• 1
  • 2
2017-01-05, 03:56
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Enda skillnaden är att den turkiska youghurten har en grek på burken?
Citera
2017-01-05, 09:29
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Varför då? Även om du äter så lite som 100 g per dag så lär den inte hinna bli dålig.
den går åt fortare än jag tror ..såg bara mkt ut när jag öppnade locket första gången .. tippar på slut om 3 dagar
Citera
2017-01-05, 09:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Enda skillnaden är att den turkiska youghurten har en grek på burken?

haha, ja så var det ja! Han blev rik på kuppen på skadeståndet. Att bli kallad för turk när man är grek är synnerligen kränkande! http://www.kamerabild.se/nyheter/yog...er-50-miljoner

OnT: Brukar köpa Lindahls turkiska yoghurt, har även testat den grekiska. Upplever den turkiska som mer "fast"/"geléartad" medan den grekiska är mer "flytande". Svårt att förklara, ska ändå försöka: Tar man en sked ur den turkiska burken, bildas det ett hål av skedens form, som inte flyter tillbaka på länge, kan gå flera dagar. Tar man en likadan sked ur den grekiska burken försvinner "hålet" snabbare, kanske på minuter. Tycker den turkiska är godare. Ett tips på enkel, nyttig och god efterrätt: Ta några rejäla skedar turkisk yoghurt och ringla på flytande honung. Hur gott som helst!
Citera
2017-01-05, 10:51
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
haha, ja så var det ja! Han blev rik på kuppen på skadeståndet. Att bli kallad för turk när man är grek är synnerligen kränkande! http://www.kamerabild.se/nyheter/yog...er-50-miljoner

OnT: Brukar köpa Lindahls turkiska yoghurt, har även testat den grekiska. Upplever den turkiska som mer "fast"/"geléartad" medan den grekiska är mer "flytande". Svårt att förklara, ska ändå försöka: Tar man en sked ur den turkiska burken, bildas det ett hål av skedens form, som inte flyter tillbaka på länge, kan gå flera dagar. Tar man en likadan sked ur den grekiska burken försvinner "hålet" snabbare, kanske på minuter. Tycker den turkiska är godare. Ett tips på enkel, nyttig och god efterrätt: Ta några rejäla skedar turkisk yoghurt och ringla på flytande honung. Hur gott som helst!
Det där tycker jag varierar, både med årstider, fabrikat och även på olika batcher inom samma fabrikat. Egentligen är det ju inte så konstigt, eftersom yoghurt är "levande".
Citera
2017-01-05, 11:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det där tycker jag varierar, både med årstider, fabrikat och även på olika batcher inom samma fabrikat. Egentligen är det ju inte så konstigt, eftersom yoghurt är "levande".

Sant, men den turkiska varianten verkar vara "samma hela tiden". Kanske en mer "stabil" bakteriekultur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in