• 1
  • 2
2020-07-07, 15:27
Medlem
Det finns gott om de ondska i den här världen, vi ser den överallt. I skolor, på arbetsplatser, i hemmen, inom politiken. Det värsta är att ondskan smittar av sig som en löpeld, därför måste den förgöras och tas om hand om innan det blir för sent. Jag funderar därför på att ta makten i mina egna händer och förgöra dessa människor då de inte bidrar till något gott på denna jord. Min plan skulle vara att införskaffa mig ett vapen och plocka bort dem en efter en.
Senast redigerad av Sjalenskrigare 2020-07-07 kl. 15:30.
2020-07-07, 15:30
Medlem
Vet en del personer som var rätt onda men det vände sig, det kan vända sig
2020-07-07, 15:32
Medlem
Hackenbush55s avatar
Detta gör ju att du själv också blir ond.
2020-07-07, 15:35
Medlem
Mod; ta inte bort tråden då den kommer bli kuriosa då han genomfört sin geniala plan!

Flashbacks kanske bästa tråd. Någonsin.
Skall bli spännande att följa.

Ska du knäppa Löfven också?
2020-07-07, 15:36
Medlem
Om du nu mot förmodan ska ge dig på folk, gör det inte mot oskyldiga, börja med dem som förtjänar det; Politiker etc.
2020-07-07, 15:37
Medlem
Hallsakaefts avatar
Förlåt dem, ty de vet ej vad de gör
2020-07-07, 15:40
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Stefan Löfven *host host*
2020-07-07, 15:42
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Det finns gott om de ondska i den här världen, vi ser den överallt. I skolor, på arbetsplatser, i hemmen, inom politiken. Det värsta är att ondskan smittar av sig som en löpeld, därför måste den förgöras och tas om hand om innan det blir för sent. Jag funderar därför på att ta makten i mina egna händer och förgöra dessa människor då de inte bidrar till något gott på denna jord. Min plan skulle vara att införskaffa mig ett vapen och plocka bort dem en efter en.

Vad bestämmer att DU är ”god” då?
2020-07-07, 15:48
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Citat:

Finns nog fler som tänker så och kanske ni kan bli en sammansvetsad grupp med egna sponsorer?
2020-07-07, 15:59
Medlem
FiniteLifes avatar
Citat:

Vi har ju stött på dom där tankegångarna förut och vi vet med facit i hand att det inte fungerar.

Låt oss ta Peter Mangs som exempel, han skulle rensa Sverige från ondska genom att skjuta ihjäl kriminella utlänningar.

Han sköt ihjäl två personer och skottskadade ytterligare fyra personer.

Den ena som han sköt ihjäl var en 66-årig pensionär.
Den andra var en 20-årig svensk tjej som han sköt ihjäl av misstag.

Inte blev världen en bättre plats efter detta, tvärtom - dessa människor har ju anhöriga som drabbats hårt av detta, föräldrar, syskon, barn.

Man bekämper inte ondska med ondska, man bekämpas ondska med godhet.

Det gör man genom att förebygga så att färre människor tar till våld och man gör det genom att hjälpa dom människor som blivit drabbade av ondska.

Detta leder till att godheten blir större och ondskan blir mindre.
2020-07-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Mod; ta inte bort tråden då den kommer bli kuriosa då han genomfört sin geniala plan!

Flashbacks kanske bästa tråd. Någonsin.
Skall bli spännande att följa.

Ska du knäppa Löfven också?

Löfven är God, även om han inte fattar de skarpaste besluten inom politiken så är han ändå en genuin människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Om du nu mot förmodan ska ge dig på folk, gör det inte mot oskyldiga, börja med dem som förtjänar det; Politiker etc.

Självklart ska oskyldiga inte straffas, men det finns alltför många som vandrar omkring ostraffade och jag funderar på att vika mitt liv åt att radera dessa människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Detta gör ju att du själv också blir ond.

Nej, jag ser det som att jag agerar genom guds vilja och följer den karma dessa människor förtjänar.
2020-07-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Vad bestämmer att DU är ”god” då?

Jag har uppnått en grad av medvetenhet där jag ser vad som är gott och ont. Jag följer inte slaviskt och impulsivt varje tanke som dyker upp utan agerar efter det som är gott.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in