Citat:
Ursprungligen postat av
Noccofocus
UC AB är Sveriges största kreditupplysningsföretag, som sedan sin start 1977 under namnet Upplysningscentralen, tillhandahållit kreditupplysningar, kreditbevakning och beslutsunderlag för kreditbedömningar i Sverige
Så som du skriver i början att du har två lån där går inte ihop. Dom handskar inte med lån, när du tog dessa lån så gjorde dessa 2 aktörer kreditupplysning hos uc.
Jag vet om att de inte har hand om lån, men mina två lån hos UC går visst det ihop - det ligger(låg 2 nu 1) lån hos oss, och ja, givetvis gjorde dessa företag en upplysning på mig när jag ansökte om lånen/lånet, men de upplysningarna är nu borta - förstår inte vad detta har med de att göra oavsett? Vad jag ville veta är att om ett lån försvinner, bör ju UC betyget sjunka? Det gör det när man avslutar lån och krediter via de banker man tagit lånen ifrån, ex. så avslutade jag en kredit förra året, och då sjönk mitt betyg. Så min fråga var ju: att om nu detta lånet försvunnit, bör väl betyget sjunka? Jag vet att UC inte har något med lånet att göra(ni behöver inte säga det igen) men systemet reagerar ju på när lån som blivit registrerade hos UC försvinner(blir avslutade)