Citat:
Ursprungligen postat av
Klarkson70
Hej,
Jag går under av ekonomiska problem. Får inte till min privatekonomi trots en bra lön. Är sambo, han far många olika smålån som dyra, betalar dyrt underhåll. Han betalar en del av kostnaderna medan jag står för hyran och har vissa av kostnaderna. Trots två ganska bra löner får vi inte ihop till. Mkt beroende på gamla skulder sambon hade med sin tidigare fru. Hög hyra med höga utgifter varje månd håller nu på att knäcka oss. Vad göra? Ingen vill ge lån för att samla lånen. Tappat hoppet och orkar snart inte. Väntar på arv från min pappa som gick bort för ett antal sedan men där hans änka lever i sk orubbat bo. Hur gör ni andra som inte får ihop vardagsekonomin?
Har ni något som går att sälja för att hjälpa det akuta läget?
Försök beta av kredit för kredit, har ni en slant över någon månad så betala av lite extra på skulden som är minst kvar av så att ni successivt kan sänka dom fasta kostnaderna.
Försök fortsätta betala av skulderna när fasta utgifter krymper genom extrabetalningar, med tiden får ni mer pengar över hela tiden och skulderna krymper fortare.
LÅT FÖR FAN BLI ATT TA NYA KREDITER!