• 1
  • 2
2020-07-11, 16:17
Medlem
Bizmarcks avatar
Vad är det med människors oerhörda fascination för dessa två skitprodukter? Varje sommar är det i det närmaste hysteri. Folk köar, diskuterar kilopris och jävlar i min låda! Helst ska skiten ätas flera gånger om dagen också. Jävla trams! Det smakar ju inte ens vidare bra?
Citera
2020-07-11, 16:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Vad är det med människors oerhörda fascination för dessa två skitprodukter? Varje sommar är det i det närmaste hysteri. Folk köar, diskuterar kilopris och jävlar i min låda! Helst ska skiten ätas flera gånger om dagen också. Jävla trams! Det smakar ju inte ens vidare bra?

Det är en kombination av traditioner och att dom inte håller med dig.
Citera
2020-07-11, 16:24
Medlem
Dessutom är det en av de mest besprutade grödorna vi har i Sverige. Rena rama giftet om man inte köper ekologisk då förstås!
Citera
2020-07-11, 16:43
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Dessutom är det en av de mest besprutade grödorna vi har i Sverige. Rena rama giftet om man inte köper ekologisk då förstås!

Odlar själv.
Bra att ha en Hobby
Citera
2020-07-11, 16:45
Medlem
Citat:

Jo, de är rena delikatesser, om de håller kvalité.
Egenodlat eller köpt av någon som bryr sig om ovanstående.

Resten är dock ren kommers och girighet, ungefär som med säsongens första hummer.
Citera
2020-07-11, 16:47
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

De relaterar till jordgubbar och färskpotatis som du relaterar till skittrådar. Frågor på det?
Citera
2020-07-11, 16:49
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Förstår inte det heller det finns mycket godare grejer att äta i stället
Citera
2020-07-11, 16:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Visst, lite väl mycket fokus på dessa, men svenska gubbar är gott och färskpotatis likaså. Men jag skulle aldrig stå i någon längre kö för detta. Billig färskpotatis är trevligt. Potatis för under några kronor/kg är inte fel.
Citera
2020-07-11, 18:31
Medlem
Vid midsommar skall det vara färskpotatis och jordgubbar. Det är en tradition.
Bjuder man på något annat hade det blivit ramaskri.
Citera
2020-07-11, 19:09
Moderator
Rassas avatar
Godis, frukt och snacks —> Matlagning och metoder. /Moderator
Citera
2020-07-11, 19:10
Medlem
Ser alltid fram emot jordgubbarna varje år, fram till dess att jag ätit en liten tallrik och det är bra för detta året. Färskpotatis aldrig.
Citera
2020-07-11, 19:29
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Vid midsommar skall det vara färskpotatis och jordgubbar. Det är en tradition.
Bjuder man på något annat hade det blivit ramaskri.

Är det bra eller dåligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in