Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-11, 12:30
  #13
Medlem
Vad jag har hört så är tensta bättre än sitt rykte. Spontant skulle jag dock undvika, det finns 60 utsatta områden i sverige enligt polisen. Varför skulle man bosätta sig i ett av dom?
Citera
2020-07-11, 16:29
  #14
Medlem
skulle nog inte vara för orolig, i och med att du mer är inne än ute så behöver du inte vara verst orolig skulle jag tro. är uppväxt i Rinkeby så , bott där i 17 år. men nu i Eskilstuna
Citera
2020-07-11, 16:33
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Äh, det händer inte så ofta, bara några gånger om året. Däremot får du ta och vänja dig vid ljudet av en polishelikopter i luften.
+

känns inte seriöst detta samtal ämne tyvärr, farligare att gå ut i sthlm än i Järva omr eller i Eskilstuna för den delen. Doms som aldrilg bott i Järva omr skall nog inte uttala sig mer (forsätt att läsa er tabloids ist)
Citera
2020-07-11, 16:35
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Det är nog ett bättre ställe än vad folk tror. Folk som inte skapar problem - upplever inga problem - oavsett var man råkar bo för tillfället.

Jag är en person som har bott i både "statusområden" och mer eller mindre "ghettoområden". Det är lika trist överallt.

Mitt råd är att bo där. Det är bra med olika erfarenheter av samhället. Det kommer du ha stor nytta av senare i livet.


Bra sagt
Citera
2020-07-11, 22:07
  #17
Medlem
I tensta har du ju även fördelen att det är lätt att hänga med i svängarna, då alla brott är så grova att dom får trådar på flashback.

"Man i 20-års åldern mördad i Tensta 2020-07-01" - (FB) Man i 20-års åldern mördad i Tensta 2020-07-01
Bara ett stenkast bort från din adress
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback