2020-07-10, 15:10
Medlem
EggBoxJuans avatar
Far Cry 6 har läckts i Hong Kong.

Citat:
"According to the description in the listing, the game's plot is staged on the island of Yara, "the largest Far Cry playground to date" and "a tropical paradise frozen in time" (which sounds something like a Cuban setting). Giancarlo Esposito's character is seemingly called Anton Castillo and serves as the dictator of the island. The young chap in the image below is his son, Diego, who is "following in his bloody footsteps" as he attempts to restore his nation back to its former glory.

The protagonist is apparently a local Yaran called Dani Rojas, a guerilla soldier fighting for freedom. You will employ "makeshift weapons, vehicles, and Amigos, the new fangs for hire to burn the tyrannical regime to the ground."

https://pbs.twimg.com/media/Ecj2StnV...png&name=large

https://nordic.ign.com/news/37963/fa...ito-as-villain

Spännande med Giancarlo som bov, han visade hur bra han är på det som Gus Fring i Breaking Bad.
Lite kul att Michael Mando som var bov i Far Cry 3 också spelar som Nacho i Breaking Bad universumet.

Större bild:
https://d2skuhm0vrry40.cloudfront.ne.../75/format/jpg
Senast redigerad av EggBoxJuan 2020-07-10 kl. 15:15.
Citera
2020-07-10, 15:16
Medlem
Dramastans avatar
Jag gillar vad jag läser, Giancarlo Esposito är ju en grym skådespelare så tror det har potential. Plus lite kubanskinspirerad revolution har väl ingen dött av?
Citera
2020-07-10, 15:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramastan
Giancarlo Esposito är ju en grym skådespelare så tror det har potential.
ok skådis men tveksam till om han har rösten för videospel.
Citera
2020-07-10, 17:22
Medlem
Yllevantars avatar
Min favorit var Pagan Min helt klart, gillade också Joseph Seed.

Får hoppas att dom implementerar lite nya idéer också i spelen, efter 3:an så har alla varit väldigt lika varandra - förutom Primal (som jag också gillade)

- Stort fan av Far Cry
Citera
2020-07-10, 17:48
Medlem
peterZiipens avatar
Har egentligen bara spelat Far Cry 2 och 3. De resterande har jag bara spelat lite sporadiskt. Rätta mig om jag har fel, men min uppfattning är att de senare spelen bara var hastverk för en snabb peng.
Citera
2020-07-10, 18:54
Medlem
EggBoxJuans avatar
Spelet är officiellt bekräftat i en tweet av Ubisoft.
En liten filmsnutt på spelboven som tänder en cigarr och texten
Citat:
Anton would not be pleased, see you on Sunday

https://twitter.com/FarCrygame

Anton hade alltså inte gillat läckan.
Och att vi ses på Söndag, då menar de Ubisoft Forward som sänds på Söndag kväll svensk tid och vi får se er av bl a Far Cry 6 och nya Assassins Creed Valhalla.

En kommentar på FZ lägger även upp en bild på både Vaas från Far Cry 3 och killen på bilden av Far Cry 6.
De har samma ärr över vänstra ögonbrynet, kan vara en slump, men kan även betyda att Far Cry 6 är en prequel och killen faktiskt är en ung Vaas.

https://pbs.twimg.com/media/EckHs4qW...pg&name=medium

Michael Mando som spelade Vaas tweetade nyligen:

Citat:
“I still get recognized as Vaas, and I still feel the outpouring of love for that character – makes me very happy. Who knows… maybe I will reprise the role very soon?

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Rätta mig om jag har fel, men min uppfattning är att de senare spelen bara var hastverk för en snabb peng.
Det skulle jag inte säga, 4 och 5 var i min mening mycket välgjorda och man kunde känna kvaliteten i dem.
Far Cry 5 måste vara ett av de snyggaste spelen denna konsollgeneration.
Citera
2020-07-14, 15:50
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Väldigt taggad på detta! 5an var i min mening ett otroligt bra spel.
Citera
2020-07-14, 22:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har egentligen bara spelat Far Cry 2 och 3. De resterande har jag bara spelat lite sporadiskt. Rätta mig om jag har fel, men min uppfattning är att de senare spelen bara var hastverk för en snabb peng.
Dom senare spelen är rena reskinns och copy and paste av alla deras tidigare spel. Visst gilla man och återupprepa samma spel om och om igen blir detta säkert en hit. Har man tröttnat och vill ha något nytt eller uppdaterat är det nog bättre och passa på ubisofts skit. Det följer en trend där ubisoft hittar ett bra concept sen massproducerar man det med så lite effort som möjligt. Far cry 3 var extremt lyckat så man reskinnade det typ 3-4 gånger. Och ska man till med ytterligare en. Och låt mig inte ens börja med assassins creed. Ghost recon. Watch dogs. And so on.
Citera
2020-07-17, 20:03
Medlem
yournotlikemes avatar
Fan detta ser jag fram emot rejält! Har spelat igenom alla Far Cry spel förutom Primal. Senaste Far Cry 5 var ju ett mästerverk som jag spelat om 2 ggr. Riktigt bra gjort med i stort sett allt. Grafik, AI, realistiskt som fan, stort och detaljer som inte kommer i närheten av något annat spel.

Fan längtar till detta mycket och blev riktigt glad när jag läste detta då jag inte hört tidigare att de jobbar på 6:an.
Citera
2020-07-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Fan detta ser jag fram emot rejält! Har spelat igenom alla Far Cry spel förutom Primal. Senaste Far Cry 5 var ju ett mästerverk som jag spelat om 2 ggr. Riktigt bra gjort med i stort sett allt. Grafik, AI, realistiskt som fan, stort och detaljer som inte kommer i närheten av något annat spel.

Fan längtar till detta mycket och blev riktigt glad när jag läste detta då jag inte hört tidigare att de jobbar på 6:an.

Håller helt med dig! Far Cry V var ett riktigt mästerverk. Har spelat och klarat samtliga Far Cry: 1, 2, 3, 4, Primal (riktigt coolt med stenåldern, man hade pilbåge, stenyxa och massa coola grejer) samt mästerverket Far Cry V...

Ser så fram emot Far Cry 6 men också GTA 6...
Citera
2020-07-18, 22:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Håller helt med dig! Far Cry V var ett riktigt mästerverk. Har spelat och klarat samtliga Far Cry: 1, 2, 3, 4, Primal (riktigt coolt med stenåldern, man hade pilbåge, stenyxa och massa coola grejer) samt mästerverket Far Cry V...

Ser så fram emot Far Cry 6 men också GTA 6...
Så inte spelat far cry 3 blood dragon? det bästa i hela spelserien
Citera
2020-07-19, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Så inte spelat far cry 3 blood dragon? det bästa i hela spelserien

Nej! Det har jag faktiskt inte lirar. Gillar inte Zombispel något vidare så tror inte det är något för mig tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in