Citat:
Ursprungligen postat av
Moderkort
Du svarar i princip på din egen fråga det är lätt att säga vad man tycker och tänker när du är anonym sen står man inte för det i verkligheten.
Men jag är intresserad av var andra drar gränsen för vad de säger i verkligheten till andra människor, och vad de måste säga anonymt på Flashback eller andra anonyma sajter.
Risken finns ju att man drar gränsen alldeles för lågt, så att man väljer att säga allt på Flashback och håller tyst om alla sina åsikter i verkligheten.
Jag skulle egentligen kunna säga i verkligheten att jag tex vill tillåta slaveri, eftersom jag vill det av humanitära skäl, för att minska världssvälten tex. Och jag tycker inte slaveri är nödvändigt om man överger kapitalismen, för då äger staten alla medborgare.
Men problemet är att många människor feltolkar ens åsikter och är snabba att döma en, och därför är risken stor att man blir utsatt för trakasserier eller våld.
Och därför tycker jag att Flashbacks användare borde bilda något slags medborgargarde, som skyddar människor som är öppna med sina åsikter i verkligheten. Det är mycket viktigare än att erbjuda anonymitet till användarna.
Människor kan då tex ha klistermärken på sina ytterdörrar där det står tex "Flashback skyddar här".
Flashback Forum behövs dock förstås fortfarande för att undvika för mycket censur.