2023-07-12, 11:36
Medlem
SkateBlinds avatar
Vilket skitår hittills.

Vabruari säger alla småbarnsföräldrar jag säger vabruvår, förkyld med mera om vart annat från januari till april i princip.

Förhoppningen om att kunna lägga 1500mil i år är grusad, om jag inte ska springa som en tok under 4 veckor semester och då skulle jag nog behöva uppa mitt snitt till typ 100mil i veckan lite snabbt och helst utan att skada mig, med andra ord så får jag revidera mitt mål.

Men då tänker man att då var allt klart, nej då när vabruvår var till över så var det stel nacke och kiropraktor, tillsammans med att jag blev av med jobbet, liten svacka där.

Nytt jobb nya möjligheter att inte springa, totalt sönderbombad i kropp, hjärna och lite till för allt nytt som man ska ta in. Men efter sommaren hoppas jag att jag känner mig redo igen.

Så mycket restid senaste veckorna och vägkrogar på det = onyttig mat. Sommarsemestern får bli sallad och kött.

Uppdatering kommer i augusti/september, kanske.
Citera
2023-10-09, 10:08
Medlem
SkateBlinds avatar
Ja och skitåret fortsätter.

Stress på jobbet som suger all must ur kroppen tillsammans med en strulande rygg och återkommande besök hos kiropraktor har gjort att det är lite dåligt på löpfronten.

Men 3 mål för 2024 är inbokade, 1 halvmara, 1 traillopp och 1 helmara.

Det får bli någon form av sparlåga tills att ryggen är rak och stressen ligger på rätt sida gränsen.

Jag håller i vart fall i minst 1 dag i veckan med löpning. Ingen superdistans eller något, men en rörelse i alla fall.

Nu ska jag stressa vidare i vardagen och förhoppningsvis snart få lov att ta några dagar ledigt och få lite funktionell vardag igen.
Citera
2024-05-03, 08:41
Medlem
SkateBlinds avatar
Äntligen på gång igen.

Har sedan drygt 4 veckor tillbaka börjat återfå lite mil i benen. Nu är det framåt och uppåt som gäller.
Från och med mitten på maj börjar jag marathonträning inför Helsingborg Marathon. Fjärde året och i år firar de dessutom 10-årsjubileum. En stark förhoppning om att inte bara springa i mål utan faktiskt komma under 4 timmar på ett marathon.

Har även signat upp mig på Göteborgsvarvet, det får bli ett långpass bland de andra tillsammans med Bjäre trail run.

Våren/sommaren är i antågande och det märktes tydligt att man inte är van vid att springa när det är varmt ute. Pulsen steg snabbt, men nu jobbar vi framåt, förhoppningsvis genom en solig och fin vår, sommar och höst. Om det nu blir en regnig och trist period så har jag ändå ett gymkort nu för tiden att falla tillbaka på.

Sexpacket ligger i träda, jag har lagt på mig lite vikt under en period med väldigt lite löpning överlag och ingen träning i övrigt. Men det är inte längre ett mål som i sig känns viktigt, det viktiga är att springa och njuta av det, oavsett årstid.

Var på en hälsokontroll häromveckan och fick veta att det mesta såg bra ut, vissa saker till och med jättebra, så det känns tryggt.

Nu siktar vi framåt.
Citera
2024-05-06, 10:41
Medlem
SkateBlinds avatar
Vecka 18

Måndag
Steg: 10574
Löpning:4,51km
Tisdag
Steg: 10173
Löpning:
Onsdag
Steg: 20317
Löpning: 10,01km
Torsdag
Steg: 16501
Löpning: 7,64km
Fredag
Steg: 10840
Löpning: 5,03km
Lördag
Steg: 10995
Löpning:
Söndag
Steg: 16762
Löpning: 10,02km

Total km löpning: 37,21km
Total tid löpning: 4:01:57
Total kalorier löpning: 2987kcal
Totalt steg vecka: 96162

Plan för vecka 19
Måndag: Lugn Distans
Tisdag: Intervaller
Onsdag: Vila
Torsdag: Trail
Fredag: Vila
Lördag: Långpass
Söndag: Vila
Citera
2024-05-13, 19:24
Medlem
SkateBlinds avatar
Vecka 19

Total km löpning: 34,3km
Total tid löpning: 3h24min

Plan för vecka 20
Måndag: Vila
Tisdag: Intervaller 10x45s backe
Torsdag: Trail
Lördag: Göteborgsvarvet
Citera
2024-05-20, 11:15
Medlem
SkateBlinds avatar
Vecka 20

Kass vecka, började med hosta och 10x45sek backe var kanske dumt att slänga in, hostan blev värre och jag fick ställa in trail på torsdagen. Mådde avsevärt bättre på lördagen och sprang Göteborgsvarvet på min hittills sämsta tid på en halvmara sedan jag började springa 2020. Men men nu siktar vi framåt med maratonträning och skoinköp.

Total km löpning: 26,5km
Total tid löpning: 2h57min

Plan för vecka 21
Måndag: Distans 60min
Tisdag: Tröskel 8x2min
Torsdag: Distans 45min + 5 stegringslopp
Lördag: Långpass (över 80min)
Söndag: Vila[/quote]
Citera
2024-05-20, 21:56
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Vecka 20

Kass vecka, började med hosta och 10x45sek backe var kanske dumt att slänga in, hostan blev värre och jag fick ställa in trail på torsdagen. Mådde avsevärt bättre på lördagen och sprang Göteborgsvarvet på min hittills sämsta tid på en halvmara sedan jag började springa 2020. Men men nu siktar vi framåt med maratonträning och skoinköp.

Total km löpning: 26,5km
Total tid löpning: 2h57min

Plan för vecka 21
Tisdag: Tröskel 8x2min
Torsdag: Distans 45min + 5 stegringslopp
Lördag: Långpass (över 80min)

Fy fan vilken usel start, det blev akuten med grabben idag istället för distanspass. Tur jag har vilodagar att ta av.
Citera
2024-06-10, 09:34
Medlem
SkateBlinds avatar
Vecka 22

48,9km samlades, men fick köra mitt distanspass för vecka 23 på söndagen vecka 22 för att få ihop det rent logistikmässigt.

Vecka 23
Började som sagt vecka 23 redan på söndagen vecka 22 med ett distanspass. 19km skramlades ihop på ett backpass på band och ett långpass med invävda trösklar.

Total löpning i km v22+23: 67,9km

Något lägre totalt veckovolym än önskvärt, men får vara nöjd med tanke på att jag har fått pussla för att få ihop pass överhuvudtaget.

Plan för vecka 24
Måndag: Vila
Tisdag: Distans 60min
Onsdag: Tröskel 7x4min
Torsdag: Vila alternativt trail
Lördag: Långpass (över 110min)
Citera
2024-06-17, 14:30
Medlem
SkateBlinds avatar
Vecka 24

36,5km denna veckan, men blev bara 3 pass denna veckan mot tidigare veckor med 4 pass per vecka, dock helt i enlighet med mitt träningsprogram. Men mitt mål är att ligga på 4 pass i veckan och snitta 50km/v, men en sak i taget.

Total löpning i km v24: 36,5km
Uppdelat på:
Tröskel 7x4min med 1,5min gåvila, 8,7km.
Trail 7,8km.
Långpass 2x10km i 5,45min/km respektive 6,00min/km.

Plan för vecka 24
Tisdag: Backe 10x3min
Torsdag: Distans 60min+5stegringslopp (trail)
Lördag: Långpass (över 120min)
Citera
2024-07-09, 18:57
Medlem
Du har inte funderat på att lägga in ett eller två gympass med vikter i veckan? Det kan ju hjälpa med att stärka upp nacke och kropp samt göra under för kroppssymmetrin.

Bra kämpat, du motiverar säkert en och annan!
Citera
2024-10-19, 18:25
Medlem
Hur gick det för dig? Fick du något sexpack och hur lång tid tog det? Försökte bläddra genom din resa men du tog aldrig upp vikten eller ditt bf under din resa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in