resonerar ni alltid lkadant? "Jaha nu ska jag på dejt med samma tjej för andra gången så den här gången betalar hon!"

?
Citera
2020-07-14, 21:43
Medlem
Alltid bättre att fråga om hur hennes schema ser ut och fråga om hon kan träffas på någon av de lediga dagarna. Om du nu ska fråga en tredje gång (som jag själv inte hade gjort, om man frågar en tredje gång så ser man ut att vara desperat, vilket är mindre bra), men om du frågar igen vänta några dagar och fråga om hur hennes schema ser ut. Strategin blir positiv för då slipper du fråga mer än en gång och du får det inte att verka som att du själv inte har något planerat när du kan träffas varenda jävla dag lixom.
Citera
2020-07-14, 21:52
Medlem
Luriosans avatar
Jag hade frågat en tredje och sista gång. Typ något i stil med ”har du tid att ta en kaffe i veckan?”. Behöver inte röra sig om att umgås i flera timmar utan hitta en stund att prata och lära känna varandra. Sedan kan jag tycka att det är lite märkligt av dig att kolla upp om hennes ursäkter stämmer.

För övrigt är jag kvinna som frågat ut mängder med killar under åren när jag har varit singel. Det är inte som för 100 år sedan och att kvinnor ska sitta hemma och vänta på att rätt person ska fråga ut en. Är man intresserad av någon är det bara att fråga. Vill man ha något så får man försöka ta för sig. Svarar de sedan nej så vet man och kan gå vidare med sitt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in