2021-02-11, 18:06
Medlem
Man pansjonerar inte morsan bara för att tonåringen fyllt 18.
Citera
2021-02-11, 18:09
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Hon är 4:a i distans i Sverige med sin 7:e plats i WC i år.
Ingen annan har bättre resultat
Om vi jämför bästaplaceringar så är Kalla femma, Sundling har en sjätteplats
Citera
2021-02-11, 18:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Nei, begrunnelsen er jo tullete, men det sportslige uttaket er helt rett. Han skaper dessverre problemer for seg selv med å ikke bruke sportslige begrunnelser, som han helt fint kunne gjort. Nå høres det bare dumt ut.

Han använder ett politiskt »baklängestänkande« eftersom han inte har klara besked beträffande vare sig form eller hälsoläge. Tycker att det är ett fegt förhållningssätt och jag förstår att Dyvik blir upprörd när Kallas uttagning motiveras på det sättet.
Citera
2021-02-11, 18:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Man pansjonerar inte morsan bara för att tonåringen fyllt 18.

Fullständigt inadekvat metafor.

Då kan man ju lika gärna säga att man inte ska hålla myndiga barn hemma bara för att morsan inte tagit ut pension än.
Citera
2021-02-11, 18:12
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ok får ta och se om finalen igen.

Va det Maja som gick omkull eller va det Jonna? Har för mig att Maja föll när hon krokade ihop med Jonna.
Maja gick omkull och Jonnas stav bröts av (förutom att hon tappade fart) hon höll tredjeplatsen rätt länge med en stav
Citera
2021-02-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Det var en jaktstart, ikke en fellesstart.

Men OweGBG menade världscups resultat och inte fellestart.
Citera
2021-02-11, 18:14
Medlem
FNLSs avatar
Hade vi kunnat bytt till oss en extra plats i damernas mot en plats mindre i skiathlon, eller vad fan som helst egentligen, så borde dyvik varit med i truppen. Men nu har man tagit ut 17 åkare som är topp 4 på någon distans, vilket inte hon är.

Ibland innebär topp 4 i Sverige att man är topp i 6 i världen, ibland topp 30 eller rent av sämre än så. Men det är inte världsplacering uttagningen bygger på.
Citera
2021-02-11, 18:15
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Om vi jämför bästaplaceringar så är Kalla femma, Sundling har en sjätteplats
OK ni räknar alltså tiden i jaktstarten fast jag ser inte den som relevant men jag får väl ändra mig då.
Citera
2021-02-11, 18:20
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
OK ni räknar alltså tiden i jaktstarten fast jag ser inte den som relevant men jag får väl ändra mig då.
Jag påstår inte att den är relevant, men ska man bara rangordna svenskorna utifrån deras bästa distansplacering i världscupen så är det rimligt att räkna med alla lopp. Ruka är väl annars den helg det varit hårdast konkurrens medan i Lahti var många antingen hemma och återhämtade sig eller startade slitna av TdS.
Citera
2021-02-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag påstår inte att den är relevant, men ska man bara rangordna svenskorna utifrån deras bästa distansplacering i världscupen så är det rimligt att räkna med alla lopp. Ruka är väl annars den helg det varit hårdast konkurrens medan i Lahti var många antingen hemma och återhämtade sig eller startade slitna av TdS.

Där har du helt rätt. I Lahtis var väl hela svenska sprintlaget ej på plats och många slitna åkare efter tour de ski förrutom Kalla och Norska landslaget.
Citera
2021-02-11, 18:22
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Oavsett så väger ju Kallas 7:e plats meritmässigt tyngre än Jonnas 6:e plats, då skiathlon är en VM-distans - vilket 10 km fristil jaktstart inte är.

Samt att tävlingarna i Ruka inte är lika relevanta idag, då flera månader har passerat sedan dess.
Senast redigerad av Stefan4 2021-02-11 kl. 18:25.
Citera
2021-02-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fullständigt inadekvat metafor.

Då kan man ju lika gärna säga att man inte ska hålla myndiga barn hemma bara för att morsan inte tagit ut pension än.

Nä, man behöver kanske inte ansöka om att bli myndig. Det räcker med att proklamera det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in