2021-02-17, 10:11
Medlem
Hasse&Tage placerade henne bredvid Sonya Hedenbrant, Monica Zetterlund och Lill Lindfors.

https://www.oppetarkiv.se/video/1448696/konstgjorda-pompe-konstgjorda-pompe
Citera
2021-02-17, 10:24
Medlem
Stygotiuss avatar
Inte illa med en 83-årig dam som petar i sig snaps till 1,35 promille till lunch.

När jag är 83 år vill jag också kunna ta en rejäl snapslunch på stan en fin dag. Fast jag vill nog hellre ha chaufför därifrån än behöva ta bilen..
Citera
2021-02-17, 10:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Snapslunch låter kul på nåt sätt.
Som att man har druckit snaps till lunch utan att ha ätit.
Kanske någon liten bit sill som tilltugg. Låter härligt att göra detta i den åldern.
Korkat att köra bil dock.
Citera
2021-02-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Har varit känd och är det säkert för många över 50, det har inget med allmänbildning att göra utan är en generationsfråga.

Det finns väsentligt mer kända skådespelerskor från hennes generation.

Men ditt svar var väntat.

Äsch, det är inte helt en generationsfråga, om man har någon liten kunskap när det gäller kultur, showbiz. Har du hört talas om Hasse och Tage? Nähä, och inte sett deras revyer som man kan se än i dag i repris? Hon var i alla fall mycket med där. Det har ingen betydelse om det finns ännu mer kända skådespelerskor, hon är i alla fall tillräckligt känd, om inte annat genom döttrarna.
Du har helt enkelt inte tillräcklig allmänbildning inom den branschen så du hade klarat dig i en frågesport, det är då klart!
Senast redigerad av Havskung 2021-02-17 kl. 11:15.
Citera
2021-02-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
marie göranzon kanske , gift med jan malmsjö
Pojkvän står det ju. Inte make
Citera
2021-02-17, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Då blir maken Lars Lind grymt besviken.
Lars Lind är även nykter alkoholist sedan minst 30 år.
Citera
2021-02-17, 11:24
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Hon har varit otroligt känd och är fortfarande känd för dom allmänbildade.

I beg to differ.

Känd för 40-talister, för resten av oss är hon en av dramatens alla grå musar från förr.

Dottern Petra Nielsen eller om det var Paula Nielsen var strippa på Bacchi Wapen i mitten
av 80-talet.
Citera
2021-02-17, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
Nej, promillehalten påverkas inte om du dricker sällan eller ej. Samma mängd alkohol i samma kropp vid olika tillfällen resulterar i samma promillehalt.

Det som påverkas av hur ofta man dricker är acceptansnivån, hur påverkad du blir av samma mängd alkohol.
Exakt. Bra förklarat. Själv blev jag tagen med drygt 2 promille, och kände mig bakis. Tilläggas kan att jag är nykter numera sedan flera år.
Citera
2021-02-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Har varit känd och är det säkert för många över 50, det har inget med allmänbildning att göra utan är en generationsfråga.

Det finns väsentligt mer kända skådespelerskor från hennes generation.

Men ditt svar var väntat.
Monica Nielsen är känd för alla +40, dock har hon synts sparsamt de senaste 10 åren i media.
Citera
2021-02-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
I beg to differ.

Känd för 40-talister, för resten av oss är hon en av dramatens alla grå musar från förr.

Dottern Petra Nielsen eller om det var Paula Nielsen var strippa på Bacchi Wapen i mitten
av 80-talet.

Känd är hon bannemig för alla som är tillräckligt kulturellt allmänbildade än idag, men jättekänd för dom som är äldre naturligtvis, som tittade på TV på den tiden hon var mest känd, som sagt hon jobbade med Hasse och Tage och Monica Zetterlund bl.a. Det är bara att titta på Youtube!
Citera
2021-02-17, 11:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Känd är hon bannemig för alla som är tillräckligt kulturellt allmänbildade än idag, men jättekänd för dom som är äldre naturligtvis, som tittade på TV på den tiden hon var mest känd, som sagt hon jobbade med Hasse och Tage och Monica Zetterlund bl.a. Det är bara att titta på Youtube!

Men hon är väl ändå aningen mindre känd än Hasse & Tage och Monica Zetterlund?
Citera
2021-02-17, 11:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ett lite vågat skivomslag med Monica.
http://birkajazz.se/graphics2/nielsenManniska.jpg

På den tiden hade jag gärna tagit en snapslunch med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in