Citat:
Ursprungligen postat av
Fresca
Du har helt rätt att det är vid Gammelström, bad mod ändra så det blir rätt.
Väldigt spännande info, tack för att du delar med dig. Är detta något du hört från en sekundärkälla? Finns det något sätt man kan ta reda på mer om honom?
Man borde kanske kunna hitta en bild på honom i en gammal skolkatalog om han gick i någon skola ute på Tyresö.
Sekundärkälla skulle jag inte säga att det är, var inte på plats när han hittades men jäkligt nära. Vad jag vet hängde han sig sent på kvällen och upptäcktes på morgonen dagen efter av ett gäng småkillar.
Tror det bli svårt att hitta mer info då detta skedde innan internet och sociala medier. Tipset är att du kollar upp Wättinge gymnasium, tror att han gick där. Det var som sagt en vanlig kille och inget annat än ett tragiskt självmord. Har för mig att han bodde på Musserongången.
Korset är vad jag vet olagligt placerat på platsen av Anders anhöriga, dock är det ingen som klagat så det har fått stå kvar. Blir dock lite förundrad av dina bilder då korset inte ser ut som jag mindes det, det ser dessutom rätt fräscht ut (vill inte uttrycka mig i dom termerna egentligen) så jag undrar om det är utbytt? Det var längesedan jag var på platsen...
Edit: Kan även nämna att bron vid platsen precis hade byggts.