• 1
  • 2
2020-07-11, 18:09
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Är det bara jag? Jag tänker på folk som typ näthatagranskaren, To*mas Åb*erg.

Jag älskar djur. Större djurvän får man leta efter. Framförallt gillar jag katter. Hederliga bondkatter med aura av självständighet. De är sociala på ett värdigt sätt med integriteten i behåll.

Hundar är jag neutral till. Jag ogillar dem såklart inte då jag är djurvän. Men jag är inte speciellt förtjust heller, då hundar är så domesticerade och servila.

Det jag däremot ogillar är hundägare. Osympatiska kontrollmänniskor som vill bestämma och pusha sin egen moral på andra(Tänk: T. Åb*erg, näthatagranskaren).

De gillar hundar just för att de är så osjälvständiga, tillgivna och lätta att kontrollera(äga).

Tänker på sällskapshundar nu. Det är ju annat med tex jakthundar som har ett annat syfte.

Kattägare kan visserligen också vara lite speciella, typ "crazy cat lady". Men de är sympatiska och trevliga åtminstone.

Hundägare har kanske drag av psykopati eller sociopati?

OBS: Som vanligt när man diskuterar en grupp så kan man bara göra generella bedömningar gällande grupptendenser.

På individnivå kan man aldrig veta. Vi drar inte alla över en kam i den här tråden. Vidare så respekterar vi våra meddebattörer och visar respekt för olika åsikter i tråden. Kom ihåg att använda ett vårdat språk.

Tack på förhand!

Nå, vad tänker ni?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-07-11 kl. 18:19.
Citera
2020-07-11, 18:13
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Vad tänker ni?

Nu blir vi väl dömda för hets mot folkgrupp men det jag stör mig mest på är när ägaren går på ena sidan av vägen och låter hunden gpå andra då får man hoppa över kopplet.
Citera
2020-07-11, 18:17
Bannlyst
Vad kan det vara? En tredjedel av världens befolkning? Som har hund. Och du dömer ut dem för att ett särskilt retard som kollaborerar med extremvänstern är ett svin?

Det är som att ogilla människor som har dator utan att bara använda den för jobbdokument. Datorn är gjord för att göra svåra uträkningar med, inte kolla film, surfa på nätet eller läsa artiklar på!
Citera
2020-07-11, 18:22
Medlem
Cannibalizations avatar
Har aldrig tänkt på hundägare på det sättet du beskriver.

Kan det inte ha mer att göra med att man tycker om själva aktiviteterna som man gör med hunden? Att man är ute och går mycket t.ex? Det är inte så många andra djur man kan göra det med.
Citera
2020-07-11, 18:25
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Vad kan det vara? En tredjedel av världens befolkning? Som har hund. Och du dömer ut dem för att ett särskilt retard som kollaborerar med extremvänstern är ett svin?

Det är som att ogilla människor som har dator utan att bara använda den för jobbdokument. Datorn är gjord för att göra svåra uträkningar med, inte kolla film, surfa på nätet eller läsa artiklar på!

Men det är inte bara jag. Hela arabvärlden och den asiatiska världen tycker också att hundägare är märkliga. De ser det som ett behov av ägandeskap över liv. För det är ju just det en hund i socialt syfte erbjuder, en devot underkastelse till sin ägare.
Citera
2020-07-11, 18:26
Medlem
FiniteLifes avatar
Hundägare som har hundar för sällskap = svaga människor som inte klarar av ensamheten.

Hundägare som gillar att hunden älskar dom villkorslöst = lata människor som gillar att nån älskar dom utan att dom själva behöver anstränga sig.

Hundägare som hela tiden mutar hunden med godis = manipulerande människor.

Jojo, trevliga människor... verkligen.
Citera
2020-07-11, 18:27
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
Hundägare som har hundar för sällskap = svaga människor som inte klarar av ensamheten.

Hundägare som gillar att hunden älskar dom villkorslöst = lata människor som gillar att nån älskar dom utan att dom själva behöver anstränga sig.

Hundägare som hela tiden mutar hunden med godis = manipulerande människor.

Jojo, trevliga människor... verkligen.

Mm, ligger mycket i det. Har själv identifierat liknande mönster i omgivningen.
Citera
2020-07-11, 18:28
Bannlyst
Citat:
Men det är inte bara jag. Hela arabvärlden och den asiatiska världen tycker också att hundägare är märkliga. De ser det som ett behov av ägandeskap över liv. För det är ju just det en hund i socialt syfte erbjuder, en devot underkastelse till sin ägare.
Ja, och de folkgrupperna har ju verkligen visat sig vara högstående...
Citera
2020-07-11, 18:45
Medlem
Bollan hade hund, jag hatar hundar, men älskar katter!
Citera
2020-07-11, 19:00
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:

Det är bara den ensamma karriärinriktade västerländska människan som i brist på sociala förmågor och total avsaknad av socialt liv - samt behovet av ett socialt liv - som behöver en hund för att känna sig älskad och/eller bunden till något. Rotlös, principlös fixar denne en hund för att känna sig som en del av någonting. En del av ett band.

Män som skaffar hund som blir som någon kompanjon på sina äventyr gör rätt. Folk som fixar en hund för att fylla nåt tomrum ogillar jag.
Citera
2020-07-11, 19:04
Moderator
Allaballawallas avatar
Husdjur --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2020-07-11, 19:10
Medlem
Näthatsnissen är väl ett märkligt exempel i sammanhanget? Oavsett hundägares egenheter är de garanterat inte generellt djurplågare som han, tvärtom djurälskare (naturligtvis).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in