• 1
  • 2
2020-07-02, 02:23
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Har trillat över denna figur av en slump. Grovt kriminell och hyfsat otäck. Pettri Haldun Similä heter han. Undrar om någon har info kring denna galning? Det är knappast en diskussion rörande aktuella brott, men bättre delforum kunde inte jag hitta. Hoppas mod låter tråden ligga kvar eller flyttar till forum jag missat.

Här är iaf en dom gällande Pettri: https://forumfiles.com/Jdw6E7Dco0/B13481-09_PDF

Lite nyfiken blir man ju...
Citera
2020-07-02, 04:04
Medlem
Jack.Elams avatar
Den här domen är skriven som en perverterad version av Ingmar Bergmans Smultronstället. Jag kan höra berättarrösten när jag läser det nedanstående

Saxat från sida 4 av domen.
Citat:
Han höll en spade i handen. Han var arg och frågade vart hon trodde att hon skulle. Han sade att hon visste ju att hon inte skulle vända ryggen till och gå. Han slog till henne med spaden så hon ramlade bakåt. Det var inte mot huvudet. Han satte sig över henne och höll spadskaftet över hennes bröstkorg. Han slog till henne med öppen handflata. Hon reagerade på det. Han brukade alltid slå med knytnävarna annars.
Citera
2020-07-02, 09:43
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Har trillat över denna figur av en slump. Grovt kriminell och hyfsat otäck. Pettri Haldun Similä heter han. Undrar om någon har info kring denna galning? Det är knappast en diskussion rörande aktuella brott, men bättre delforum kunde inte jag hitta. Hoppas mod låter tråden ligga kvar eller flyttar till forum jag missat.

Här är iaf en dom gällande Pettri: https://forumfiles.com/Jdw6E7Dco0/B13481-09_PDF

Lite nyfiken blir man ju...

Hehe Pettri. Gammal granne från Solvalla-tiden =)

Riktig j*vla tokf*n som trots sitt yviga sätt och sönderknarkade hjärna är riktigt j*vla nogräknad. Vi kom rätt bra överens han och jag de gånger vi språkade vilket inte var mer än en gång i månaden. Amfetamin är hans frukost, lunch och middag som så många andra som bodde där.

Han lever på bidrag och stölder men var smart nog att ge f*n i mig och mitt. Däremot så stal han lite prylar av andra grannar där som ändå allt som oftast var stulna minst en gång redan.

Ett stjärnskott och ett original som jag inte skulle vilja hamna i vägen för om han blir grinig. Garanterat vapen i fickan hela tiden. Men bjud honom på en holk och snacka lite med honom så är han inte så illa

Mvh
Citera
2020-07-02, 13:31
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Den här domen är skriven som en perverterad version av Ingmar Bergmans Smultronstället.

Kan inte annat än hålla med, har aldrig läst en liknande dom förr och det är därför man blir nyfiken. Tycker även att man borde hört om det här fallet tidigare då det förefaller hyfsat grovt, har sökt men hittar ingenting om det på nätet.
Citera
2020-07-02, 13:40
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Hehe Pettri. Gammal granne från Solvalla-tiden =)

Riktig j*vla tokf*n som trots sitt yviga sätt och sönderknarkade hjärna är riktigt j*vla nogräknad. Vi kom rätt bra överens han och jag de gånger vi språkade vilket inte var mer än en gång i månaden. Amfetamin är hans frukost, lunch och middag som så många andra som bodde där.

Han lever på bidrag och stölder men var smart nog att ge f*n i mig och mitt. Däremot så stal han lite prylar av andra grannar där som ändå allt som oftast var stulna minst en gång redan.

Ett stjärnskott och ett original som jag inte skulle vilja hamna i vägen för om han blir grinig. Garanterat vapen i fickan hela tiden. Men bjud honom på en holk och snacka lite med honom så är han inte så illa

Mvh

Det låter inte som någon jag skulle umgås med frivilligt, men han tycks ha en personlighet. Har nu läst lite fler domar han har på sig, inte lika allvarliga som den postade men jäkligt absurda.

Vad menar du med att han var/är "nogräknad"? Var han rättvis?

Som sagt blir man ju nyfiken....
Citera
2020-07-02, 13:54
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Den här domen är skriven som en perverterad version av Ingmar Bergmans Smultronstället. Jag kan höra berättarrösten när jag läser det nedanstående

Saxat från sida 4 av domen.

Och vad säger man om detta: "De försökte ha analsex igen men det gjorde för ont. Han slog henne igen. De skulle försöka en tredje gång. Då förstod han att hon inte kunde för att det gjorde ont. Han trodde tydligen att hon sagt att hon hade ont i ryggen. Det blev ingen tredje gång. Han kramade henne. Han sade att han inte skulle ha försökt om han förstått att det gjorde ont. Han bad om ursäkt och kramade henne."

"Han slog henne med knytnäven i ansiktet, huvudet och på kroppen. Det kom blod på golvet i sovrummet.".... "Han cyklade. Hon sprang efter. Han hade lugnat ner sig. Hon trodde att det skulle bli bra." WTF!

"När hon vaknade hade han bakbundit hennes händer med ett plastband. Han sade att han var lika ledsen som hon men att han måste slå henne och att han älskade henne så mycket. Han började gråta. Sedan tog han fram den där yxan. Han sade att han måste döda henne och att det var kört för henne. Han sade hej då till henne. Sedan slog han henne i huvudet med baksidan av yxan. Det lät och kändes så konstigt. Hon trodde att hon skulle dö."

"Hon var blodig och kladdig. Huvudet var jätte svullet. Pettri tittade på huvudet och sade att det inte såg bra ut." Lite begåvning verkar han ju ha...

"Han sade åt henne att ta av tröjan. Hon fick inte av den för huvudet var så svullet. Han fick slita av tröjan. Hon fick några av hans smutsiga kläder som han hade med sig. Hon var kissnödig. Han gav henne en hink att kissa i. Sedan sade hon att hon ville ha vatten att dricka. Han gav henne vin i stället." Inte illa att bjuda på vin...

Fattar inte att man inte hört om detta tidigare....
Citera
2020-07-02, 15:59
Medlem
Svensk pundare med finskt namn och medborgare i Turkiet?!? Wtf?!?
Citera
2020-07-02, 16:10
Det måste ju vara en romanförfattare som skrivit domen.
Citera
2020-07-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtraume
Svensk pundare med finskt namn och medborgare i Turkiet?!? Wtf?!?
Han är knappast hel finne eftersom Haldun är ett arabiskt namn.
Citera
2020-07-02, 22:36
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Spännande läsning. Han ser onekligen obehaglig ut på sin FB. Bruden som omnämns i domen är ju även omskriven här på flashback ett par gånger tidigare. Yxan i huvudet gjorde nog varken till eller från. Sorgligt pack det finns.
Citera
2020-07-02, 23:02
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Ytterligare en dom avseende häleri, han lyckades köpa en flotte värd minst 30.000kr för 500kr.

https://forumfiles.com/tbfdO6Dfo5/B10271-15_PDF
Citera
2020-07-02, 23:12
Medlem
Bodde i samma kvarter som honom i solvalla. Hal jävel. Tvättade på andras tvättider och gjorde aldrig rent luddfiltret. Ingen vågade säga till honom, inte ens ordföranden och han vägde mer än 90 kg. Pettri körde en trimmad Puch och slängde fimpar rätt på marken. En otrevlig typ som man inte ville få problem med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in