2021-10-20, 18:19
Medlem
Inget nytt ??
Citera
2021-11-10, 22:16
Medlem
brolinlevers avatar
Tycker stavningen i denna text påminner lite om hur Ibra pratade. Det är från Parans forum av någon som kallar sig Remonsverige. Inlägget är bara någon dag gammalt

"Att det finns flera tusen ägare ff i denna onoterat aktie t.ex ,,vad förväntar de sig?
Det finns säkert många som har flera hundra tusen aktier och jag försöker begrippa deras tankar,idiota är de inte men är det något som jag inte förstår?
Det finns fllera finansiella inst som gör back upp för onoterade bolag altså äger en bra andel,men man undrar är idean att de kommer upp till notering och där blir det en bomb för pengarna?"

Vad tror ni?

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.1440.3823920.html
Citera
2021-12-22, 14:48
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, jag skulle aldrig betala för en enstaka experts analyser.

Uppenbar humbug.

Den här mannen är dömd för våldtäkt, har skulder hos kronofogden och saknar inkomster. Att betala för hans analyser är som att kasta pengarna i sjön. Någon som sitter på hans dom?
Citera
2021-12-22, 23:18
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Ekobrottsmyndigheten utreder just nu ett omfattande aktiefusk som ska ha pågått i rum på chatt- och röstappen Discord. Två personer i 20-årsåldern misstänks för att under hösten ha manipulerat aktiekursen för minst 18 bolag.

– Många aktier har fått rejäla kurspåverkan på grund av att man gemensamt på Discord har kommit överens om att köpa den här aktien, och då har kursen tryckts upp ordentligt, säger Jan Leopoldson, kammaråklagare på Ekobrottsmyndigheten.

Under hösten har han arbetat tillsammans med personer från Finansinspektionen och flera stora marknadsplatser och banker, för att kartlägga de som misstänks ha genomfört en systematisk påverkan av aktiekurser för minst 18 bolag.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/omfattande-aktiefusk-i-chattrum-utreds-av-ekobrottsmyndigheten
Citera
2021-12-22, 23:34
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Ekobrottsmyndigheten utreder just nu ett omfattande aktiefusk som ska ha pågått i rum på chatt- och röstappen Discord. Två personer i 20-årsåldern misstänks för att under hösten ha manipulerat aktiekursen för minst 18 bolag.

– Många aktier har fått rejäla kurspåverkan på grund av att man gemensamt på Discord har kommit överens om att köpa den här aktien, och då har kursen tryckts upp ordentligt, säger Jan Leopoldson, kammaråklagare på Ekobrottsmyndigheten.

Under hösten har han arbetat tillsammans med personer från Finansinspektionen och flera stora marknadsplatser och banker, för att kartlägga de som misstänks ha genomfört en systematisk påverkan av aktiekurser för minst 18 bolag.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/omfattande-aktiefusk-i-chattrum-utreds-av-ekobrottsmyndigheten

Fan i mig på tiden att de börjar rensa i detta träsk. Kan man tänka sig att detta varit ett av skälen till att placera stängdes ner, då baghölders hämtats därifrån till discordsen.

Nästa steg hoppas jag är att de riktar blickarna mot twitter. Där ett av mina hatobjek, aktiepionjären sysslat med samma sak i diverse skräpaktier. Och gör det fortfarande, antar jag, blockad så jag vet inte
Citera
2021-12-23, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Fan i mig på tiden att de börjar rensa i detta träsk. Kan man tänka sig att detta varit ett av skälen till att placera stängdes ner, då baghölders hämtats därifrån till discordsen.

Nästa steg hoppas jag är att de riktar blickarna mot twitter. Där ett av mina hatobjek, aktiepionjären sysslat med samma sak i diverse skräpaktier. Och gör det fortfarande, antar jag, blockad så jag vet inte

Med tanke på att klantskallarna inte ens lyckades åtala Ibra har jag inga större förväntningar, men förhoppningsvis går det bättre nu.
Citera
2021-12-24, 06:42
Moderator
Parongatans avatar
Han har postat nya klipp där han är jättearg för att någon i en facebookgrupp inte håller med honom. Han ber dem kontakta honom, och kryddar uppmaningen med "jävla nolla" och säger "okej?" upprepade gånger. Såg klippen i en ytlig bekants mobiltelefon. Vet tyvärr inte varifrån han fått dem.

Men "Abra Kadabra" sitter i ett kök med en glasfläkt i bakgrunden. Och Ibra petar in en snus och är riktigt aggressiv. Rätt så underhållande. Han känns föga mentalt stabil. Jag halkade in i den här tråden av en ren slump när jag sökte på namnet.

Hoppas att någon hittar klippen jag pratar om, och kan lägga upp dem härinne så att fler kan få ett gott skratt åt ekopsykopaten.
Citera
2021-12-29, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Han har postat nya klipp där han är jättearg för att någon i en facebookgrupp inte håller med honom. Han ber dem kontakta honom, och kryddar uppmaningen med "jävla nolla" och säger "okej?" upprepade gånger. Såg klippen i en ytlig bekants mobiltelefon. Vet tyvärr inte varifrån han fått dem.

Men "Abra Kadabra" sitter i ett kök med en glasfläkt i bakgrunden. Och Ibra petar in en snus och är riktigt aggressiv. Rätt så underhållande. Han känns föga mentalt stabil. Jag halkade in i den här tråden av en ren slump när jag sökte på namnet.

Hoppas att någon hittar klippen jag pratar om, och kan lägga upp dem härinne så att fler kan få ett gott skratt åt ekopsykopaten.

Lägg gärna upp
Citera
2021-12-29, 08:28
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkist
Lägg gärna upp

- Nä kåmme PM...ja vet ejnti..ja e enjti VD!

Tyvärr har jag inte materialet själv, utan såg spektaklet i en väns mobiltelefon lite snabbt. Hade jag haft klippet, hade det redan legat här för allmän beskådan!
Citera
2021-12-31, 12:02
Medlem
Parans avslutar året på kursen 0.25, -97.8%.

Parasiterna på Mangold satte ett motiverat värde på 15kr, 3/12-2020.
Obegripligt att dem får fortsätta på marknaden.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/12/03/parans-mangold-ser-motiverat-varde-om-15-kronor-i-parans-till-en-hog-risk.html
Citera
2021-12-31, 22:19
Medlem
backwardations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Parans avslutar året på kursen 0.25, -97.8%.

Parasiterna på Mangold satte ett motiverat värde på 15kr, 3/12-2020.
Obegripligt att dem får fortsätta på marknaden.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/12/03/parans-mangold-ser-motiverat-varde-om-15-kronor-i-parans-till-en-hog-risk.html

Samtidigt är Mangolds aktiekurs +260 % i år medan Ibra-utredningen läggs ner i brist på bevis. Mycket ska man se.
Citera
2021-12-31, 22:38
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Samtidigt är Mangolds aktiekurs +260 % i år medan Ibra-utredningen läggs ner i brist på bevis. Mycket ska man se.

Goa Ibra har börjat twittra igen. Totalt hjärndöda tweets undrar du? Definitivt. "Batman return" och något om att han är bättre än alla bachelors, jag antar han menar mupparna från tv-programmet.

Edit: här är tweetet, tyvärr får jag inte med bilden av Ibra, där jag tror han siktar på sängkammarögon, men avger snarare seriemördar-vibes, med sina crazyeyes. Han ser så läskig ut alltså

"Skillnaden mellan mig och de killarna i Bachelor är?
Jag ger 10 miljoner sek och älskar henne livet ut."
Senast redigerad av brolinlever 2021-12-31 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in