2020-07-02, 21:50
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittman
Är du ekonom eller löneförhandlare? Alla som är en anställning betalar det du tar upp, Flashback är inte dom enda som gör det. I Sverige år 2020 finns det par i ett hushåll som inte ens tillsammans tjänar 500K. Tro eller ej men så ligger det till och du säger att nästan 1 miljon på 2 personer är lite lagom?
Kan dom som tar ut lön från Flashback banta sina löner? Är det möjligt?
Jag tycker att det är mycket, men mycket dubbelmoral att när man begär om donationer och tar ut lön på 500K var är hyckleri, vad tycker du i den frågan?

Möjligen blandar du samman saker även här. Det är alltså inte så att lönekostnaden för ett företag är samma som det du får ut i lön. Om lönekostnaden verkligen bara är 500 000 per anställd är det ganska låga löner skulle jag säga. Om det nu är så det redovisas.
Citera
2020-07-02, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisDiGorgonzola
Vi får hålla tummarna att svinstian Flashback släcks ner inom kort, och att ett vettigare och mer rakryggat alternativ öppnas. Jag skulle bli förvånad om forumet överlever 2022.

Här är det bara admin som kan svara på om Flashback överlever.

2018 har Flashback 4 miljoner i tillgångar, plockar ut 1 miljon 900K kronor på två anställda.

2019 har Flashback 2 miljoner 500K i tillgångar, plockar ut löner på nästan 1 miljon 500K.
Citera
2020-07-02, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Möjligen blandar du samman saker även här. Det är alltså inte så att lönekostnaden för ett företag är samma som det du får ut i lön. Om lönekostnaden verkligen bara är 500 000 per anställd är det ganska låga löner skulle jag säga. Om det nu är så det redovisas.

Vad jobbar du med då? Du måste han miljoninkomst om du tycker att 500K i lön är lågt.
Citera
2020-07-02, 21:53
Medlem
MarkisDiGorgonzolas avatar
Citat:
Här är det bara admin som kan svara på om Flashback överlever.

2018 har Flashback 4 miljoner i tillgångar, plockar ut 1 miljon 900K kronor på två anställda.

2019 har Flashback 2 miljoner 500K i tillgångar, plockar ut löner på nästan 1 miljon 500K.

Det går markant utför med andra ord. Låter bra. Med samma utveckling är dom som sagt borta snart.
Citera
2020-07-02, 21:57
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Vad jobbar du med då? Du måste han miljoninkomst om du tycker att 500K i lön är lågt.
En lönekostnad på 500.000 innehåller även sociala avgifter på 30%, vilket betyder att bruttolönen till den anställda är 350.000, dvs ca 29.000 per mån. Ingen dunderlön direkt, snarare snittlön för en heltidsanställd, eller strax under.
Du verkar väldigt upprörd, varför?
Citera
Medlem
najass avatar
Citat:

Suck. 500 000 i lönekostnad. För företaget alltså. Det är väl det som redovisas. Alltså den kostnad företaget har per anställd vilket inkluderar stora poster kopplade till lönen (sociala avgifter, pensionsinbetalningar etc etc).

Det betyder ju att de anställda inte är i närheten av 500 000 i lön. Ca hälften skulle jag gissa.
Citera
Bannlyst
Citat:
Det är väl som vanligt en sammanblandning av Flashback Media Group, som har massa olika verksamheter, med företaget som driver forumet (Flashback International Inc). Det startas väl en sån här tråd om året när FMGs siffror publiceras.

Nej, det är inte sammanblandning. Det är bara det att ni försöker få alla att tro fel. Jag har tittat upp det här ordentligt. Flashback.org: Flashback Media Group. Du borde nu få varning för missvisande av sanningen.
Citera
2020-07-02, 22:01
Bannlyst
Citat:
Suck. 500 000 i lönekostnad. För företaget alltså. Det är väl det som redovisas. Alltså den kostnad företaget har per anställd vilket inkluderar stora poster kopplade till lönen (sociala avgifter, pensionsinbetalningar etc etc).

Det betyder ju att de anställda inte är i närheten av 500 000 i lön. Ca hälften skulle jag gissa.

Jag kanske borde ha skrivit årslön, hade det varit bättre? Men hur många i Sverige har en årslön på 500K?

Vad hade anställda för årsikomst förra året? Kan du snälla ta upp det också, ett bevis för att du nu inte är partisk för Flashbacks del.
Citera
2020-07-02, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisDiGorgonzola
Vi får hålla tummarna att svinstian Flashback släcks ner inom kort, och att ett vettigare och mer rakryggat alternativ öppnas. Jag skulle bli förvånad om forumet överlever 2022.

Flashback kommer stänga ner, det inom 2 till 3 år. Om admin kan flika in och säga och ge förhoppningar om att man har fel men det kommer han inte göra heller.

Jag har bra med pengar, jag kan hitta någon som kan skapa en sån här sida så slipper dom som vill ha forum bli utan. Annars är det dåligt av admin att en dag bara stänga ner utan att säga något. Lämna alla utanför liksom.
Citera
2020-07-02, 22:08
Medlem
najass avatar
Citat:
Jag kanske borde ha skrivit årslön, hade det varit bättre? Men hur många i Sverige har en årslön på 500K?

Vad hade anställda för årsikomst förra året? Kan du snälla ta upp det också, ett bevis för att du nu inte är partisk för Flashbacks del.

Men snälla nån, du kan inte vara så här korkad?

Klart som fan det handlar kostnad per anställd för hela året. Dock är siffran som redovisas alltså inte årslön för de anställda utan årslönekostnad för företaget.

Meddellönen i Sverige år 2019 var för övrigt 423 600 kr enligt SCB, så det är tämligen många som har en lön över 500 000.
Senast redigerad av najas 2020-07-02 kl. 22:14.
Citera
2020-07-02, 22:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Men behöver man dunderlön för att jobba på Flashback?

Upprörd, hur kan du avgöra det och på vad? Jag är här för att diskutera Flashbacks framtid, om den ens har det. Vad är du upprörd över?

Citat:

Vad är det du inte förstår med lönekostand, bruttolön och månadslön?
Om ett företag har en lönekostnad på 500.000 innehåller den även sociala avgifter på ca 30%, vilket betyder att den anställdas bruttolön är ca 350.000.
Det blir en månadslön på 29.000, på vilket sätt tycker du det är en upprörande hög lön? Varför startar du en tråd om att folk tjänar 29.000 i månaden på att sköta ett forum?
Starta ett själv om du nu tycker det är så fantastiskt mycket pengar, och se hur lätt det är att tjäna pengar på att driva ett internetforum.

Hur många tjänar över 350k per år? Drygt hälften av alla yrkesarbetande: https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Loner/medianlon-och-genomsnittslon-i-sverige/
Citera
2020-07-02, 22:11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Ärligt talat så verkar du vara smått efterbliven. Fattar du inte att det som redovisas inte är bruttolönen för den anställde.

Varför upprepar du samma felaktighet hela tiden? När det redovisas en lönekostnad på 500 kkr så innebär inte det att lönen för den anställda är 500 kkr. Fattar du inte det?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in