Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Att Sundling håller på att bli distansåkare tror jag är kraftigt överdrivet. Hon har verkligen alltid rättat sig helt efter sprintprogrammet. Men det är/var förstås kul att hon fullföljer tourerna, och det får hon gärna fortsätta med.
Jag tippar att hennes drivkraft nog snarare ligger i att ta en plats i sprintstafettlaget än att få åka distans på VM.
Till sprintstafetten känns i dagsläget Jonna-Linn som klart förstahandsval och som Sveriges bästa guldchans i VM (Tyvärr Maja, du platsar inte). Men Jonnas mål är nog dessutom att ta medalj (minst) i den individuella sprinten sakta ta en plats i stafettlaget. Tveksamt om hon får åka mer i VM även vid toppform trots att hon ju harr topp tio kapacitet på alla distanser.
Men hon lär ändå vilja åka en del distanslopp i vinter.
Däremot är jag nervös över Maja, jag hoppas verkligen det börjar komma mer positiva signaler om henne snart. Falk tror jag inte heller på i VM då sprinten går klassisk stil utan i dagsläget skulle jag gissa på Linn du, Jonna, Johanna och Emma i den individuella sprinten och tror inte på stallbröder av typen att nån av Jonna, Emma och Moa förväntas prioritera bort sprinten för att bli en fjärde distansåkare. Till stafetten har vi typ tolv kapabla tjejer, så det viktig blir ju att välja det för dagen bästa laget (med rätt åkare på rätt sträcka, med hänsyn till hur konkurrenterna kör)