2020-09-29, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Han verkar tyvärr ha rätt.

https://www.unodc.org/unodc/en/scien...l-control.html - sida 301

"Specified series of double bond isomers prepared synthetically or, in the case of
certain isomers, extracted from plants of the Cannabis genus:" delta-8-thc med fler finns med där.

Eftersom Sverige följer denna förordningen så spelar det ingen roll om det utvinns från industrihampa eller vanligt weed, då båda hör till Cannabis genus. Skulle då förmodligen ge samma straff som vanlig THC.

Nästa fråga är om det ger samma metaboliter som 9 thc och därav även skulle visas på urinprov?
Ren delta 8 bör inte visa sig på pissprov då det är en helt egen molekyl och kikar man på strukturen så borde den inte metaboliseras till något annat heller.
Men någon som är mer kunnig inom det får gärna uttala sig.
Citera
2020-09-29, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Ren delta 8 bör inte visa sig på pissprov då det är en helt egen molekyl och kikar man på strukturen så borde den inte metaboliseras till något annat heller.
Men någon som är mer kunnig inom det får gärna uttala sig.

https://www.3chi.com/delta-8-thc/

Delta 8 THC Metabolites

Delta 8 THC is thought to have the same metabolites as Delta 9 THC except the double bond is changed when applicable. However, studies are not readily available with the exact metabolites. The only study even mentioning metabolites was done on mice.

Our initial observations suggest the metabolites of Delta 8 THC are longer lasting than Delta 9 THC metabolites when eaten and possibly stronger, too.

Will I Pass A Drug Test on Delta 8 THC?

No, as Delta 8 THC’s metabolites are either that same or too similar to Delta 9 THC’s and will trigger a positive test for Delta 9 THC.

We tested this by using at home drug testing kits on 3Chi employees who only used D8 THC and sending one employee to the same lab our local police go to for their drug testing. All tests were positive for THC.

While we’ve heard of others passing while using D8 THC, we have not personally verified these reports, and our firsthand data suggest that’s, at best, not common.
Citera
2020-10-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElSheddai
https://www.3chi.com/delta-8-thc/

Delta 8 THC Metabolites

Delta 8 THC is thought to have the same metabolites as Delta 9 THC except the double bond is changed when applicable. However, studies are not readily available with the exact metabolites. The only study even mentioning metabolites was done on mice.

Our initial observations suggest the metabolites of Delta 8 THC are longer lasting than Delta 9 THC metabolites when eaten and possibly stronger, too.

Will I Pass A Drug Test on Delta 8 THC?

No, as Delta 8 THC’s metabolites are either that same or too similar to Delta 9 THC’s and will trigger a positive test for Delta 9 THC.

We tested this by using at home drug testing kits on 3Chi employees who only used D8 THC and sending one employee to the same lab our local police go to for their drug testing. All tests were positive for THC.

While we’ve heard of others passing while using D8 THC, we have not personally verified these reports, and our firsthand data suggest that’s, at best, not common.

Finns det butiker som skickar detta inrikes eller inom EU? Verkar mest vara en företeelse i USA just nu...
Citera
2021-03-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Finns det butiker som skickar detta inrikes eller inom EU? Verkar mest vara en företeelse i USA just nu...

Finns på svampen att inhandla av bra säljare.. ska tydligen vara bra också
Citera
2021-03-13, 15:17
Medlem
Delta-8 är lagligt här i USA, for att man kan framställa den från hampa. Jag har ätbar godis D8 och vape pen. Man blir påverkad. Delta-8 är mindre paranoid jämfört med cannabis. Det sägs att paranoian ligger i Delta-9 molekylen mera.
Citera
2021-03-23, 02:04
Medlem
tazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Finns på svampen att inhandla av bra säljare.. ska tydligen vara bra också

Hur konsumerar du den?
Citera
2021-04-10, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LappadHund
Faaast det blir man dock. Ruset är mindre i huvudet och mer i kroppen men hög blir du verkligen. Bara för att det är mindre psykoaktivt betyder det inte att det inte är psykoaktivt.

En person som sager att man inte blir hög på Delta-8 THC har aldrig rökt riktigt Delta-8... men blir skit hög. Dom vape pens som jag kopt i USA ar nästan starkare an vanligt gras, väldigt koncentration. Man hostar som sjutton om man drar in vape mer an 3 sekunder. Jag tycker D-8 ar riktigt nice for dagtids bruk. Men kan bli sa sjalvmedveten och lite orolig/paranoid av traditonel cannabis, men faktiskt sitter dom egenskaperna mer som en effekt av Delta-9 THC. D-8 ar mycket mer avslappnad mentalt, men man ar absolut hog i sinnet och kroppen
Citera
2021-04-10, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Well-being
En person som sager att man inte blir hög på Delta-8 THC har aldrig rökt riktigt Delta-8... men blir skit hög. Dom vape pens som jag kopt i USA ar nästan starkare an vanligt gras, väldigt koncentration. Man hostar som sjutton om man drar in vape mer an 3 sekunder. Jag tycker D-8 ar riktigt nice for dagtids bruk. Men kan bli sa sjalvmedveten och lite orolig/paranoid av traditonel cannabis, men faktiskt sitter dom egenskaperna mer som en effekt av Delta-9 THC. D-8 ar mycket mer avslappnad mentalt, men man ar absolut hog i sinnet och kroppen

Man blir påtagligt bäng av delta 8, inga problem att bli riktigt jävla skev.
Delta 8 är mer soft än d9 imo.
Citera
2021-04-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Man blir påtagligt bäng av delta 8, inga problem att bli riktigt jävla skev.
Delta 8 är mer soft än d9 imo.

Jag håller med. Och det intressanta ar ju att varje gång man man röker vanligt cannabis sa far man stora doser D8 och D9 THC, sa alla som har rökt vanligt grönt har upplevt D8 effekten. Det ar darfor den klassas som en semi-syntetisk eftersom som den ar naturligt påkommen men sen framställt syntetiskt
Citera
2021-06-23, 13:39
Medlem
Blue_berrys avatar
Jag har rökt vape cart med delta-8, det var riktigt trevligt. Känns typ som 120% indica, ni som är insatta i cannabis förstår nog vad jag menar. Fungerar gör det verkligen, tvivlar på att det är lagligt alls.
Citera
2021-06-25, 19:52
Medlem
Olagligt tyvärr men mer cleant än d9. Som folk säger utan paranoia osv. Fanns på flug och 350 för näven är ju fantastiskt. Var ju någon här som minsann sa hur dyrt det skulle vara..
Citera
2021-11-29, 15:49
Medlem
Grymt nöjd med delta 8. Kom precis hem med lite ”gummy bears” köpta lagligt i USA. Säljs i smoke shops överallt och jag var skeptisk till ett lagligt alternativ men THC är THC så jag köpte lite att testa.
Är ofta paranoid när jag röker och därför aldrig heller gillat röra mig ute bland folk. Delta 8 gav ett förbannat skönt rus utan minsta antydan till paranoia. Minst lika bra om inte bättre än ”vanligt cannabis”.

Tjejen jag köpte av rekommenderade 1 godis för ovan rökare och 2 för en van rökare. Tog bara en halv första gången och blev rejält bäng 😄 Men jag röker väldigt sällan så inte förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in