2025-06-22, 19:24
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Dags att vcka denna trd igen traditionsenligt infr semestern. Hur r planerna i r? Bara verleva eller faktiskt genomfra stordd?

Vi ker till Sicilien om ca en vecka, stannar en mnad. Det ska bli riktigt sknt.
Citera
2025-06-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Med hur mnga barn, i vilka ldrar, undrar man?
Citera
2025-06-22, 21:57
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Med hur mnga barn, i vilka ldrar, undrar man?

Tv barn, 10 och 13 i r. Men de har varit dr 4-7 per r i flera r.
Citera
2025-06-24, 02:17
Bannlyst
Citat:
Tv barn, 10 och 13 i r. Men de har varit dr 4-7 per r i flera r.
Nr barnen har kommit upp i den ldern r man inte s lst och klttrar p vggarna.
Citera
2025-07-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
r man trtt hela dagarna som tonring beror det p 2 saker
1. Fr ingen nringsrik mat
2. Fr fr lite smn

Depression kan ocks vara ett alternativ.
Citera
2025-07-05, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Depression kan ocks vara ett alternativ.
Kan ocks vara autism. Man blir trtt av alla mnniskor och deras jvla knslor
Citera
2025-07-14, 08:21
Medlem
Taigamannens avatar
Tv barn, 5 mnader och 2,5 r. Har tagit sex veckor semester i r och r nu, drygt tv veckor in, betydligt trttare n nr jag jobbade! Srskilt d frugan insisterar p att vi alla ska sova i samma rum vilket har frsmrat smnen rejlt fr oss bda.

Jag frsker f saker och ting fixat p huset sen gr vi lite dagsutflykter i nromrdet.

Ser fram emot nr barnen blir ldre och inte behver punktmarkeras nr man befinner sig utanfr sin trdgrd med staket runt omkring. Innan barn kte vi ofta p vandringsresor utomlands och hoppas kunna teruppta det i ngon form lngre fram med barnen.
Citera
2025-07-14, 08:31
Medlem
Man ser rtt mycket ensamma kvinnor med barn vid den hr tiden p ret - antagligen pga delade semestrar - och en sak som alltid slr mig r att de bara har tv lgen; De r antingen konsumerade av sina mobiler - medan ungarna fr vara en pest fr alla omkring dem - eller s r de irriterade och ser trtta ut p livet.
Citera
2025-07-14, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taigamannen
Ser fram emot nr barnen blir ldre och inte behver punktmarkeras nr man befinner sig utanfr sin trdgrd med staket runt omkring.

"Kom och hlsa p, ta med barnen, de r s mysigt!"

Jag r hellre magsjuk och ensam med barnen n att utstta mig fr vad det innbr att hlsa p med ett barn i ldern kan krypa-3 r i ett icke barnskrat hem.
Citera
2025-07-14, 10:14
Medlem
triptykens avatar
Har inga barn sjlv men sg trden och i mitt hat mot folk som kallar sig introverta och knsliga s hittade jag den h rackaren till text Why Family Vacations Get Absolutely Exhausting for Introverts (and How to Cope)

Frklaring: avskyr nr folk ska kokettera med att dom faktiskt r "introverta" eller har nn form av extrem magisk knslighet och sen berttar dom att dom, precis som alla andra nu levande mnniskor, tycker vissa saker r jobbiga att gra.

I det hr fallet r det en unik blomma som faktiskt tycker det r kmpigt med familjesemestrar nr alla r inlsta i samma stuga och partnern, och ens gemensamma DNA-avdyningar, klttrar p vggarna. Eller i fallet med frfattaren:

Citat:
First of all, when everyone gets together to cut costs, often multiple people are jammed into one room. For extroverts, thats no problem. But for those of us who are introverted, its an absolute nightmare, because we lose our only private space to recharge.

During my vacation, I shared a room with my mom and my aunt, and the cabin held 10+ other people. There were people around constantly.

Tipsen i texten som allts r relevanta fr alla - ven om frfattaren antar att alla andra r extroverter som lskar att konstant slss med slktingar, partners, barn och inget hellre vill n att dra sig tillbaka - borde funka.

Sammanfattat r det: beklaga sig ver nn komma ingen kan bevisa eller motbevisa. I det hr fallet "introvert". Sen tar man ett av rummen i stugan dr hela ens familj r inklmd och alla jagar efter en egen plats att vara och ser det som sitt eget dr ingen annan fr komma in.

Gr som frfattaren! Ta med laptop och bok och andra frndenheter s att du kan idka "self-care" medans alla andra i familjen skter matlagning, stdning, underhllning, och lser konflikter.

Tadaa!
Citera
2025-07-14, 12:08
Avstngd
Citat:
Det lter hrligt. Men visst finns det smultronstllen i Sverige ocks.
Citera
2025-07-14, 12:09
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Det lter hrligt. Men visst finns det smultronstllen i Sverige ocks.
Det gr det absolut, bara lite oskrare vder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in