2020-07-11, 10:03
Medlem
Vad tycker ni? Kan det vara värt som student att bo där nåt år eller 3 terminer?

Det ligger rätt nära T-banan så man kan komma snabbt in och snabbt ut, man kan ju också åka hem tidigt varje dag för att undvika att hamn i kAoS.
Citera
2020-07-11, 10:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerocon
Vad tycker ni? Kan det vara värt som student att bo där nåt år eller 3 terminer?

Det ligger rätt nära T-banan så man kan komma snabbt in och snabbt ut, man kan ju också åka hem tidigt varje dag för att undvika att hamn i kAoS.

Det beror väl på hur äventyrslysten du är helt enkelt.
Citera
2020-07-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det beror väl på hur äventyrslysten du är helt enkelt.

Inte ett dugg, sitter hellre hemma och lirar wow än ute och knullar runt på stan om man säger så.
Citera
2020-07-11, 10:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Inte ett dugg, sitter hellre hemma och lirar wow än ute och knullar runt på stan om man säger så.

Jag tänkte mer på, är det spännande eller jobbigt att vakna av skottlossning klockan två på natten?
Citera
2020-07-11, 10:14
Medlem
Varit där en gång när jag var extremt behov av en bostad kvickt. Själva lägenheten fin och verkade hyfsat lungt kring huset dock var det dagtid.

Kändes dock som jag hamnat i Afrika när man går ut ur tunnelbanan. Man hör ingen prata svenska, endast sjalar som svepte förbi en och en massa "blickar". Kändes direkt dåligt, tackade givetvis nej till lägenheten trots den var fin och jag desperat.
Citera
2020-07-11, 10:19
Medlem
Bizmarcks avatar
Du ska gå till och från tunnelbanan, du överlever nog.
Citera
2020-07-11, 10:28
Bannlyst
Skaffa dej en MG 42, så kan du försvara dej annars bli det knepig och gå absolut inte ut efter mörkrets inbrott.
Citera
2020-07-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tänkte mer på, är det spännande eller jobbigt att vakna av skottlossning klockan två på natten?

Jaha nej det låter rätt jobbigt, ser hellre svenska fyllon och narkomaner än somaliska gangstrar och ligister.
Citera
2020-07-11, 10:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jaha nej det låter rätt jobbigt, ser hellre svenska fyllon och narkomaner än somaliska gangstrar och ligister.

Äh, det händer inte så ofta, bara några gånger om året. Däremot får du ta och vänja dig vid ljudet av en polishelikopter i luften.
Citera
2020-07-11, 11:38
Medlem
Bostadsorterna Rinkeby, Tensta, Husby vore inte dumma OM det inte fanns blattar, negrer och kriminella en masse. De har bra kommunikationer har hög standard( snacket att de skulle vara i dåligt skick är just bara snack) och nära till grönområden. Hela grejen att det bara bor blattar där kan härledas till tidig 70.tals invandrarpolitik och white flight gränsen(4%)som existerade redan då. I kort, dessa områden är för bra för blattar. De borde tömmas omgående och tvångsförflyttningar borde inledas. Blattar skall hänvisas till de södra förorter så långt bort från redlighet som det går.
Citera
2020-07-11, 12:05
Medlem
321js avatar
Det är nog ett bättre ställe än vad folk tror. Folk som inte skapar problem - upplever inga problem - oavsett var man råkar bo för tillfället.

Jag är en person som har bott i både "statusområden" och mer eller mindre "ghettoområden". Det är lika trist överallt.

Mitt råd är att bo där. Det är bra med olika erfarenheter av samhället. Det kommer du ha stor nytta av senare i livet.
Senast redigerad av 321j 2020-07-11 kl. 12:53.
Citera
2020-07-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Bostadsorterna Rinkeby, Tensta, Husby vore inte dumma OM det inte fanns blattar, negrer och kriminella en masse. De har bra kommunikationer har hög standard( snacket att de skulle vara i dåligt skick är just bara snack) och nära till grönområden. Hela grejen att det bara bor blattar där kan härledas till tidig 70.tals invandrarpolitik och white flight gränsen(4%)som existerade redan då. I kort, dessa områden är för bra för blattar. De borde tömmas omgående och tvångsförflyttningar borde inledas. Blattar skall hänvisas till de södra förorter så långt bort från redlighet som det går.

Jag har som de flesta svenskar begränsad erfarenhet av nämnda områden. Men Rinkeby har jag i alla fall besökt några gånger och jag är benägen att hålla med om att det faktiskt inte är så dumt. Det ser välordnat ut, känns till och med lite gemytligt kring torget(dagtid). För att vara ett av Sveriges absolut fattigaste bostadsområden överraskar det nog de flesta som kommer dit på ett positivt sätt.
Det finns områden kring Stockholm, främst som du säger i Söderort, som känns BETYDLIGT risigare. Och då ska vi inte tala om Gbg:s och Malmös värsta områden. De ger ju nuförtiden slummig känsla på riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in