Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-07-09, 10:24
  #25
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Fy fan vad du ljuger för att få ihop din agenda.
Det är inte överhuvudtaget tal om att folk jagar med helautomatiska vapen.
Eftersom du hänger en hel del inne på”vapen och militär” så vet jag att du mycket väl vet vad du pratar om, du väljer alltså aktivt att ljuga.

Jävligt dåligt.

Han är ju dessutom korkad. Han tror att han skulle få tillhöra något slags elit, medan folk han ogillar skulle avväpnas. I verkligheten är det ju så att elitens mål är att avväpna alla som inte tillhör deras kretsar (alltså som har verklig makt), och dit hör givetvis inte sådana som nilltre.
Citera
2020-07-09, 10:26
  #26
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Med liknande argument så behöver Mohamed 10 ton konstgödsel till balkonglådan, men både vapen och fordon är redan reglerade på många olika vis. Vapenlicenser, körkortsbehörigheter, utsläppskrav, behovskrav osv. Fordon kommer garanterat bli ännu mer reglerade i framtiden, mer miljöregler. Mer regler om vem som anses lämplig osv. Inte bara för terrorist och massmördaraspekten, utan för att man vill få bort olyckor till följd av okvalificerade förare där lämpligheten förutom kunskap har en hel del medicinska krav.

Mohammed ska stoppas om det är uppenbart att han tänker missbruka konstgödslet till något ont, men annars är det naturligtvis helt fel att det finns körkort, vapenlicenser, behovskrav och sådant. Det är ingen som har rätt att bestämma att det ska finnas något sådant.
Citera
2020-07-09, 14:44
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Fy fan vad du ljuger för att få ihop din agenda.
Det är inte överhuvudtaget tal om att folk jagar med helautomatiska vapen.
Eftersom du hänger en hel del inne på”vapen och militär” så vet jag att du mycket väl vet vad du pratar om, du väljer alltså aktivt att ljuga.

Jävligt dåligt.

Min agenda? Du behöver verkligen inte hel/halvautostudsare för att jaga. Egentligen så är jag för ett totalt frihetssystem utan licenser, behörigheter, restriktioner osv. Men vafan, var realistisk. Du vill inte heller att vem som helst ska kunna köpa vad som helst bara för att de har pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Han är ju dessutom korkad. Han tror att han skulle få tillhöra något slags elit, medan folk han ogillar skulle avväpnas. I verkligheten är det ju så att elitens mål är att avväpna alla som inte tillhör deras kretsar (alltså som har verklig makt), och dit hör givetvis inte sådana som nilltre.

Det tror jag faktiskt inte, däremot så anser jag inte att kapitalismeliten är någon elit. Åtminstone inte ur ett samhällsskaparperspektiv, inom att tjäna pengar är de säkert en elit men det kan egentligen vem som helst göra så det är inget mått för någonting. Så länge som de fråntogs sin makt och placerades där de hör hemma så vore jag nöjd, för när det gjordes kunde man börja leva i samhällena. Smutsen skulle försvinna!

Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Mohammed ska stoppas om det är uppenbart att han tänker missbruka konstgödslet till något ont, men annars är det naturligtvis helt fel att det finns körkort, vapenlicenser, behovskrav och sådant. Det är ingen som har rätt att bestämma att det ska finnas något sådant.

Uppenbart? Så det skulle finnas något slags behovskrav och bevis för det? Hur skulle han bevisa det då? Typ att han är registrerad jordbrukare? Att rörelsen är aktiv, och har omsättning? Utdrag ur brottsregistret? Underrättelseregistret? Upplysningar från sjukvård och sociala myndigheter att han inte är galning?

Tycker ni på allvar att allt ska lämnas till alla är ni på riktigt korkade eller har grovt missuppskattat människor.
Citera
2020-07-09, 15:02
  #28
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre

Det tror jag faktiskt inte, däremot så anser jag inte att kapitalismeliten är någon elit. Åtminstone inte ur ett samhällsskaparperspektiv, inom att tjäna pengar är de säkert en elit men det kan egentligen vem som helst göra så det är inget mått för någonting. Så länge som de fråntogs sin makt och placerades där de hör hemma så vore jag nöjd, för när det gjordes kunde man börja leva i samhällena. Smutsen skulle försvinna!



Uppenbart? Så det skulle finnas något slags behovskrav och bevis för det? Hur skulle han bevisa det då? Typ att han är registrerad jordbrukare? Att rörelsen är aktiv, och har omsättning? Utdrag ur brottsregistret? Underrättelseregistret? Upplysningar från sjukvård och sociala myndigheter att han inte är galning?

Tycker ni på allvar att allt ska lämnas till alla är ni på riktigt korkade eller har grovt missuppskattat människor.

De allra flesta människor beter sig hyggligt om de har det någorlunda bra, om inte annat så av självbevarelsedrift. Det nuvarande systemet provocerar fram det värsta hos människor, eftersom det bygger på tvång.

De som är riktigt sjuka i huvudet och samtidigt sluga har ju polisens och militärens vapen bakom sig redan. Det är alltid lika fascinerande (på ett obehagligt sätt) att etatister inte inser detta eller låtsas att de inte inser detta.
Citera
2020-07-09, 15:17
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De allra flesta människor beter sig hyggligt om de har det någorlunda bra, om inte annat så av självbevarelsedrift. Det nuvarande systemet provocerar fram det värsta hos människor, eftersom det bygger på tvång.

De som är riktigt sjuka i huvudet och samtidigt sluga har ju polisens och militärens vapen bakom sig redan. Det är alltid lika fascinerande (på ett obehagligt sätt) att etatister inte inser detta eller låtsas att de inte inser detta.

Problemet ligger i vilka som kan ha det någorlunda bra, dagarna där du kan starta något från grunden eller göra något med det du har är i princip förbi för lääänge sedan. Anläggningarna som byggts upp för att producera är så avancerade och uppbyggda i etapper på tillgångar intjänade över så lång tid att investeringströskeln för att hoppa in i leken är ouppnåelig. Och det krävs färre och färre för att bemanna anläggningarna, samtidig som produktionen ständigt utökas för att möta marknaden.

Och inte tror du att de bara tänker anställa folk bara för att? För vilka skulle det drabba? Både företaget och köparna genom fördyring av produktionen. Kom på något eget då!? Samma sak gäller egentligen där, tillhör du inte redan relaterad bransch och har tillgång till massa extremt dyra anläggningar och prylar så kan du egentligen helt glömma att varken producera eller kunna nå konkurrenskraftiga priser.

Och alla de här som jobbar inom handel, köp, sälj, trading osv vad tror du att deras vinst kommer från? Genom att bygga värde på inköpspriset(vilket gör saker dyrare för konsumenten) eller genom att komma över feluppskattad konkursbon och liknande(vilket slår tillbaka mot investerare och andra som satsat pengar på något från början). Ingen kan liksom trolla fram pengar utan det är alltid någon som får betala för det.

Vet att det låter bra att alla bara skulle hjälpa varandra för allas bästa, men det finns inte arbeten till alla och skapar man några så minskar konkurrenskraften vilket eventuellt leder till ännu fler arbetslösa. Det skulle vara om man kunde nöja sig med att massor nästan inte skulle ha någonting, men gjorde man det hade inte alla det någorlunda bra. Och då beter de sig inte hyggligt längre.
Citera
2020-07-09, 19:14
  #30
Avstängd
scoremaxs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Min agenda? Du behöver verkligen inte hel/halvautostudsare för att jaga. Egentligen så är jag för ett totalt frihetssystem utan licenser, behörigheter, restriktioner osv. Men vafan, var realistisk. Du vill inte heller att vem som helst ska kunna köpa vad som helst bara för att de har pengar?
Så det är pengarna som är problemet?

Den här agendan?:

Citat:
Hur som helst så är en total avväpning att föredra om man inte kan identifiera och tygla alla galningar.
Detta går såklart inte alls ihop med dina påståenden om att du minsann skulle vilja ha friare vapenlagar.
Sedan ljuger du ju helt skamlöst om vapnen i sig, och det fortsätter du med.

Vilken annan sak överhuvudtaget skulle sådana här horribla krav Gälla, att om man inte kan hålla koll på ALLA dårar, så är en total avväpning rimlig.
Nejdu.

Citat:
Det tror jag faktiskt inte, däremot så anser jag inte att kapitalismeliten är någon elit. Åtminstone inte ur ett samhällsskaparperspektiv, inom att tjäna pengar är de säkert en elit men det kan egentligen vem som helst göra så det är inget mått för någonting. Så länge som de fråntogs sin makt och placerades där de hör hemma så vore jag nöjd, för när det gjordes kunde man börja leva i samhällena. Smutsen skulle försvinna!


Ja nu börjar ditt resonemang stämma ihop bättre med att du ser PENGARNA som köper vapnen som ett Problem.


Citat:
Uppenbart? Så det skulle finnas något slags behovskrav och bevis för det? Hur skulle han bevisa det då? Typ att han är registrerad jordbrukare? Att rörelsen är aktiv, och har omsättning? Utdrag ur brottsregistret? Underrättelseregistret? Upplysningar från sjukvård och sociala myndigheter att han inte är galning?
På samma sätt brottslingar/terrorister alltid lagförs?

Citat:
Tycker ni på allvar att allt ska lämnas till alla är ni på riktigt korkade eller har grovt missuppskattat människor
.

Det är du som ljuger om dina egentliga syften.
Sluta med det, så går det nog bättre.
Du är helt enkelt vänster, med vanliga vänsterresonemang.
Det är DET det handlar om.
Citera
2020-07-09, 19:53
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Så det är pengarna som är problemet?

Det är du som ljuger om dina egentliga syften.
Sluta med det, så går det nog bättre.
Du är helt enkelt vänster, med vanliga vänsterresonemang.
Det är DET det handlar om.

Pengar(tillgångar), eller snarare fördelningen av dem är grundproblematiken. Sen finns det massor med annan problematik, som mer ofta än sällan har relationer till tillgångsfördelningen.

Ljuger inte om mina syften, har till och med påstått att jag förmodligen kan definieras som vänster. Men semiautomatiska högeffektsgevär är vapen för krig, krigsvapen! Och ingenting som gemene man behöver för att syssla med sin hobby. Och det där dravlet om att ett beväpnat folk inte kan kuvas av eliten är bara dravel, för allt eliten behöver göra är att dra sig tillbaka så löser det där beväpnade folket elitens problem(det där hjärndöda beväpnade folket). Problemet är inte mina vänsterresonemang, det är ert högertänk.
__________________
Senast redigerad av nilltre 2020-07-09 kl. 20:02.
Citera
2020-07-09, 20:06
  #32
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Pengar(tillgångar), eller snarare fördelningen av dem är grundproblematiken. Sen finns det massor med annan problematik, som mer ofta än sällan har relationer till tillgångsfördelningen.

Ljuger inte om mina syften, har till och med påstått att jag förmodligen kan definieras som vänster. Men semiautomatiska högeffektsgevär är vapen för krig, krigsvapen! Och ingenting som gemene man behöver för att syssla med sin hobby. Och det där dravlet om att ett beväpnat folk inte kan kuvas av eliten är bara dravel, för allt eliten behöver göra är att dra sig tillbaka så löser det där beväpnade folket elitens problem(det där hjärndöda beväpnade folket). Problemet är inte mina vänsterresonemang, det är ert högertänk.

Synd du ser folket som hjärndött.

Tja, då får vi väl köra ett vänstervarv till då, vem vet:

DEN HÄR gången kanske det blir bättre!
Citera
2020-07-09, 20:11
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Synd du ser folket som hjärndött.

Tja, då får vi väl köra ett vänstervarv till då, vem vet:

DEN HÄR gången kanske det blir bättre!

Svårt att tro det, menar att det är rätt väg att gå men menar också att grundförutsättningarna och viljan för att göra det som krävs både kortsiktigt och långsiktigt är för dåliga. Bättre om ni kör några högervarv och staplar pengarna hos en liten promille och låter andra äta bark och bo under pressningar och så släpper ni alla krav på licenser, behörighet osv. Men gör ingenting halvdant, gå verkligen hela vägen! Och sen får vi se vad som reser sig ur askan.
Citera
2020-07-09, 20:15
  #34
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Svårt att tro det, menar att det är rätt väg att gå men menar också att grundförutsättningarna och viljan för att göra det som krävs både kortsiktigt och långsiktigt är för dåliga. Bättre om ni kör några högervarv och staplar pengarna hos en liten promille och låter andra äta bark och bo under pressningar och så släpper ni alla krav på licenser, behörighet osv. Men gör ingenting halvdant, gå verkligen hela vägen! Och sen får vi se vad som reser sig ur askan.

Ja tack!

Nu finns det ju dåligt med högeralternativ i Sverige, Men då antar jag du avstår från att rösta nästa val.

Tack på förhand.
Citera
2020-07-09, 20:24
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja tack!

Nu finns det ju dåligt med högeralternativ i Sverige, Men då antar jag du avstår från att rösta nästa val.

Tack på förhand.

Det finns inga riktiga högeralternativ i Sverige, jajamensan nästa val har jag redan flyttat!
Citera
2020-07-09, 20:27
  #36
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Det finns inga riktiga högeralternativ i Sverige, jajamensan nästa val har jag redan flyttat!

Lycka till, hoppas det blir bra!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback