2026-09-22, 09:35
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Vi andra normies kollar väderrapporten. För övrigt räcker batteriet ett par dagar om det ändå skulle hända.

Sett tillbaka i tiden var det nog 40 år sedan jag hade reservdunk i bil om jag undantar det tillfället då en kompis ringde mig på jobbet och sa att han fått torsk med MCn nära mitt jobb. Pep iväg, köpte och fyllde en 5l och skred till undsättning.

Vi män åker ut o sover bredvid en älg när andra ringer 112 o gråter
Citera
2026-09-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Ja, och kan planera sin körning. Varför du kör längre sträckor i snöstorm med lite bensin i tanken, gång på gång, är en i sammanhanget berättigad fråga tycker jag.
Jag skulle aldrig göra det, om jag skulle råkat ut för det en gång så hade jag lärt mig av den gången.

Man behöver inte frivilligt kasta sig in i en snöstorm på E12an mellan långt åt helvete Sverige och långt åt helvete Norge. Även fast jag varit där många gånger har det aldrig hänt mig.

Mitt i centrala Stockholm har jag däremot varit med om att folk övergivit bilarna pga soppatorsk. Det var över ett halvt dygn mitt på Essingeleden och ingen möjlighet att köra av, eftersom det stog bussar, last- och personbilar överallt. Det var knappt ens snö på backen.

Fem-tio liter diesel ger många timmar tomgång och tillhörande värme. En dunk kostar nästan ingenting.
Senast redigerad av Badkarsunspect 2026-09-22 kl. 17:31.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in