2020-07-07, 18:24
Medlem
Är tanken att vi skall bedövas, kuvas totalt så att vi intalar oss själva att vi är rasister? Ingen skall våga ifrågasätta invandring, hur dom än beter sig. Intervjua Ingrid, som får en skitpension samt vågar inte gå utanför dörren på grund av rånrisk.

Lite långsökt med ändå inte, Ingrid kanske råkar nämna en hudfärg.
Citera
2020-07-07, 18:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
"Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland."

Läste fram till hit. Sen förstod jag att det var lögn.
Att de orkar. Att de orkar!!

Behöver inte läsa hundratals inlägg. Det här instämmer jag till fullo med.

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Tja hon måste ju försörja sig på nåt sätt. Nu öppnas bidragskranarna ordentligt!

Skicka hem apan till pappan i Eritrea. Skicka med hennes våldtäktsdömde bror också. Skicka med hela klanen förresten!
Citera
2020-07-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Men dröm på att det är sant. Hur skulle random polispatrull kunna veta att just denna av alla kaosnegrer är Dawit Isaaks dotter? Känns lika mycket fantasi som Kawesas och alla andra BLM-aktivisters fantasier.

Och passar det inte i Sverige så åk hem till Eritrea och smaka på lite riktigt polisvåld!

Well, dom ska ju ha kastat legget hennes i nyllet på henne så dom kanske läste på det innan det eller nå.
Men som sagt, detta är osanning är så många saker som är helt off tex:

"En vakt skrek åt henne och undrade om hon var full. Men allt berodde på skorna försökte hon förklara."
Så en vakt som har som yrke att bedömma huruvida folk är för onyktra eller ej för att ta sig in på tex en krog kan inte avgöra om en person vinglar pga ett par dåliga skor eller om denne raglar pga onykterhet.
Har själv aldrig sett någon som gått omkring i så ostadiga skor att man skulle tro att denne är påverkad.

– Plötsligt var polisen på plats. I nästa stund låg fyra polismän över mig."
Så vakten har antagligen tillkallat polis vad varför skulle dom annars vara "plötsligt på plats"?
Och varför skulle vakten tillkalla polis?
Har hon så jävla taskiga skor att vakterna tror att hon är så pass onykter att polis måste tillkallas?
Brukar vakter tillkalla polis om någon avvisas för att dom är för onykter eller dylikt? Är väl bara när personen är så pass berusad att denne inte kan ta hand om sig själv eller ställer till med nå djävulskap som polis brukar tillkallas.

Är vakterna riktigt inkompetenta eller hade personen i fråga skridskor på sig?
Om hon samarbetat och visat leg så som dom bett henne göra och inte ställt till någon oreda, varför skulle dom då brotta ner henne?
Känns jävligt långt borta att 4 poliser skulle brotta ner henne bara för att vara taskiga..
Varför skulle det dessutom krävas 4 poliser att brotta ner en individ som inte ser större ut än gemene kvinna?
Tycker ju även det borde finnas vittnen och skit, rätt svårt att missa en tumult där 4 poliser brottar ner en individ, borde ju varit lite liv iaf?

Känns som att det bara är bullshit rakt igenom, har hon upprättat någon anmälan för övervåld eller något? Finns det nå mer att läsa om det här? Känns som att hon borde upprättat någon form av anmälan innan hon vänder sig till media? Förutsatt att inte allt bara är påhittat dvs :P
Senast redigerad av FotParmesan 2020-07-07 kl. 18:40.
Citera
2020-07-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Dottern till Dawit Isaak berättar enligt följande.

”Rasismen har många ansikten”, säger hon och konstaterar att okunskapen om ämnet är stor."

"En vakt skrek åt henne och undrade om hon var full. Men allt berodde på skorna försökte hon förklara.

– Plötsligt var polisen på plats. I nästa stund låg fyra polismän över mig."

"Betlehem Isaak blev indragen i en polisbil och uppmanad att visa legitimation. Plötsligt kastar en av poliserna hennes legitimation i ansiktet på henne.

– Stopp skriker den största av dem. Han tar tag i mitt huvud och drar det bakåt. Långsamt närmar han sig mitt ansikte. Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland. Sedan sparkade han ut mig ur bilen så jag skrapar mina knän i snön.

En annan gång stoppades Betlehem Isaak av två poliser när hon gick genom Nordstan i Göteborg, på väg till jobbet. De frågade efter legitimation. Hon undrade varför.

– ”För att du är neger” svarade de, berättar hon i programmet och säger även att hon är förvånad över hur människor kan så lite om rasistiska ord.

– N-ordets funktion skriker förtryck, konstaterar hon."

https://www.expressen.se/gt/betlehem-isaak-fyra-polisman-lag-over-mig/

Skriker metoo över det hela, BLM har blivit ännu en fiktiv sociala medier fenomen, den vita rasen skall tryckas ned, medier går bananas.
Vad säger ni om trovärdigheten i hennes beskrivning?

Jag säger som Bard. Negrer måste sluta ljuga och kräva en massa. Håll käften, kamma er och skaffa ett jobb.
Citera
2020-07-07, 18:38
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Nu ska vi bena lite i tidslinjen...

Den grövsta incidenten, alltså den när fyra poliser bildade hög och hånade hennes pappa ska ha skett när hon var 18, alltså runt 2012.

2017 och 2020 råkar hon ut för ytterligare två grova övergrepp av ordningsmakten. Båda dessa fick täckning i riksmedia och följdes av demonstrationer mot polisvåld utan att händelserna 2012 omnämns en enda gång. Hade hon glömt bort att det hände? Kändes det inte relevant i sammanhanget att ta upp det faktum att hon blivit oprovocerat misshandlad av poliser i tjänst fem år tidigare?

Jag vet inte vad ni tycker men jag och Occam lutar åt bullshit.
Citera
2020-07-07, 18:40
Medlem
Om detta varit sant vid tidpunkten för dessa händelser som säger sig blivit utsatt för så hade media hakat på i en gris blink om hon så endast antytt detta , då hennes far varit journalisternas kamp och kampanj att få honom frisläppt ur fängelset i hemlandet sedan många år.
Det hade blivit krigsrubriker i tidningarna ifall det funnits verklig substans och vittnen till en sådan händelse, de hade jagat de inblandade poliserna och vakten och politiker hade uttalat sin förskräckelse över händelsen.
Uppgifterna känns mer som "av en fjäder göra en höna"
Citera
2020-07-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obnoxious2010
Om detta varit sant vid tidpunkten för dessa händelser som säger sig blivit utsatt för så hade media hakat på i en gris blink om hon så endast antytt detta , då hennes far varit journalisternas kamp och kampanj att få honom frisläppt ur fängelset i hemlandet sedan många år.
Det hade blivit krigsrubriker i tidningarna ifall det funnits verklig substans och vittnen till en sådan händelse, de hade jagat de inblandade poliserna och vakten och politiker hade uttalat sin förskräckelse över händelsen.
Uppgifterna känns mer som "av en fjäder göra en höna"

Precis, det går oavsett att konstruera upp en historia i efterhand utan minsta frågande/ifrågasättande, med tanke på hur Sverige ser ut.
Citera
2020-07-07, 18:49
Medlem
Jon.Holmss avatar
Lyssnade på hennes sommarprogram igår som var fullkomligt vidrigt. Offerkoftan var på under hela programmet och i princip allt negativt berodde på vita svenska män.

Denna lögnerska borde ta sina avkommor och flytta tillbaka till Eritrea. Omgående.
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-07-07 kl. 19:00.
Citera
2020-07-07, 18:50
Medlem
Flashbacks till kvinnan som påstod att hon blivit påhoppad av någon som skrek "jag är rasist och hatar muslimer" (eller väldigt liknande) och drog av slöjan. Även då blev det stora rubriker.

Antar att majoritet av folk förstår att det är påhitt men då det hjälper deras agenda låter det gå.
Citera
2020-07-07, 18:52
Medlem
Mjälls avatar
Man vet att folk snackar skit när de ska lyfta "problem med polisen" och att "polisen är rasistisk" men inte tar upp droglegalisering.
Citera
2020-07-07, 18:52
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Ok, här är kontrollfrågan...

Finns det någon som fortfarande tror att hennes far Dawit Isaak var journalist och inte politisk aktivist i Eritrea, vilket var vad han blev fälld för?

Efter dotterns försök till skamgrepp på den svenska opinionen kan man väl betrakta den saken som väl utredd.

(Svaret på frågan lyder egentligen ”Jo svenska journalister tror fortfarande på det. De vill så himla gärna ha en hjältemodig revolutionär i sina led. Det dövar smärtan efter att ha utsetts till en yrkesgrupp opolitligare än beg bilhandlare.)
Han var journalist och skrev kritiskt om regeringen.

Fängslad, ingen rättegång och det är svårt att ens få reda på om han lever.

Är det du vill ska hända journalister?
Citera
2020-07-07, 18:55
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Lyssnade på hennes sommarprogram igår som var fullkomligt vidrigt. Offerkoftan var på under hela programmet och i princip allt negativt berodde på vita svenska män.

Denna lögnerska borde ta sina avkommor och flytta tillbaka till Eritrea. Omgående.
Men varför har hon problem med vita män?

Ja, hennes far är orättfärdigt inlåst i ett fängelse i Eritrea. Men alla ansvariga för hela det övergreppet är väl negrer de också? Det är negrer som skadat hennes familj, inte vita. Har hon inte förstått det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in