2020-08-10, 14:48
Medlem
Kanske låter som en dum fråga men hur hittar man hagar att leta på, hur går processen till? Har bott i innerstan i hela mitt liv och inte riktigt vistats utanför så förstår inte hur jag ska göra. Ska jag bara ta första bästa buss ut till landet, hoppa av vid nån random hållplats och hoppas på att hitta en fruktsam hage?
2020-08-10, 15:28
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brorogonblick
Kanske låter som en dum fråga men hur hittar man hagar att leta på, hur går processen till? Har bott i innerstan i hela mitt liv och inte riktigt vistats utanför så förstår inte hur jag ska göra. Ska jag bara ta första bästa buss ut till landet, hoppa av vid nån random hållplats och hoppas på att hitta en fruktsam hage?

Typ så. Köp dig en karta så kan du studera den innan så du vet på ett ungefär vart du skall åka. Själv hade jag föredragit bil alternativt åkt med någon som har betydligt lättare att ta sig den punkt a till b eller varför inte en moppe.
2020-08-10, 15:31
Medlem
Citat:

Leta upp gräsmattor istället om du är inbiten stadsbo. Fotbollsfält, parker, utmed cykelbanor.
2020-08-11, 13:16
Medlem
Opiaters avatar
Hur är det med tjurarna som går i hagarna, är dem aggressiva tror ni eller känns det bara så ? 😆
2020-08-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
Hur är det med tjurarna som går i hagarna, är dem aggressiva tror ni eller känns det bara så ? 😆
Om du ser att de lägger märke till dig och verkar interesserade är det bäst att röra dig därifrån, hursomhelst så borde du hitta hagar utan tjurar
2020-08-12, 02:39
Medlem
Greenwhites avatar
Citat:

Ett verktyg som kan spara dig en hel del tid är google maps, leta upp lite ställen som ser intressanta ut och åk sedan dit och kika
2020-08-12, 18:16
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
Om du ser att de lägger märke till dig och verkar interesserade är det bäst att röra dig därifrån, hursomhelst så borde du hitta hagar utan tjurar
Tack för info! Honor då? Mindre farliga?
Tänker mest på om dem fått kalvar och är beskyddande typ
2020-08-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
Tack för info! Honor då? Mindre farliga?
Tänker mest på om dem fått kalvar och är beskyddande typ
De är väl för det mesta bara nyfikna och ofarliga om de kommer mot en, själv stannar jag dock långt borta från alla kor men det är väl personlig preferens.
2020-08-19, 15:41
Medlem
Okej det har varit jävligt lite regn senaste veckorna.. Dock har luftfuktigheten varit helt sjuk och jag har trots bristen på regn sett en del svamp i skogen. Har någon av er kikat runt i hagarna?
2020-08-19, 15:45
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
Okej det har varit jävligt lite regn senaste veckorna.. Dock har luftfuktigheten varit helt sjuk och jag har trots bristen på regn sett en del svamp i skogen. Har någon av er kikat runt i hagarna?
Beror ju på vilken landsända, men i större delen av Sverige är det fortfarande på tok för varmt - och för torrt dessutom.
2020-08-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Beror ju på vilken landsända, men i större delen av Sverige är det fortfarande på tok för varmt - och för torrt dessutom.

Stockholmsområdet är mest relevant för mig men jag är nyfiken om någon över huvudtaget hittar något nu.
1 liten sketen toppis är vad jag hittat i år. Dock en trevlig mängd annan psykadelisk svamp! Men framförallt en jävla massa kantareller... flera kilon jävla kantareller!
2020-08-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
Stockholmsområdet är mest relevant för mig men jag är nyfiken om någon över huvudtaget hittar något nu.
1 liten sketen toppis är vad jag hittat i år. Dock en trevlig mängd annan psykadelisk svamp! Men framförallt en jävla massa kantareller... flera kilon jävla kantareller!

Kolla friends arena har sett bilder på toppisar därifrån

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in