Citat:
Ursprungligen postat av
BraidsMamma
Man hoppas ju att vi får se de bästa junisarna åka mot seniorerna. De kan väl inte införa startförbud för juniorer väl, och de bästa borde väl ha bra FIS-ranking nog att peta några medelmåttor bland seniorerna.
Menmen, man ska väl inte ta nåt för givet...
Jag förstår varför man ev. vill dra ned på antalet deltagare för logistikens skull, men jag förstår inte vad man syftar på med förklaringen om TV-tider och dagsljus. Loppen tar inte längre tid att genomföra för att det är en pandemi, om något så är det lättare att passa TV-tiderna när juniorerna har sina egna lopp och startfältet för seniorerna därmed är mindre. Dessutom blir det inga internationella deltagare i år, så damsidan skrapar väl knappt ihop 50 startande om inga juniorer är med. Att herrsidan måste begränsas på något vis är desto mer klart.
Får inte riktigt ihop problembilden längdskidorna hela tiden verkar dras med om jag ska vara ärlig, efter att ha följt en hel friidrottssäsong och hur man löste exempelvis Lidingöloppet på en dag med sex startklasser bara för några veckor sen. Är det utrymmen för vallare m.m. som är problemet på vissa håll kanske?