2021-02-11, 15:56
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Minnet kan vara lite väl kort ibland, men Stina påverkades väl inte av att Jonna & Maja föll? Eller har jag fel? Men ja, Guld hade det ju blivit till Maja eller Jonna iaf, för de va i väldigt bra form och hade helt klart tagit Falla i en spurt.

Sen tror jag knappast att Stina hade fortsatt med längd även om hon vunnit Guld i sprinten.
Hon va mätt och behövde ny inspiration.
Jo hon fick stanna upp för att inte dras med i fallet och tappade många meter på Falla
Citera
2021-02-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Vad skall Anna Dyvik göra i framtiden när hon nu gjort sig omöjlig inom skidåkningen?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Qmj5wq/dyvik-ifragasatter-petningen-efter-uttagningen-av-kalla
Det är lugnt, hon säger ju bara sanningen som alla ser. Utan Ingesson och ryggknäckarn Tompson vid rodret hade ju Kalla med all rätt varit utanför VM-laget.
Citera
2021-02-11, 16:06
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Minnet kan vara lite väl kort ibland, men Stina påverkades väl inte av att Jonna & Maja föll? Eller har jag fel? Men ja, Guld hade det ju blivit till Maja eller Jonna iaf, för de va i väldigt bra form och hade helt klart tagit Falla i en spurt.

Sen tror jag knappast att Stina hade fortsatt med längd även om hon vunnit Guld i sprinten.
Hon va mätt och behövde ny inspiration.
Sant
Jonna eller Maja lär ha vunnit om de inte kraschat
Citera
2021-02-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VX50
Det är lugnt, hon säger ju bara sanningen som alla ser. Utan Ingesson och ryggknäckarn Tompson vid rodret hade ju Kalla med all rätt varit utanför VM-laget.

Om det är objektivt sant eller ej har ingen som helst betydelse, man beter sig inte så, dessutom verkar det vara extremt långsint när hon vetat om det så länge att hon inte kommer med, och att då i stället ge sig på de som tagits ut gör henne omöjlig i framtiden! Man kan acceptera att åkare i stridens hetta säger något dumt, men har man gått och ruvat i en vecka så gör man inte det!
Citera
2021-02-11, 16:12
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jo hon fick stanna upp för att inte dras med i fallet och tappade många meter på Falla

Ok får ta och se om finalen igen.

Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Sant
Jonna eller Maja lär ha vunnit om de inte kraschat

Va det Maja som gick omkull eller va det Jonna? Har för mig att Maja föll när hon krokade ihop med Jonna.
Citera
2021-02-11, 16:13
Medlem
OweGbgs avatar
Alltså jag tycker Dyvik borde varit med i truppen till VM som 9:e åkare eftersom herrarna fått 9 man med men med sämre ranking.
Men Dyvik gör ett stort fel när hon jmf Charlottes 48:e plats med hennes 36:e.
Charlotte har en 7:e plats och en bra stafettsträcka som bäst medan Dyvik också har en 7:e plats som bäst skillnaden är att Charlotte är 4:a efter Linn, Frida och Ebba på distans medan alla uttagna sprintåkare Linn, Maja, Jonna, Emma och Johanna har bättre resultat än Dyvik.
Därför dum jämförelse.
Men jag tycker alltså att Dyvik borde blivit uttagen ändå.
Sen en detalj till ang Kallas uttagning. Hennes ledaregenskaper och rutin är ovärdelig.
Ett exempel är när Frida slog Johaug i Holmenkollen och Ebba och Kalla var strax bakom så var det Charlotte som låg bakom skidbytet.
Det berättar Frida i SVT när hon pratar om det loppet i ett klipp.
Citera
2021-02-11, 16:14
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VX50
Jag köper däremot inte Dyviks argumentation. Vid uttagningar till mästerskap tittar man självklart hellre på bevisad högstanivå och inte på lägstanivå. Denna säsong har Kalla visat en bättre högstanivå i distanslopp än Dyvik. Magstarkt också av Dyvik att förminska Kallas ryggproblem, för det kan rimligen inte Dyvik veta ett dyft om.
Citera
2021-02-11, 16:18
Medlem
Vanstertrollets avatar
En loser som Dyvik ska bara hålla käft och respektera allt Charlotte gjort för Sverige. Blir förbannad när medelmåttor tar ton.
Citera
2021-02-11, 16:37
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Jag köper däremot inte Dyviks argumentation. Vid uttagningar till mästerskap tittar man självklart hellre på bevisad högstanivå och inte på lägstanivå. Denna säsong har Kalla visat en bättre högstanivå i distanslopp än Dyvik. Magstarkt också av Dyvik att förminska Kallas ryggproblem, för det kan rimligen inte Dyvik veta ett dyft om.

Håller med om detta. Dyvik framstår mest som en sur gnällspik och dålig förlorare med sådana här uttalanden.

Sedan var Byström tydlig i motiveringen angående färre antal damer att det beror på allroundkapacitet bland de uttagna damerna samt covidläget.
Citera
2021-02-11, 16:52
Medlem
Ostrobothnias avatar
Synd, lär finnas bra Span i Obersdorftrakten
Citera
2021-02-11, 16:52
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Vad skall Anna Dyvik göra i framtiden när hon nu gjort sig omöjlig inom skidåkningen?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Qmj5wq/dyvik-ifragasatter-petningen-efter-uttagningen-av-kalla
Vi behöver en bra NOK:are
Citera
2021-02-11, 16:53
Medlem
Dyvik borde ha gått åt herrarnas överdimensionerade trupp i stället för att ge sig på Charlott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in