2020-07-14, 21:58
Medlem
Tack alla för svar.

Lite blandat att fråga en sista gång eller strunta i det och gå vidare. Får fundera lite hur jag ska göra.

Citat:
Ursprungligen postat av DegPung
Om du nu ska fråga en tredje gång (som jag själv inte hade gjort, om man frågar en tredje gång så ser man ut att vara desperat, vilket är mindre bra)

Nu ska jag gå på semester och åka iväg en sväng.
Så jag kommer inte ha tid först om ett par veckor. Upplevs det ändå som desperat även om den tredje gången drar ut på tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Jag hade frågat en tredje och sista gång. Typ något i stil med ”har du tid att ta en kaffe i veckan?”. Behöver inte röra sig om att umgås i flera timmar utan hitta en stund att prata och lära känna varandra. Sedan kan jag tycka att det är lite märkligt av dig att kolla upp om hennes ursäkter stämmer.

För övrigt är jag kvinna som frågat ut mängder med killar under åren när jag har varit singel. Det är inte som för 100 år sedan och att kvinnor ska sitta hemma och vänta på att rätt person ska fråga ut en. Är man intresserad av någon är det bara att fråga. Vill man ha något så får man försöka ta för sig. Svarar de sedan nej så vet man och kan gå vidare med sitt liv.

Jag vill ju dock inte upplevas som tjatig/desperat. Å andra sidan har jag funderat så att kan man inte ens ta en lunch på 30 minuter. Då kan det inte finnas något intresse alls.
Personligen skulle jag kunna äta lunch med mer eller mindre vem som helst i 30 minuter. Oavsett kön.
Man hittar alltid något intressant att prata om.

Att hon hade mycket på jobbet fick jag höra av en vän.
Att hon var på semester såg jag av en slump på sociala medier.

Det är ju frågan om den här tjejen vågar ta för sig.
Jag misstänker att så inte är fallet.
Citera
2020-07-14, 21:59
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Be henne föreslå något att göra istället.
Citera
2020-07-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Tack alla för svar.

Lite blandat att fråga en sista gång eller strunta i det och gå vidare. Får fundera lite hur jag ska göra.

Så jag kommer inte ha tid först om ett par veckor. Upplevs det ändå som desperat även om den tredje gången drar ut på tiden?

Jag vill ju dock inte upplevas som tjatig/desperat. Å andra sidan har jag funderat så att kan man inte ens ta en lunch på 30 minuter. Då kan det inte finnas något intresse alls.
Personligen skulle jag kunna äta lunch med mer eller mindre vem som helst i 30 minuter. Oavsett kön.

Om du ska iväg så är det perfekt läge att vänta med frågan, men fortsätt konversationerna, hon vet väll att det är något romantiskt mellan er två? Flirta lite på ett sätt som fungerar för dig så att det romantiska inte försvinner så hon tror att du bara vill vara hennes kompis/gett upp på henne för att hon sagt nej två ggr, annars kan leda till friendzone.

Låt henne undra lite över om hon kan få dig, om hon är säker på att hon kan få dig så försvinner ofta spänningen och känslorna i samband med det. Var lite mysterisk och låt henne undra över vad du har för dig på resan osv. Hon vill känna att du är en spännande typ. Aja nu gled jag kanske ut lite men försöker ge lite allmäna tips.
Citera
2020-07-14, 22:10
Medlem
Luriosans avatar
Citat:

Desperat och tjatig anser jag inte att man är för att man frågar tre gånger när det ändå gått minst en vecka mellan varje tillfälle. Å andra sidan har jag tjatat på killar i månader om att träffas och en gång slutade det i ett två år långt förhållande man får helt enkelt göra sitt bästa för att få det man vill ha.

Jag hade hellre föredragit en middag framför lunch. Är jag intresserad av någon vill jag helst ha ett ligg redan på första dejten för att inte få ”grisen i säcken” och upptäcka senare att det inte finns någon kemi. Tyvärr är jag ganska ensam om att vara ärlig med vad jag vill när jag träffar någon ny. Har aldrig förstått grejen med att spela svår. Det är inte min stil helt enkelt.

Jaha, haha. Jag trodde du hade stalkat tjejen och hade problem med tillit. Då drar jag tillbaka den fördomen.
Citera
2020-07-14, 22:29
Medlem
Citat:
Jag är intresserad av en tjej. Som också är intresserad av mig vad jag förstått.
Hon har frågat efter mitt nummer. Skickat hjärtan och puss till mig.

Jag frågade ut henne på lunch här för 3-4 veckor sedan.
Men då hade hon inte tid. Mycket att göra på jobbet. Vilket jag fått bekräftat.

Sen provade jag igen att bjuda ut henne igen förra veckan.
Då var hon bortrest på semester i 2 veckor, vilket jag också fått bekräftat stämmer.
Så lite otur/dålig tajming kan man kanske tycka.

Men frågan är nu om jag ska prova ytterligare en gång.
Eller ligger bollen hos henne nu?
Eller ska jag släppa henne och gå vidare?

Egentligen så är steg ett att du frågar henne något i stil med "hur ser du på att göra X aktivitet [insert t ex: ta en drink] med en sexig man?". Steg två att du frågar hur hennes schema ser ut denna vecka. Steg tre att du gör specifika planer utifrån det. Den vägen så slipper du få så många nej. Du "fiskar" en smula efter det innan du frågar rätt ut. Smidigare så.

Som en generell regel: i situationen som den ser ut nu gör du allt bäst i att glömma bort henne ett tag och fokusera på att flörta med någon annan. Är du fortfarande intresserad efter en period så kan du ta upp tråden en sista gång om du vill det. Men det beror nog en del på hur hon ser ut också: är hon en 7a är det större chans att det funkar att gå för det strax igen en tredje gång och kan hända att hon rent av attraheras av att du pushar - medans med en 9a är det större risk att hon tänker att du är desperat om du gör det. De goda nyheterna är förstås att du inte fått motstånd för något som har att göra med dig som person vad det verkar, utan det är bara praktiska omständigheter som skapar det. Personligen hade jag släppt henne ett tag iallafall eftersom jag inte vill skapa en dynamik att jag är den som "jagar".
Citera
2020-07-14, 23:04
Moderator
Ancistruss avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2020-07-14, 23:08
Medlem
TokigPonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
Vad menar ni när ni säger att bollen ligger hos den andra? Tror ni på det själva? Att det råder nån slags varannan gång jämlikhet mellan könen?

Resonerar ni alltid lkadant? "Jaha nu ska jag på dejt med samma tjej för andra gången så den här gången betalar hon!"

?

Jag tycker det är oberoende av kön eller sexuell läggning, man ska inte behöva jaga efter den andra på alla fyra. Det tror jag föder desperation och dålig självkänsla. Om den andra inte visar ett ömsesidigt intresse är det väl bättre att gå vidare.
Citera
2020-07-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Eftersom hon har haft helt rimliga skäl att inte kunna så fråga en gång till. Men sedan är bollen hos henne.
Cope.

Om TS var attraktiv skulle hondjuret ändrat sitt schema för att få till en träff.
Citera
2020-07-14, 23:42
Medlem
Citat:
Tack alla för svar.

Hade nog frågat en sista gång och gett henne en hint om när du är tillbaka efter semestern, får du inget svar eller intresse från henne efter det är det dags att radera numret och gå vidare
Citera
2020-07-15, 00:00
Medlem
AoE3#1s avatar
Ska ge dig en tumregel med kvinnor, särskilt om ni redan inlett "samtal":

Ju mindre du gör desto mer får du gjort. Du har frågat två gånger, chilla ner med messandet nu och låt henne inleda, gör hon inte det är hon inte intresserad. En tjej som är intresserad kommer alltid att höra av sig med en dum fråga eller "råka skicka till fel person"
Citera
2020-07-15, 06:05
Bannlyst
Fråga en sista gång, och om hon inte kan så fråga om hon kan skriva till dig när hon får tid att ses. Skriver hon inte tillbaka så glöm bort henne.
Citera
2020-07-15, 16:55
Medlem
C0ws avatar
Hon har haft legit rimliga skäl att neka, så det blir lite skillnad mot när någon bullshitar ihop något. Men med det sagt så har du redan frågat 2 gånger. Gör det en gång till, får du ett nej så tar du ett steg tillbaka genom att säga något i stil med ”Ok, synd men hör av dig när du kan”.

Därefter drar du tillbaka uppmärksamheten. Låt henne alltid skriva först och när hon väl gör det så nämner du inte alls något om att träffas (så det inte blir att du jagar henne igen), det ska hon göra själv, utan du kan svara vänligt men kortfattat ett par gånger sen är du tyst igen. Har hon inte tid eller vilja att ses, så har du inte det heller för att skriva. Enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in