2020-07-02, 20:01
Bannlyst
I ett narcissistisk angivarsamhälle som Sverige med extremt många godhetssignalerare, narcissiter och vänsterextrema så är man anonym för att inte bli trakasserad av de hjärntvättade PK narcissisterna som inte kan acceptera olika åsikter.
Senast redigerad av Nico.Souls 2020-07-02 kl. 20:04.
Citera
2020-07-02, 20:09
Medlem
hippilis avatar
Känns bra att för en gångs skull att kunna vara anonym men några vet vem jag är här. Har samma åsikter utanför fb. Det är inte så roligt alla gånger att vara igen känd när man har näsan utanför dörren många håller säkert med om det
Citera
2020-07-02, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Vad bra, då kan väl du moraliskt sett föregå med gott exempel och hålla upp ditt pass bredvid dig med denna tråd i bakgrunden när du tar kort innan du tycker att andra ska vara öppna på Flashback. Vi är alla nyfikna på vem du är.

Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Du ju själv anonym med ditt nick så...ja du ser ju hur absurt det blir.

Som det är nu på Flashback och i mitt liv, så skulle jag inte berätta vem jag är i verkligheten. Många av Flashbacks användare är väldigt aggressiva och avskyr (andras) yttrandefrihet, och det kan därför gå illa för en om man berättar vem man är.
Och den här tråden är främst till för att reda ut varför användare på Flashback vill vara anonyma, bla så att man kan undvika att skriva sådant som gör att människor vill skada en, och så att man kan hitta sätt att slippa vara anonym och kan vara öppen med sina åsikter i verkligheten.
Man kan ju börja om från början med ett nytt konto, och då vara öppen med vem man är i verkligheten och inte berätta vem man var innan på Flashback.

Men om alla, eller en stor del, av Flashbacks användare skulle komma överens om att bryta sin anonymitet samtidigt, och dessutom lova att skydda varandra mot trakasserier och våld, då kan jag tänka mig att ställa upp på det.
Citera
2020-07-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resabort
Som det är nu på Flashback och i mitt liv, så skulle jag inte berätta vem jag är i verkligheten. Många av Flashbacks användare är väldigt aggressiva och avskyr (andras) yttrandefrihet, och det kan därför gå illa för en om man berättar vem man är.
Och den här tråden är främst till för att reda ut varför användare på Flashback vill vara anonyma, bla så att man kan undvika att skriva sådant som gör att människor vill skada en, och så att man kan hitta sätt att slippa vara anonym och kan vara öppen med sina åsikter i verkligheten.
Man kan ju börja om från början med ett nytt konto, och då vara öppen med vem man är i verkligheten och inte berätta vem man var innan på Flashback.

Men om alla, eller en stor del, av Flashbacks användare skulle komma överens om att bryta sin anonymitet samtidigt, och dessutom lova att skydda varandra mot trakasserier och våld, då kan jag tänka mig att ställa upp på det.
Så bra, du svarar ju här på din egen fråga.
Citera
2020-07-02, 20:19
Bannlyst
Citat:
Så bra, du svarar ju här på din egen fråga.

Jo men det är intressant att veta vad andra användare skriver, som är så hemskt att de vill vara anonyma. Alla inlägg man skriver på Flashback är ju inte provocerande eller får människor att hata en.
Citera
2020-07-02, 20:25
Medlem
Citat:
Jo men det är intressant att veta vad andra användare skriver, som är så hemskt att de vill vara anonyma. Alla inlägg man skriver på Flashback är ju inte provocerande eller får människor att hata en.
Nej men det är ju också en bra sak, tex så kan man spekulera i mordfall utan bli inblandad. Kan tänka mig polisen lusläser trådar på flashback i samband med skjutingar...de kan nog snappa upp mycket då de som känner offret eller GM ofta inte kan hålla fingrarna i styr. De som skriver och spekulerar hade inte vågat göra det om man inte var anonym av anledningar du själv nämnde.
Citera
2020-07-02, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
I min bekantskapskrets säger jag precis detsamma som jag skriver här, t.o.m. värre saker. Jag umgås inte med människor som är godhetssignalerare, moralkärringar etc.

Kan du ge ett exempel på ett inlägg som du har skrivit, som gör att du inte vill bryta din anonymitet?

Här är sådant inlägg från mig, som människor av alla "raser" troligen kan tänkas vilja skada mig för:

Citat:
Jag insinuerar inte att vissa människor är sämre än andra människor, jag säger att vissa människor är sämre än andra människor. Men jag bedömer inte människors kvalité utifrån enbart hudfärg. Och just svart hudfärg är ju att föredra i soliga delar av världen, så svart hudfärg är alltså inget som sänker kvalitén hos en människa. Svart hud brukar också tåla både värme och kyla bättre än vit hud, har jag hört.

Hur man värderar människor beror på vad man ska använda dem till. Och det gäller alla människor. Och vissa människor har tyvärr väldigt lågt värde.
Men socialt utsatta människor brukar ofta kunna användas till mycket, och är därför väldigt värdefulla. Och det finns människor som vill betala dyrt för dessa människor, men lagarna sätter stopp för det, vilket jag tycker är synd.
Citera
2020-07-02, 20:35
Bannlyst
Citat:
Kan du ge ett exempel på ett inlägg som du har skrivit, som gör att du inte vill bryta din anonymitet?

Här är sådant inlägg från mig, som människor av alla "raser" troligen kan tänkas vilja skada mig för:

Jag tror att du missförstod mitt svar.

Naturligtvis är det ingen som tror att du är för slaveri. Det framgår av dina inlägg att du inte gillar många saker som diskuteras här.
Citera
2020-07-02, 20:38
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Det är väl bara exhibitionister som INTE vill vara anonyma på nätet..
Citera
2020-07-02, 20:40
Citat:
Man kan pröva sina åsikter genom att säga att det bara är en tanke man har fått, och det borde vara så man tänker också om åsikten ännu är "under utveckling".

För att förändra detta så måste människor bli mer toleranta, och då måste de vänja sig vid att höra massa provocerande åsikter. Men det kommer de inte vänja sig vid om människor inte är öppna med sina åsikter i verkligheten, tex genom att sluta vara anonyma på Flashback. Och för att människor ska våga det så måste det bli "fult" att vara intolerant mot oliktänkande. Men det är snarare tvärtom i Sverige just nu, media och politikerna fjäskar väldigt mycket för grupper som vill begränsa yttrandefriheten.

Och Flashback är inte en bra plattform att försvara sig från heller, om man tex har blivit uthängd på Flashback. Då har man noll rättigheter och är helt utlämnad till alla Sveriges galningar. Och det är ännu ett skäl till att jag undrar varför det är så viktigt att just Flashbacks användare ska få vara anonyma, när uthängda personer inte får vara anonyma?
Sverige och svenskarna får vara som dom vill. Enklast är att bara tänka på sig själv och acceptera att vi är en dömande och inskränkt folkgrupp, och anpassa sig efter den verkligheten. Att kämpa för något som skulle ta generationer att förändra kan andra syssla med, medan vettigt folk gör vettiga saker. Politik och driv är för avlönade politiker och journalister.
Vet du exempel på icke offentliga personer som blivit uthängda på Flashback? Som inte outat sig själva. Till syvende och sist lyder väl Flashback under svensk lag? Oavsett var servrarna står så är ju sidan riktad mot och för svenskar.
Citera
2020-07-02, 20:45
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Och därför undrar jag vad som är orsaken till att ni vill vara anonyma på Flashback?
Varför kan ni inte vara öppna med era åsikter i verkligheten?

.

Jag hade konto på Facebook i ungefär 4 veckor för 10 år sedan och raderade mitt konto (Vilket inte gick till 100%) därför att jag blev varse vartåt det barkade väldigt snabbt. Det gick knappt att ta upp ett politiskt eller samhällsvetenskapligt ämne på facebook innan förnumstiga präktiga f.d. vänner seglar upp och ska agera som progressiva moralens väktare och helt oombedd komma med idiotiska tips,råd och dåd. Blev så avtänd så det inte är klokt. På facebook ska man stoltsera som en individ som är hellylle,präktig och har ett oändligt stort ansvar för allt och alla. Jag höll på att kvävas. Hur , liksom, tävlar man ett ett gäng självutnämnda världsförbättrare, som poserar revy en efter en...man spyr.

Har inga problem att vara öppen med mina åsikter i verkligheten, men faktorn att kunna vara anonym på FB lägger till en dimension. Det finns ingen anledning till självcensur. Alla andra som skriver har samma frihet. Det finns inget grupptänkande eller försök från någon nyvaken idealist att bli rädd för att världen går under 2030 - och lider falska kval (Eftersom ingen egentligen i botten av sitt hjärta någonsin är beredd att ge upp allt de har)

Flashback är syret för bra diskussioner. Jag hittar många gelikar (Och många low-life) Men det är liksom som vårt samhälle är beskaffat. Alla får en plats , ingen behöver ursäkta sin existens . Och ingen behöver ännu en Facebookberättelse om hur jäkla fucking duktiga personer varit idag genom att ta med begagnade plastpåsar nästa gång de handlar...
Citera
2020-07-02, 20:49
Bannlyst
Citat:
Nej men det är ju också en bra sak, tex så kan man spekulera i mordfall utan bli inblandad. Kan tänka mig polisen lusläser trådar på flashback i samband med skjutingar...de kan nog snappa upp mycket då de som känner offret eller GM ofta inte kan hålla fingrarna i styr. De som skriver och spekulerar hade inte vågat göra det om man inte var anonym av anledningar du själv nämnde.

Uppgiftslämnande till tex polisen är ju just sådant som kräver anonymitet.
Och man kan ha särskilda Flashback-konton för sådana och liknande ändamål.
Det kan dessutom vara en stor risk att man oavsiktligt bryter sin anonymitet, om man skriver i sådana trådar med ett konto som man även skriver med i andra trådar där man är mer personlig. Och kanske råkar man tom skriva sitt namn eller annan personlig info tex när man är full.
Och det jag undrar är främst varför man vill vara anonym när det gäller ens åsikter och tankar om tex politik, vetenskap och kultur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in