2020-07-05, 23:21
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Tänkte på Eva Fröling, men gissar.
För ung såg jag
Citera
2020-07-05, 23:21
Medlem
Citat:

Är bara 67 år
Citera
2020-07-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
Det är ju faktiskt bara rent skitsnack. 1.35 promille kan vem som helst uppnå utan större svårigheter. Du kan ju omöjligt veta att någon är alkoholist genom att veta att deras promille är 1.35.
Dricker du sällan får du det av en flaska vin.
För något tiotal år sedan var det inte ens grovt rattfylleri.

Jag säger alkoholmissbrukare, men nämner om alkoholister som haft betydligt högre ‰-nivåer.

Vad jag kan och inte kan om alkohol, alkoholmissbruk och alkoholism är du inte rätt person att säga ett dyft om. En ‰-nivå på 1,35 hos en kvinna i 80-årsåldern är en hög nivå, även om den naturligtvis hade kunnat vara betydligt högre när polisen väl tog hand om henne.

Det har under senare år införts många skärpningar i fråga om alkoholbruk och trafiken i många länder. Allt fler har insett sambandet mellan trafikolyckor och alkoholmissbruk.
Citera
2020-07-05, 23:57
Medlem
Citat:
Men hallå, hon är väl inte 80 år! Hon är 67!
Citera
2020-07-06, 00:14
Medlem
*ari*nne *öörk har väl en toyboy och verkar ju lite på lyset jämt. Min gissning

*= m
Citera
2020-07-06, 00:15
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummelisa7

*= m
Dock 10 år för ung...
Citera
2020-07-06, 00:30
Avstängd
XX-Ambars avatar
[quote=Junketer|72163239]Den kända skådespelerskan blev osams med sin pojkvän under en blöt snapslunch.
Skådespelerskan i 80-årsåldern har varit anställd på Dramaten.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/3Jrgv0/skadespelerska-tog-bilen-efter-snapslunch--atalas[/QUOTEAftonbladet, ja herre jävlar vilken journalistik. 80 åring med pojkvän, vad är det för jävla stolpskott som får jobb där egentligen?
Citera
2020-07-06, 00:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummelisa7

*= m

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Dock 10 år för ung...
Bor dessutom i Bunkeflostrand utanför Malmö. Var någon artikel om henne för någon vecka sedan. Hon satt hemma i karantän med katten.
Citera
2020-07-06, 01:20
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ingen har kommenterat alkoholhalten, 1,35 promille, på den här personen. Den nivån tyder på att det är en alkoholmissbrukare i de högre klasserna. På gränsen till alkoholism.

Det är betydligt över nivån för "salongsberusad" för en kvinna på påsklunch. Hon minns så pass mycket att hon "blev arg" på värden som bjöd henne på lunchen och på snapsen.

1,35 ‰ är en hög nivå även om jag har för mig att det finns exempel på mångdubbelt högre nivåer hos alkoholister.

(Kan tyvärr inte ge förslag på GM och hon kommer väl bara att ta emot ett strafföreläggande och betala böterna i all anonymitet).

Ett snabbt överslag, där jag nog satt vikten alltför högt för "att vara snäll"... 90kg !

Vid en en påsk- snapslunch vill en sittning normalt sträcka sig, kanske, 2 timmar. Låt oss utgå från att denna lunch startar kl. 11, att det blir lite hetsigt halvvägs igenom, och tanten sveper en extra innan hon far ut till bilen och trillar hemåt... Det skulle kräva 3 sexor snaps mellan 11 och 12, plus rackabajsaren till färdkost vid 12:15 i samma storlek för att landa runt 1,35 vid 13. - 13:30.
Det skulle innebära att tanten, på 80 tutat i sig 2,5 dl på under 2 timmar ?

Om tanten väger runt 70kg tar vi bort en sexa brännvin, och hon skulle då maxa redan vid 12-tiden på strax under 1,4. Det skulle då röra sig om 18 cl. på under 2 timmar. Ganska friskt jobbat för en på 80 år, alternativt "rutinerat".

Denna uppskattning har bara två parametrar naturligtvis - kön och vikt.

Med det sagt, Per Garton hade heller aldrig kört full tidigare - när han åkte dit andra gången !
Citera
2020-07-06, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
Det är ju faktiskt bara rent skitsnack. 1.35 promille kan vem som helst uppnå utan större svårigheter. Du kan ju omöjligt veta att någon är alkoholist genom att veta att deras promille är 1.35.
Dricker du sällan får du det av en flaska vin.
För något tiotal år sedan var det inte ens grovt rattfylleri.

Nej, promillehalten påverkas inte om du dricker sällan eller ej. Samma mängd alkohol i samma kropp vid olika tillfällen resulterar i samma promillehalt.

Det som påverkas av hur ofta man dricker är acceptansnivån, hur påverkad du blir av samma mängd alkohol.
Citera
2020-07-06, 02:50
Medlem
Undrar om det var "pojkvännen" som ringde polisen på henne.

Om hon inte vinglade runt alldeles överjävligt och råkade möta en polisbil känns det mer sannolikt än att hon skulle ha råkat köra in i en nykterhetskontroll just då.
Citera
2020-07-06, 06:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Undrar om det var "pojkvännen" som ringde polisen på henne.

Om hon inte vinglade runt alldeles överjävligt och råkade möta en polisbil känns det mer sannolikt än att hon skulle ha råkat köra in i en nykterhetskontroll just då.
Om du läst länken på första sidan, så hade du vetat att det var en bilförare som hon körde om, väldigt snävt och vinglade på vägen, upp på trottoaren. Det var alltså denna förare som kontaktade polisen.

Tips! Läs åtminstone första sidan och öppna länken detta ämne berör innan du postar.
Kan jag så kan du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in