2020-07-07, 14:51
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...nappningsdrama

Citat:
De grova brotten inträffade den 11 november förra året. Tre män, som alla är i 20-årsåldern, åtalas för att ha berövat en annan man i samma ålder friheten genom att från en busshållplats i Habo ha kört honom till en lägergård på orten.

...

Den nu åtalade trion stannade bilen vid en lägergård vid Munkaskog några kilometer bort. Enligt åklagaren utsatte de tre männen sitt offer där för grov misshandel. I åtalet går att läsa att de tre männen tilldelat slag och sparkar mot huvud och kropp, de ska ha bränt sitt offer med cigaretter, gett flertalet stötar med elchockvapen och slagit honom med en träkvast.

Två av de åtalade männen anklagas också för grovt olaga tvång och grov stöld. De ska vid samma tillfälle som de övriga brotten ha tvingat målsägaren att via sin telefon beställa ytterplagg och ta sms-lån samt tagit hans dator, halskedja och klocka.

Vad är Habo för typ av område?
Citera
2020-07-07, 14:58
Medlem
Det "låter" som en drogskuld.
Citera
2020-07-07, 15:15
Medlem
Vad för svårstavade namn kan dessa ha?
Citera
2020-07-07, 18:26
Medlem
LucNNs avatar
Vad händer rent juridisk med dessa lån? Själv skulle jag tagit 4 lån mer och torkat av dem på våldsmännen hehe.

Nej men seriöst. Hänger man på skiten eller hur hanteras saken? Tänker att kroknäsorna ska ha sitt och att tjacknegrarna inte kommer betala. Så Vad gäller?
Citera
2020-07-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vad händer rent juridisk med dessa lån? Själv skulle jag tagit 4 lån mer och torkat av dem på våldsmännen hehe.

Nej men seriöst. Hänger man på skiten eller hur hanteras saken? Tänker att kroknäsorna ska ha sitt och att tjacknegrarna inte kommer betala. Så Vad gäller?
Annulleras skulle jag tro
Citera
2020-07-08, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...nappningsdrama

Vad är Habo för typ av område?

En välmående kommun som ofta kommer högt i olika rankningar. Men händer en del skit där nu uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in