Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarhyena
Det jag mest ifrågasätter är att poliserna skulle ha identifierat henne som Dawit Isaaks dotter. Jag menar, så jävla känd är hon inte... Och om de nu trots allt visste vem hon var (för att hon själv berättade det?) så visste de väl rimligen också att hon har goda kontakter inom media...
Så nog för att det finns en del verkliga rötägg inom den svenska polisen, men det här har jag väldigt svårt att tro på. Om hon nu inte gjorde något för att provocera poliserna som hon sedan valde att utelämna.
Det som ändå får mig att fundera på är om nån verkligen lättkränkt person skulle kunna hitta på en sån historia. De brukar vara totalt humorlösa.
Polisens påstådda kommentarer må vara gravt rasistiska men jävligt slagfärdiga och faktiskt roliga om man uppskattar klockrena formuleringar och timing.
Tänk dig att det var ett manus till en TV-serie. Rassepolisen skulle bli lite kult bland alla som inte börjar gråta för att han är så elak.
"Varför stoppar ni
mig?" (underförstått: du är rasist, om du inte låter mig gå så skriker jag och du får sparken).
"För att du är neger." (underförstått: jag vet exakt vad du försöker göra men jag går all in och synar bluffen)
...
"Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland." (helt over the top)
Skulle jag hitta på en historia skulle jag tillskriva polisen något mindre slagfärdigt och försöka få honom att framstå som en korkad loser. Typ: "Öh käften jävla negerhora öh.."