Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
Bostadsorterna Rinkeby, Tensta, Husby vore inte dumma OM det inte fanns blattar, negrer och kriminella en masse. De har bra kommunikationer har hög standard( snacket att de skulle vara i dåligt skick är just bara snack) och nära till grönområden. Hela grejen att det bara bor blattar där kan härledas till tidig 70.tals invandrarpolitik och white flight gränsen(4%)som existerade redan då. I kort, dessa områden är för bra för blattar. De borde tömmas omgående och tvångsförflyttningar borde inledas. Blattar skall hänvisas till de södra förorter så långt bort från redlighet som det går.
Jag har som de flesta svenskar begränsad erfarenhet av nämnda områden. Men Rinkeby har jag i alla fall besökt några gånger och jag är benägen att hålla med om att det faktiskt inte är så dumt. Det ser välordnat ut, känns till och med lite gemytligt kring torget(dagtid). För att vara ett av Sveriges absolut fattigaste bostadsområden överraskar det nog de flesta som kommer dit på ett positivt sätt.
Det finns områden kring Stockholm, främst som du säger i Söderort, som känns BETYDLIGT risigare. Och då ska vi inte tala om Gbg:s och Malmös värsta områden. De ger ju nuförtiden slummig känsla på riktigt.