• 1
  • 2
2020-07-12, 19:38
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massey
Menar att dom först kollar så man inte får från andra försäkringar. Får man det betalar dom inte ut nåt.
Då är det något som dom ändrat på senare tid.
förut fick man från fler än en försäkring
Citera
2020-07-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Då är det något som dom ändrat på senare tid.
förut fick man från fler än en försäkring
Tror det är så, är inte säker.
Citera
2020-07-12, 19:44
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Tror det är så, är inte säker.
Jag körde av med bilen och fick utbetalning från fackets fritids försäkring och två olika privata person försäkringar. Vet andra som åxå fått utbetalt från flera olika
Citera
2020-07-12, 20:05
Medlem
Citat:
Jag körde av med bilen och fick utbetalning från fackets fritids försäkring och två olika privata person försäkringar. Vet andra som åxå fått utbetalt från flera olika
Det står nog i det finstilta att man inte får mer än en ersättning för samma olycka. Sen är det ju inte säkert att dom kommer på det eller att det tillämpas.
Citera
2020-07-12, 20:11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Det står nog i det finstilta att man inte får mer än en ersättning för samma olycka. Sen är det ju inte säkert att dom kommer på det eller att det tillämpas.
Har inte hört talas om det men det får jag ju kolla upp.
För min del när jag körde av visste dom tre försäkrings bolagen om att jag skulle söka från dom och fick olika betalt från varje men det blev väldigt mycket pengar men det var ett bra tag sedan så det kanske är ändrat nu och då är den vitsen med flera bolag borta
Citera
2020-07-12, 20:21
Medlem
Citat:
Har inte hört talas om det men det får jag ju kolla upp.
För min del när jag körde av visste dom tre försäkrings bolagen om att jag skulle söka från dom och fick olika betalt från varje men det blev väldigt mycket pengar men det var ett bra tag sedan så det kanske är ändrat nu och då är den vitsen med flera bolag borta
Googlar man får man olika bud. Här är ett: https://www.juristresursen.se/articl...akringsbelopp/
Citera
2020-07-12, 20:25
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Googlar man får man olika bud. Här är ett: https://www.juristresursen.se/articl...akringsbelopp/
Kunde inte öppna länken men ska kolla detta med mina försäkrings bolag och se vad dom säjjer för detta är intressant
Citera
2020-07-13, 08:31
Medlem
Olycksfall får man från olika bolag samtidigt. Men inte hem och bil-försäkring tex.

Dessa försäkringar man får från jobbet och de sk kollektiv försäkringar brukar vara klart sämre i ersättningsnivåer. Men dom bättre än inget såklart och väldigt prisvärda.
Citera
2020-07-16, 23:47
Medlem
När det gäller ersättning så har du rätt att få ut ideell ersättning från alla försäkringsgivare. Dvs ersättning för ex medicinsk/ekonomisk invaliditet, sveda och värk, ärr mm.
Ekonomisk ersättning får du bara från 1 försäkringsgivare, detta brukar sällan kollas upp men bolaget som du söker ersättning av frågar alltid om du har sökt samma ersättning hos nåt annat bolag. Ekonomisk ersättning är t ex utlägg, patientavgifter, resekostnader etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in