2020-07-02, 22:13
Medlem
MarkisDiGorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittman
Flashback kommer stänga ner, det inom 2 till 3 år. Om admin kan flika in och säga och ge förhoppningar om att man har fel men det kommer han inte göra heller.

Jag har bra med pengar, jag kan hitta någon som kan skapa en sån här sida så slipper dom som vill ha forum bli utan. Annars är det dåligt av admin att en dag bara stänga ner utan att säga något. Lämna alla utanför liksom.

Ett forum liknande detta behövs så klart. Men som de flesta rutinerade användare vet, har forumet spårat ut på flera områden, till största delen beroende på att flertalet av modsen gör ett uruselt jobb. Det bästa vore som sagt om Flashback stängde helt, och ett nytt mer seriöst forum öppnade.

För övrigt tror jag att om Flashback stängde ner oannonserat, så skulle ett liknande forum öppnas väldigt fort efter nedsläckningen. Det känns spontant som att Flashbacks död vilar runt hörnet. Inte mig emot.
Citera
2020-07-02, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Vad är det du inte förstår med lönekostand, bruttolön och månadslön?
Om ett företag har en lönekostnad på 500.000 innehåller den även sociala avgifter på ca 30%, vilket betyder att den anställdas bruttolön är ca 350.000.
Det blir en månadslön på 29.000, på vilket sätt tycker du det är en upprörande hög lön? Varför startar du en tråd om att folk tjänar 29.000 i månaden på att sköta ett forum?
Starta ett själv om du nu tycker det är så fantastiskt mycket pengar, och se hur lätt det är att tjäna pengar på att driva ett internetforum.

Hur många tjänar över 350k per år? Drygt hälften av alla yrkesarbetande: https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Loner/medianlon-och-genomsnittslon-i-sverige/

Vi ser vem som är upprörd verkligen.

Trådens första inlägg.

Citat:
Förra årets resultat för Flashback är minus 900K!
När det går så dåligt så tar 3 anställda på Flashback ut tillsammans nästan 1500K tillsammans.
Som grädde på moset vill man ha donationer på det, kunde man inte tagit ut mindre i lön?

Frågorna jag undrar över, har Flashback en framtid och är det smart att donera om Flashback konkar om något år? Enligt förra årets rörelserusltat har Flashback bara nu 250000K i tillgångar vilket räcker max 2 år till. Sen tror jag inte alls att enbart donationerna kommer finanseria forumets och anställdas höga löner.

https://www.merinfo.se/foretag/Flash...4/2k1md2e-fmxu

Jag tackar dig ändå, nu fick jag inse mitt misstag, förra årets resultat är inte 900K!
Den är 1 miljon 300K.

Jag upprepar frågan igen, hur ser Flashbacks framtid ut om du har tittat på sifforna?
Vad är ditt svar på det fetmarkerade?
Citera
2020-07-02, 22:16
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisDiGorgonzola
Ett forum liknande detta behövs så klart. Men som de flesta rutinerade användare vet, har forumet spårat ut på flera områden, till största delen beroende på att flertalet av modsen gör ett uruselt jobb. Det bästa vore som sagt om Flashback stängde helt, och ett nytt mer seriöst forum öppnade.

För övrigt tror jag att om Flashback stängde ner oannonserat, så skulle ett liknande forum öppnas väldigt fort efter nedsläckningen. Det känns spontant som att Flashbacks död vilar runt hörnet. Inte mig emot.

Det här är ganska märklig retorik. FB har överlevt den absolut värsta tiden inom internetforum och frodas fortfarande. Inte ens det vänsterblivna kommunikationskriget har biti. Nu är det enklare än någonsin att driva ett forum som detta och låta det vara aktivt bra länge.

Troligtvis kommer forumet att överleva nästa decennium.
Citera
2020-07-02, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisDiGorgonzola

Jag håller med dig, inte avtog drogsäljandet bara för att polisen släckte flusvamp.2.0. Det kommer upp alltid nytt.
Här tror jag att några luras om att om Flashback stänger ner kommer det inte komma upp ett liknande, vilket är så himmla fel.

Jag är här för att starta forum om admin kan säga hur det ligger till med Flashbacks framtid. Jag kan vänta 2 år, inga problem för mig.
Citera
2020-07-02, 22:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Om man med första inlägget börjar dilla om forumets ekonomi så kan man gissa att någon råkar vara kränkt och finns i en tråd på forumet.
Citera
2020-07-02, 22:20
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Vi ser vem som är upprörd verkligen.

Trådens första inlägg.

Jag tackar dig ändå, nu fick jag inse mitt misstag, förra årets resultat är inte 900K!
Den är 1 miljon 300K.

Jag upprepar frågan igen, hur ser Flashbacks framtid ut om du har tittat på sifforna?
Vad är ditt svar på det fetmarkerade?
Protip till dig, satsa inte på en karriär som revisor, eller inom ekonomi.
Du förstår ju inte vad du ser i redovisningen.
Citera
2020-07-02, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det här är ganska märklig retorik. FB har överlevt den absolut värsta tiden inom internetforum och frodas fortfarande. Inte ens det vänsterblivna kommunikationskriget har biti. Nu är det enklare än någonsin att driva ett forum som detta och låta det vara aktivt bra länge.

Troligtvis kommer forumet att överleva nästa decennium.

Hej du med nästan 8K poster på 10 månader. Flashback lever sin värsta tid nu, dom bästa tiden är förbi Flashback som du tror var värsta tiden.
Citera
2020-07-02, 22:25
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Hej du med nästan 8K poster på 10 månader. Flashback lever sin värsta tid nu, dom bästa tiden är förbi Flashback som du tror var värsta tiden.

Och vad baserar du det på? Du är ju fullkomligt okunnig inom ekonomi, det har du ju bevisat bortom allt tvivel.
Citera
2020-07-02, 22:26
Medlem
fums avatar
Hur kan folk fortsätta streta på när mod tålmodigt förklarat att Flashback media group och Flashback inc, som är ett amerikanskt aktiebolag och äger forumet, inte är samma bolag?

Även om vi leker med tanken att ägaren är densamma spelar det ingen roll. Ett aktiebolag är en egen juridisk entitet. Att ett bolag konkar rör inte ett annat bolag.
Citera
2020-07-02, 22:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Vi får se. Men numera är det ingen som ens pratar om att stänga ner forumet, som det tidigare gjots. Dessutom är det fler som använder internet än tidigare. Det är även både enklare och billigare att driva forum samt att finna finansiering.
Citera
2020-07-02, 22:34
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Här är det bara admin som kan svara på om Flashback överlever.

2018 har Flashback 4 miljoner i tillgångar, plockar ut 1 miljon 900K kronor på två anställda.

2019 har Flashback 2 miljoner 500K i tillgångar, plockar ut löner på nästan 1 miljon 500K.
Citat:
Flashback kommer stänga ner, det inom 2 till 3 år. Om admin kan flika in och säga och ge förhoppningar om att man har fel men det kommer han inte göra heller.

Jag har bra med pengar, jag kan hitta någon som kan skapa en sån här sida så slipper dom som vill ha forum bli utan. Annars är det dåligt av admin att en dag bara stänga ner utan att säga något. Lämna alla utanför liksom.
Citat:
Jag håller med dig, inte avtog drogsäljandet bara för att polisen släckte flusvamp.2.0. Det kommer upp alltid nytt.
Här tror jag att några luras om att om Flashback stänger ner kommer det inte komma upp ett liknande, vilket är så himmla fel.

Jag är här för att starta forum om admin kan säga hur det ligger till med Flashbacks framtid. Jag kan vänta 2 år, inga problem för mig.
Citat:
Du är ett skämt. Eller om inte motbevisa pappa nu att du inte är en dum pojke.

Har du missat vad läraren skrev för ett år sen?

(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

Vilka är numera ingen? Det är bara admin som kan svara på den frågan, eller tror du jan kan svara på den frågan? Driva är nog billigt men det behövs ändå pengar, kan vara 5K i månaden och om ingen vill annonsera här så tror jag inte ägaren är villig att betala 60K om året ur egen ficka bara för att du ska trolla här.

Du vill ha admins uppmärksamhet va?
Citera
2020-07-02, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vi får se. Men numera är det ingen som ens pratar om att stänga ner forumet, som det tidigare gjots. Dessutom är det fler som använder internet än tidigare. Det är även både enklare och billigare att driva forum samt att finna finansiering.

Du är ett skämt. Eller om inte motbevisa pappa nu att du inte är en dum pojke.

Har du missat vad läraren skrev för ett år sen?

Citat:
Det har på senare tid blivit allt svårare att finansiera verksamheten enbart genom annonsintäkter
(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

Vilka är numera ingen? Det är bara admin som kan svara på den frågan, eller tror du jan kan svara på den frågan? Driva är nog billigt men det behövs ändå pengar, kan vara 5K i månaden och om ingen vill annonsera här så tror jag inte ägaren är villig att betala 60K om året ur egen ficka bara för att du ska trolla här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in