• 1
  • 2
2020-07-14, 17:43
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...ende-i-mantorp

Citat:
Vid fyratiden i morse larmades polisen till en villa i Mantorp. En okänd person hade bankat på ytterdörren och när de boende undrade vad som stod på visade personen dem ett vapenliknande föremål genom ett fönster.

Några minuter senare får polisen ett samtal från en annan villa i Mantorp. Där har en man med samma utseende bankat på dörren och även där har han visat ett vapen. Mannen kom över en bil i vilken han lämnade platsen. En polispatrull såg bilen och lyckades få stopp på denna och en ensam man fanns i bilen och han greps misstänkt för rån.

Vad är Mantorp för typ av område?
Citera
2020-07-14, 17:53
Bannlyst
Hoppas boende inte öppnade dörren med tanke på mordet 2017.
Citera
2020-07-17, 17:00
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...-tranas-haktad

Citat:
Nu har Tranåsbon häktats på sannolika skäl misstänkt för försök till grovt rån, grovt rån samt hot mot tjänsteman.

– Det jag tryckte på som grovt var det föremål som den misstänkta hade använt sig av i samband med händelserna och att de skedde vid någons hem, säger vice chefsåklagare Ulrica Grenerfors.

...

Det finns uppgifter om att det ska ha rört sig om en skarpladdad pistol, men det är inget som vice chefsåklagare Ulrica Grenefors vill bekräfta i det här skedet.

– Nej, vi går bara ut med att det rör sig om ett pistolliknande föremål. Jag kan inte heller gå in på några motiv, men den misstänkte har ju lämnat en berättelse till oss, säger åklagaren.
Citera
2020-07-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol

Vad är Mantorp för typ av område?

Typisk håla på östgötaslätten, det bästa är vägen därifrån. Utmärkande drag är väl travbana och räserbana sprungna ur 60-talets framtidstro.

Är det känt var i samhället detta hände?
Senast redigerad av saltochsyrlig 2020-07-17 kl. 18:00.
Citera
2020-07-18, 00:44
Medlem
Nån som har en aning vem som gjorde detta jag har iallafall en aning vem de är och skulle kunna vara, vet en viss person som gjort mycket brott senaste tiden mest stölder, han är från Tranås och han är 26 år vilket passar in. Går också tillägga att han tar en del droger och att polisen haft span på han. Han har varit jagad under en tid då han användt sig av pistol för kunna försvara sig pga av skulder till folk.
Citera
2020-07-18, 12:25
Medlem
Han ska va från Tranås.
Har du hans initialer?

Citat:
Ursprungligen postat av Mrhyp
Nån som har en aning vem som gjorde detta jag har iallafall en aning vem de är och skulle kunna vara, vet en viss person som gjort mycket brott senaste tiden mest stölder, han är från Tranås och han är 26 år vilket passar in. Går också tillägga att han tar en del droger och att polisen haft span på han. Han har varit jagad under en tid då han användt sig av pistol för kunna försvara sig pga av skulder till folk.
Citera
2020-07-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltbakom
Han ska va från Tranås.
Har du hans initialer?

Japp de är han också, Vikto* Sven**on är hans namn. Dömd för tidigare brott sen innan.
Senast redigerad av Mrhyp 2020-07-18 kl. 12:33.
Citera
2020-07-18, 12:51
Medlem
Samma juvel som gästspelar i tråden om Boxholms-mordet?

(FB) Mordförsök: Man svårt skadad, två män gripna, Boxholm 2020-05-29 (avliden)
Citera
2020-07-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltochsyrlig
Samma juvel som gästspelar i tråden om Boxholms-mordet?

(FB) Mordförsök: Man svårt skadad, två män gripna, Boxholm 2020-05-29 (avliden)

Nae han är ej indragen i den händelsen, däremot hans kusin och en kompis till han.
Citera
2020-07-18, 14:06
Medlem
Nej, jag menade inte att han var delaktig i det. Mer en observation att personen är omnämnd i anslutning till misstänkta mördare. Är de ute och gör bryt tillsammans kan man ju anta ett liknande våldskapital?
Citera
2020-07-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltochsyrlig
Nej, jag menade inte att han var delaktig i det. Mer en observation att personen är omnämnd i anslutning till misstänkta mördare. Är de ute och gör bryt tillsammans kan man ju anta ett liknande våldskapital?

Jaha jo dem har umgåtts mycket och gjort en del saker tillsammans försökt stjäla grejer bland annat.
Citera
2020-07-18, 15:57
Medlem
Åsvägen möjlig BP?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem