2020-07-11, 23:40
Medlem
djunashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
"Det var ett misslyckat försök till satir." jo jo det låter så efteråt. Det där med att Hobert pressar äpplen med skinkorna och gör must av dem var väl ändå lite kul. Jag tror att Skugge försöker säga nåt.

Men det var bättre förr. Nån som kommer ihåg bråket när Skugge skulle recensera Björn Ranelids bok i Expressen och hela "recensionen" handlade om Ranelids hårlösa armar och glansade läppar? Då backade inte Skugge i varje fall och inga ursäkter gavs. Det verkar som att folk är känsligare i dagens hashtags-samhälle.

Här är Skugges recension av Ranelids bok.

https://www.expressen.se/kultur/lind...raneliderligt/

Hade inte läst krönikan om Ranelid innan. Står följande ”Publicerad 17 okt 2003 kl 14.11, uppdaterad 9 feb 2007 kl 01.54”. Så undrar om det är något som expressen tagit bort i efterhand som var illa.
Citera
2020-07-12, 00:59
Medlem
Proras avatar
Citat:
"Det var ett misslyckat försök till satir." jo jo det låter så efteråt. Det där med att Hobert pressar äpplen med skinkorna och gör must av dem var väl ändå lite kul. Jag tror att Skugge försöker säga nåt.

Men det var bättre förr. Nån som kommer ihåg bråket när Skugge skulle recensera Björn Ranelids bok i Expressen och hela "recensionen" handlade om Ranelids hårlösa armar och glansade läppar? Då backade inte Skugge i varje fall och inga ursäkter gavs. Det verkar som att folk är känsligare i dagens hashtags-samhälle.

Här är Skugges recension av Ranelids bok.

https://www.expressen.se/kultur/lind...raneliderligt/

Ja, lite kul var det, men utan att ingå i något sammanhang var det hela obegripligt. Vad syftade hon på? Vem vet? Vet hon ens själv? Endre och Hobert skilde sig redan 2012.

Hörde i en radiointervju för något år sedan att hon skulle vilja be Ranelid om ursäkt för det gamla påhoppet, men var för feg för att ta kontakt.
Citera
2020-07-12, 01:15
Medlem
Insperatuss avatar
Haha, kommer ihåg att jag läste "samtidigt" för något år sedan. Då skrev hon om när hon hade diarré och beskrev hur hon sket sönder någon toalett på TV4. Verkar inte som någon annan läser innan hon lägger upp texter.
Citera
2020-07-12, 01:24
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Hon måste ha varit berusad när hon skrev detta.
Noterar att den är publicerad 05:00

Om det är så att hon var berusad när hon skrev det så sympatiserar jag med Linda Skugge
Citera
2020-07-12, 01:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Men det var bättre förr. Nån som kommer ihåg bråket när Skugge skulle recensera Björn Ranelids bok
Så tänkte iaf jag: Att hon ironiserar över sin egen Ranelidtext med hjälp av Hobert.

Men Lena Endre är ute ur bilden för länge sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Herregud, vilken sjuk text. Har hon fått hjärnblödning? Snälla Johan, ring 112.
Johan Skugge är också ute ur bilden sedan några år vad jag vet.
Citera
2020-07-12, 01:36
Medlem
krautbrains avatar
Hur kan man jobba som författare och skriva en text som knappt är läsbar? Som andra skriver så lär hon varit packad som ett hus. Texten var ju i princip oläslig.
Citera
2020-07-12, 01:46
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Noterar att den är publicerad 05:00

Om det är så att hon var berusad när hon skrev det så sympatiserar jag med Linda Skugge

Hur festligt det än hade varit, så tror jag inte det är skribenterna själva som lägger upp texterna. Något slags jävla redaktörsfilter har de nog, men det verkar ju inte ha funkat sådär lysande i just det här fallet.
Citera
2020-07-12, 01:48
Medlem
Van Nostrands avatar
Superbisarrt på så många plan.

Att driva med Hobert. Kul 2005 kanske. Nu? Nej. Tiden (det där som syns som rynkor om du du tittar dig i spegeln, Linda) har gått. Och den har gått länge vid det här laget.

Och anslaget, tonen, tempot. Jag vet inte, som Alex Schulman för 15 år sedan (se där, 2005 igen...) blandat med syra och tabletter från nätet.

Ett slags inverterat mästervärk.
Citera
2020-07-12, 02:14
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Linda Skugge går i samma skola som Alex Schulman, dvs skolan för dem som har ett sjukligt uppmärksamhetsbehov. Man kan helt utan empati trampa på ,håna, kalla för sinnessjuka och förlöjliga andra för att uppfylla sitt behov.
Listan kan göras lång på drabbade personer. Att AB och Expressen tar upp deras krönikor säger mer om läsarna än tidningarna själva.

Å andra sidan.. Om man nu råkar bo granne med en nudist-wannabe utan självdistans (vilket ju många självgoda äldre män helt saknar) kanske man bara får nog en dag och tänker:

"Nä, fuck it. Jag sätter min karriär på detta. Jag skriver en krönika om att gubbjäveln pressar äppelmust mellan pung och anus, så att fanskapet vet sin plats. Det är den enda vägen att få honom att fatta att ingen vill se honom strosandes halvnaken här på våra gator, stränder och ICA."

Och så gjorde hon det. Big deal. Jag tycker det var rätt kul.

Kolla bara på det här klippet. Jag vet inte ens vem människan är, men efter det här intetsägande klippet så fattar jag ändå att han har en speciell relation till "sitt" Kivik, och speciellt till att bada där.. han kanske bara har tagit det lite för långt, och inte förstår hur hans förälskelse med naturen påverkar folk runtomkring:

https://www.expressen.se/halsoliv/ma...ningar-langre/
Citera
2020-07-12, 02:59
Medlem
Jag vet inte vem linda skugge är, men får jag gissa på vänsterfeminist och klimataktivist?
Citera
2020-07-12, 03:20
Medlem
reptilekings avatar
Den verkar vara korrekt. Konstigt att den togs bort. Ser framför mig hur han går naken fram mot sin mångmiljonvilla pressandes cider mellan skinkorna. Välskriven och lättläst. Var du packad när du skrev det (antar du läser här) tycker jag ändå du fick med det viktiga. Ingen skämskudde.
Senast redigerad av reptileking 2020-07-12 kl. 03:30.
Citera
2020-07-12, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Den verkar vara korrekt. Konstigt att den togs bort. Ser framför mig hur han går naken fram mot sin mångmiljonvilla pressandes cider mellan skinkorna. Välskriven och lättläst. Var du packad när du skrev det (antar du läser här) tycker jag ändå du fick med det viktiga. Ingen skämskudde.

Det finns ingen skämskudde stor nog. Vad ska hon göra nästa gång för satir? Ta med sig ett brännbollsträ ut och spöa på pensionärerna? Medan Aftonbladet glatt filmar? Sjukt att människor som hon moraliserar över hur man är en bra mamma, vilket Linda Skugge ägnat decennier åt att göra. Hon kunde skriva sig själv på näsan istället. Det står ju rätt ut att hon enbart "bad om ursäkt" för att redaktören sagt åt henne att göra det. Troligtvis bad hon aldrig ens om ursäkt, rent praktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in