2021-12-31, 22:49
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Samtidigt är Mangolds aktiekurs +260 % i år medan Ibra-utredningen läggs ner i brist på bevis. Mycket ska man se.

Korthus som väntar på att rasa, det där jävla mangold alltså. Skulle vara mer rimligt att FI granskade Mongold istället för thaimuppen, han är ju bara patetisk. Att någon lyssnade på honom är bara ett tragiskt betyg på invånarna i Sverige.

Ett analyshus däremot får automatiskt ett skimmer av trovärdighet bara av namnet och lurar därigenom också många normalbegåvade med sina fantasi-riktkurser.
Citera
2021-12-31, 23:11
Medlem
backwardations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Korthus som väntar på att rasa, det där jävla mangold alltså. Skulle vara mer rimligt att FI granskade Mongold istället för thaimuppen, han är ju bara patetisk. Att någon lyssnade på honom är bara ett tragiskt betyg på invånarna i Sverige.

Ett analyshus däremot får automatiskt ett skimmer av trovärdighet bara av namnet och lurar därigenom också många normalbegåvade med sina fantasi-riktkurser.

Att någon placerar sina livsbesparingar baserat på vad Ibra vräker ur sig övergår mitt fulla förstånd milt sagt. Dock är jakten på snabba pengar något som alltid följer med mänskligheten. Lägg sen till att folk i gemen har oerhört stort förtroende för vad tjänstemän säger. Tur i alla fall att man kan vara anonym på det här forumet så man inte får Ibras vrede mot sig.

FI har fullt upp med sina enpetare och sanktionsförelägganden. Om jag sen ska vara djävulens advokat är Mangoldpumpar svåra att bevisa till något brott. Visserligen fattar alla vad det handlar om men det håller inte i domstol som lagen är utformad. EBM förlorade några liknande mål i hovrätten i somras.
Citera
2021-12-31, 23:28
Medlem
Smutzs avatar
Men vi får som vanligt ta det goda med onda och se fram emot underhållningen. Kanske rentav ha en liten gissningslek om vad börsens största stjärna/superstar i norden/börsens navy seal team 6/batman ska haussa upp nu. Han har ju synts i skitbolagen Eddbee och newton nordic.

Min gissning är Eddbee garderat med medclair baserat på Pump-beccas härjningar i aktieraketer. Hon är också en ful fisk man inte ska glömma bort.
Citera
2021-12-31, 23:46
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Men vi får som vanligt ta det goda med onda och se fram emot underhållningen. Kanske rentav ha en liten gissningslek om vad börsens största stjärna/superstar i norden/börsens navy seal team 6/batman ska haussa upp nu. Han har ju synts i skitbolagen Eddbee och newton nordic.

Min gissning är Eddbee garderat med medclair baserat på Pump-beccas härjningar i aktieraketer. Hon är också en ful fisk man inte ska glömma bort.

Jag hatar normalt hausstroll, men Ibra har jag inget problem med. De människor han lyckas lura hade ändå förlorat sina pengar på Nigeria-brev eller liknande, en del människor är bara bortom räddning, man kan helt enkelt inte bota dumhet. Så jag tycker hans underhållningsvärde trumfar hans bedrägliga natur, i alla fall så länge han bara begår marknadsmanipulation. Det tog mig flera timmars googlande innan jag fattade att Ibra inte var satir, jag kunde bara inte tro att han var på riktigt börs proffs och super investerare, ideota som inte fatta..
Citera
2022-01-01, 23:23
Medlem
brolinlevers avatar
Ibra tillkännager sin comeback på twitter, Det är på riktigt verkar det som han är tillbaka.
Kul att han verkar gå all-in på batmantemat också. Oklart för mig vilken kopplingen är, men skit samma, det lär bli underhållning

"Snart börjar det
Den största comeback som många har väntat på.
Livesändning direkt på Grand hotell, Stockholm eller i Dubai.
Jag återkommer inom kort"

Från Ibras twitter

Edit: Ibra har också släppt en spoiler

"Marknaden behöver ett super bolag.Ett svensk bolag som ska prestera och lyckas bortom allt tvivel.Ett bolag som kommer att få fullt internationellt erkännande av högsta kvalitetsstämpel."

Spänningen är olidlig, vilket dasspapper kommer Ibra att välja som "super bolag", ordvitsaren tänker Carlsberg, men jag tror det blir något mer anonymt, samt förlustbringande.
Senast redigerad av brolinlever 2022-01-01 kl. 23:28.
Citera
2022-01-02, 01:29
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ibra tillkännager sin comeback på twitter, Det är på riktigt verkar det som han är tillbaka.
Kul att han verkar gå all-in på batmantemat också. Oklart för mig vilken kopplingen är, men skit samma, det lär bli underhållning

"Snart börjar det
Den största comeback som många har väntat på.
Livesändning direkt på Grand hotell, Stockholm eller i Dubai.
Jag återkommer inom kort"

Från Ibras twitter

Edit: Ibra har också släppt en spoiler

"Marknaden behöver ett super bolag.Ett svensk bolag som ska prestera och lyckas bortom allt tvivel.Ett bolag som kommer att få fullt internationellt erkännande av högsta kvalitetsstämpel."

Spänningen är olidlig, vilket dasspapper kommer Ibra att välja som "super bolag", ordvitsaren tänker Carlsberg, men jag tror det blir något mer anonymt, samt förlustbringande.

Imponerande att en man utan deklarerad inkomst och skulder hos kronofogden lyckas lura så pass många. Var det inte på grund av aktier som Parans som Avanza bestämde att stänga sina forum? Hur som haver, hans kommande shitshow kommer att vara underhållande att följa. https://twitter.com/Ibra_Kadabra_Nr/status/1477234768496504836
Citera
2022-01-02, 11:18
Medlem
bajssprutans avatar
Fåren har säkert glömt paransbrännan redan. Blir dock svårare att bedriva den här typen av verksamhet utan placeraforumet.

Jag ser fram emot stor underhållning i år. Det är lite tomt utan Ibras pumperi.
Citera
2022-01-02, 15:08
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Fåren har säkert glömt paransbrännan redan. Blir dock svårare att bedriva den här typen av verksamhet utan placeraforumet.

Jag ser fram emot stor underhållning i år. Det är lite tomt utan Ibras pumperi.

Finns det någon skvallertråd om Ibra? Du brukar ju ha koll på sånt.

Vore intressant att få en inblick i Klinkows psyke, t ex vad som får honom att jämföra sig själv med Batman eller om det är Christian Bale. Rent logiskt hade American Psycho passat bättre både sett till yrket och personligheten än en vigilant
Citera
2022-01-02, 15:15
Medlem
brolinlevers avatar
https://www.expressen.se/dinapengar/aktier-och-bors/jag-pratar-da-rusar--aktien-400-procent/

Någon som kan kopiera och klistra in en 99%-ig del av artikeln, den är bakom en betalvägg. Jag har inte den tjänsten. Artikeln är från sep -21. Ibra lär ha fått pröjs för den här artikeln, skräptidning som först skriver om bluffmakaren och sen lägger den bakom en betalvägg.
Citera
2022-01-02, 20:20
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
https://www.expressen.se/dinapengar/aktier-och-bors/jag-pratar-da-rusar--aktien-400-procent/

Någon som kan kopiera och klistra in en 99%-ig del av artikeln, den är bakom en betalvägg. Jag har inte den tjänsten. Artikeln är från sep -21. Ibra lär ha fått pröjs för den här artikeln, skräptidning som först skriver om bluffmakaren och sen lägger den bakom en betalvägg.

"Enligt Expressen och inte från mig. Däremot om bolags operativa arbetet är ruskigt bra och har substans räcker inte 1000 % under inledande åren som normal inom sektor värderar ett sådant bolag på börsen och internationell marknad i miljardklass. Livesändning snart på Burj Al Arab"

Många ord som blandas lite som Ibra har förstånd till, han satsar stort på Livesändingen tydligen, Burj Al Arab, kan i och för sig vara från någon toalett där
Citera
2022-01-02, 23:49
Medlem
backwardations avatar
Citat:
"Enligt Expressen och inte från mig. Däremot om bolags operativa arbetet är ruskigt bra och har substans räcker inte 1000 % under inledande åren som normal inom sektor värderar ett sådant bolag på börsen och internationell marknad i miljardklass. Livesändning snart på Burj Al Arab"

Många ord som blandas lite som Ibra har förstånd till, han satsar stort på Livesändingen tydligen, Burj Al Arab, kan i och för sig vara från någon toalett där

Haussig stämning trots att året bara börjat. Shitshowen är igång.

Såg också ett långt reportage om självaste Örjan som verkar ha många järn i elden. Man får intrycket att han är en sann välgörare därute.

https://www.di.se/nyheter/serieentreprenorens-nya-utmaning-fa-liv-i-hemorten/
Citera
2022-01-03, 01:39
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Haussig stämning trots att året bara börjat. Shitshowen är igång.

Såg också ett långt reportage om självaste Örjan som verkar ha många järn i elden. Man får intrycket att han är en sann välgörare därute.

https://www.di.se/nyheter/serieentreprenorens-nya-utmaning-fa-liv-i-hemorten/

Jag antar att du är ironisk när du beskriver Örjan som välgörare. Kanske för Jörn i och för sig, men annars är han ovanligt ofta investerad i raketer som har klassisk kukformation likt aegir. Upp som en sol och ner som en pannkaka, ofta har Örjan sålt innan kraschen. Parans kan ha varit ett undantag, gick fort utför där. Annars bra beskrivet, han lyckas oftast springa från usla företag på topp med god vinst, ekobrottsling, enligt min mening
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in